Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coilover:it nitisee/natisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    Coilover:it nitisee/natisee

    Elikä alusta alkoi pitää nitinää ja natinaa coiloverien asennuksen jälkeen hiljaisella nopeudella ajettaessa ja parkkeerattaessa.
    Nyt noin viikon olleet alla nuo eikä kyllä ole hiljentynyt mielestäni juurikaan, onko tuo normaalia alkuun näiden coiloverien kanssa? :think

    Iskarin yläpäät jäi vaihtamatta uusiin mutta ei ne kuulemma kyllä huonossa kunnossa olleet kuitenkaan asentajan mukaan ja jos se noista yläpäistä tulisi edessä niin eikös se ääni kuuluisi käännellessä kun tuo ääni kuuluu vain joustossa.
    Takaata saattaa kuulua kyllä narinaheloistakin kun sinne uudet asennettiin mut eikai niidenkään nyt sentään uutena pitäisi narista sentään
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16497
    • Asikkala

    #2
    Mikähän auto ?

    Comment

    • Maikkeli
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 1301
      • Nousiainen

      #3
      Villi veikkaus e39.

      Entisessä golffissa oli coilit ja siinä apujouset piti mekkalaa aina joustossa, koska ottivat kiinni siihen tolpan kierreosaan, apujouset kun olisi heittänyt pääjousen yläpuolelle niin olisi hiljentynyt.

      Tämä vain oma näkemys, monet sanoneet samaa tosin.

      E: no veikkaus meni pieleen.
      Last edited by Maikkeli; 13-04-2013, 17:07.
      E30 316 M42TBO -87
      BMW 1502 Turbo -77

      ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Mikähän auto ?
        e60 kyseessä.

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Maikkeli View Post
          Entisessä golffissa oli coilit ja siinä apujouset piti mekkalaa aina joustossa, koska ottivat kiinni siihen tolpan kierreosaan, apujouset kun olisi heittänyt pääjousen yläpuolelle niin olisi hiljentynyt.

          Tämä vain oma näkemys, monet sanoneet samaa tosin.
          Voihan se olla nuo apujousetkin mutta pikkusen kyllä epäilen jotain muuta.

          Tuli käytyä ajelemassa ja tehtyjä havaintoja, lähdetään etupäästä liikkeelle sieltä tulee erilainen ääni kuin takaa..elikä päästää semmoisen sammakon kurnutusta muistuttavan äänen liikkeelle lähdettäessä ja hiljaa epätasaisella ajettaessa, alan epäillä että voisi tulla niistä iskarin yläpäistä :think joita ei vaihdettu uusiin.

          Sitten takapää kuulostaa joka kuopassa hitaammalla vauhdilla ajettaessa hetekan narinalta, joten alkaa epäilykset menemään siihen että narinahelat olisi menneet jotenkin rikki asentaessa jotka siis asennettiin samaanaikaan coilovereiden kanssa.

          Ei mitään ääniä ollut ennen coilovereiden asennusta ja ne vanhat rikkinäiset narinahelatkin piti vaan lievempää narinaa sillointällöin ei todellakaan usein, jotenkin olisi kyllä vaikea uskoa että firma joka homman teki olisi noin pahasti mokannut että rikkinäisillä yläpäillä kasannut ja narinahelatkin vielä hajottanut kun todella kokeneesta bmw pajasta kysymys kuitenkin..täytyy ensviikolla soitella asentajalle.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by mikkis View Post
            Voihan se olla nuo apujousetkin mutta pikkusen kyllä epäilen jotain muuta.

            Tuli käytyä ajelemassa ja tehtyjä havaintoja, lähdetään etupäästä liikkeelle sieltä tulee erilainen ääni kuin takaa..elikä päästää semmoisen sammakon kurnutusta muistuttavan äänen liikkeelle lähdettäessä ja hiljaa epätasaisella ajettaessa, alan epäillä että voisi tulla niistä iskarin yläpäistä :think joita ei vaihdettu uusiin.

            Sitten takapää kuulostaa joka kuopassa hitaammalla vauhdilla ajettaessa hetekan narinalta, joten alkaa epäilykset menemään siihen että narinahelat olisi menneet jotenkin rikki asentaessa jotka siis asennettiin samaanaikaan coilovereiden kanssa.

            Ei mitään ääniä ollut ennen coilovereiden asennusta ja ne vanhat rikkinäiset narinahelatkin piti vaan lievempää narinaa sillointällöin ei todellakaan usein, jotenkin olisi kyllä vaikea uskoa että firma joka homman teki olisi noin pahasti mokannut että rikkinäisillä yläpäillä kasannut ja narinahelatkin vielä hajottanut kun todella kokeneesta bmw pajasta kysymys kuitenkin..täytyy ensviikolla soitella asentajalle.

