coilovereihin -vaihtojouset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• janke
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Voipi olla aikamoinen maasturi sen jälkeen kun korvaat apujousen normi jousella.
    Kuka meinaa korvata apujouset tavallisilla jousilla?
    Tarkoitus on poistaa koko apujouset ja laitta tilalle pidenmät "coileihin tarkoitetut jouset"!:think Nykyiset 170mm-->200-220mm? Minusta autoa saa madallettua enenmpi tuolla keinoin jos poistaa ne apujouset jotka ovat ~110mm.:think
    Last edited by janke; 20-07-2013, 23:47.

Leave a comment:

• Thuppu
    replied
    Voipi olla aikamoinen maasturi sen jälkeen kun korvaat apujousen normi jousella.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Mittaa niitten sun nykyisten vieterien jäykkyys ni tiedät suunnilleen paljonko olis oikeanlainen vieteri? Ymmärsinköhän mä kysymyksen oikein. Oon ite mitannut prässin ja henkilövaa'an avulla noita vietereitä. Sillä saa riittävän tarkkoja tuloksia. Eli jousi vaa'an päälle ja sitte painaa prässillä kasaan sitä. Montako kg viisari nousee per puristettu sentti.
    Itse asiassa tuota puntaria/prässi yhdistelmää itsekkin mietiin että toimiiskohan ja ilmeisesti toimii. Kiitti vinkistä... täytyy kokeilla.

petrolhead: Oletko coileihin vai tavallisiin alustasarjoihin vaihdellut jousia? Entä, oletko johkin rata-autoon/kilpuriin hakenut jotain tietyntyyppistä jousi ratkaisua?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tietääkö joku millä kaavoilla noissa säädettävissä tolpissa lasketaan jousien kantavuus ja joustavuus jne.? Halvoissa taitaa olla joka merkille samat jouset.?Katselin tuossa vain, kun oheisessa linkissä olisi mahdollista tilata coileihin uudet jouset, mutta pitäisi tietää oikea jäykkyys, eli montako kiloa on milliä kohden Eli, millä/miten valitsisin esim. e39:in coileihin sopivat jouset.:think

http://shop.mamasan.fi/product/show/...ng-vaihtojousi
    Mittaa niitten sun nykyisten vieterien jäykkyys ni tiedät suunnilleen paljonko olis oikeanlainen vieteri? Ymmärsinköhän mä kysymyksen oikein. Oon ite mitannut prässin ja henkilövaa'an avulla noita vietereitä. Sillä saa riittävän tarkkoja tuloksia. Eli jousi vaa'an päälle ja sitte painaa prässillä kasaan sitä. Montako kg viisari nousee per puristettu sentti.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kato tuolta mamasanin sivuilta minkäjäykkyyksistä jousta se tarjoo e39:iin bc:n alustalle ja tilaa semmoset.
    Kiitos tiedosta. Enpä tuota aikaisemmin hoksannut. 6-9kg/mm. oli nuo BC:n coileissa vaihtoehdot e39. Eli, varmaan tuo 6kg jousi olisi varmaan riittävä ja pituutta saa olla joku