            Tulihan tukivarret löysättyä ja kiristettyä oikealle kohdalle madalluksen jälkeen?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Tulihan tukivarret löysättyä ja kiristettyä oikealle kohdalle madalluksen jälkeen?
              Suattapi olla ettei noin olla toimittu kun niin kiirellä kasattu ettei takaiskareiden yläpään pultitkaan olleet hakiessa autoa kiinni, huomasin kun lähdin ajamaan ekoissa montuissa että nyt ei ole kaikki kohdallaan kun takapää kolisi niin helvetisti..sitten verhoilut auki ja kas mutterit just kierteillä muttei lähellekkään kiinni.
              Täytyy kysyä asentajalta huomenna tuosta tukivarsi jutusta kun tutkivat mikä mättää.
              Last edited by mikkis; 15-04-2013, 15:15.

              Comment

              • AlpinWeiss
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 927
                • West coast

                #8
                Varmista ettei etujouset ota renkaaseen kiinni auto laskettuna! Semmosta kurnutus ääntä tulee siitä kun kumi sipasee jousen kylkeen...
                MBCLK240 -02
                E36 318 -93
                E46 320 Ci -01
                E46 330 CiA -01
                E60 520i -04
                E93 325i -07
                F36 420xi -16

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by AlpinWeiss View Post
                  Varmista ettei etujouset ota renkaaseen kiinni auto laskettuna! Semmosta kurnutus ääntä tulee siitä kun kumi sipasee jousen kylkeen...

                  No niin, sieltähän tuli oikeen järjen ääni

                  Kerrotko vielä millä tavalla se jousen ja renkaan väli pienenee, kun auto on jousien varassa?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    No niin, sieltähän tuli oikeen järjen ääni

                    Kerrotko vielä millä tavalla se jousen ja renkaan väli pienenee, kun auto on jousien varassa?
                    Ei yhtään vähättelevää! Itsellä se on ollut joskus niin lähellä, että ilmassa pyöritellessä ei osunut. Jousessa ainakin laskettaessa tapahtuu muodonmuutoksia, ja ajettaessa erityisesti, jolloin saattaa lipasta kiinni juuri sen verran että pikkusen nyppäsee.
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      No niin, sieltähän tuli oikeen järjen ääni

                      Kerrotko vielä millä tavalla se jousen ja renkaan väli pienenee, kun auto on jousien varassa?
                      Itellä oli just millistä parista kiinni, nosturilla pyöritettiin ei osunu mihinkää. Kun lähdin ajamaan kuului just kurnutusta ja narinaa. Vanteen reuna oli samalla korkeudella kun coilin korkeudensäätömutteri. Sehän tulee vähä ulommas kuin itse jousi.
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by janne30 View Post
                        Itellä oli just millistä parista kiinni, nosturilla pyöritettiin ei osunu mihinkää. Kun lähdin ajamaan kuului just kurnutusta ja narinaa. Vanteen reuna oli samalla korkeudella kun coilin korkeudensäätömutteri. Sehän tulee vähä ulommas kuin itse jousi.

                        No juu, jos renkaan vannesuoja tosiaan tulee vanteen ulkopuolella, niin silloinhan toi on periaatteessa mahdollista, jos se jää sopivasti jousen raon kohdalle ja sitten joustaessa rako menee kiinni ja ottaa renkaaseen
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Ei yhtään vähättelevää! Itsellä se on ollut joskus niin lähellä, että ilmassa pyöritellessä ei osunut. Jousessa ainakin laskettaessa tapahtuu muodonmuutoksia, ja ajettaessa erityisesti, jolloin saattaa lipasta kiinni juuri sen verran että pikkusen nyppäsee.
                          Näin kävi mullekin yhdessä compactissa coilien kanssa. Etupää kevitettynä ei ongelmaa, kun auton laski alas, otti kinni vanteeseen. Se jousi pääse sen verran elämään ja liikkumaan, että ihan parin millin rako ei riitä. Vanteet myös joustavat vähän rasituksessa. 200SX nissanissa vanne kihnutti tolppaan, kun ajoi kunnon kyytiä kurviin. Siinäkin oli se pari milliä väliä, eli liian vähän.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Juppe View Post
                            Näin kävi mullekin yhdessä compactissa coilien kanssa. Etupää kevitettynä ei ongelmaa, kun auton laski alas, otti kinni vanteeseen. Se jousi pääse sen verran elämään ja liikkumaan, että ihan parin millin rako ei riitä. Vanteet myös joustavat vähän rasituksessa. 200SX nissanissa vanne kihnutti tolppaan, kun ajoi kunnon kyytiä kurviin. Siinäkin oli se pari milliä väliä, eli liian vähän.

                            Kyllä on melko joustavaa tavaraa paikat, jos 2mm rako menee umpeen, mutta mitäpä muuta voi nipponilta odottaakaan

                            E91:ssä 9,5" ET35 vanne edessä, niin rakoa jää ehkä 1-2mm, missään tilanteessa ei ottanut silti tolppaan kiinni.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #15
                              Semmosia ne kiinacoilit on. Vanteina taotut Sparco racing jdm-vanteet, joten mun veikkaus jouston suhteen menee tolpan puolelle. No vaikea sitä on lopulta arvata kummasta oli kiinni. En nyt tarkkaa millimäärää muista, mutta lähellä se oli.

                              Tämmöset ne tais olla:


                              Sitä perus D2-Megan-yms. sontaa. Silloin ei vielä tiennyt, mihin kilmut kannattaa laittaa.
                              Last edited by Juppe; 26-04-2013, 14:32.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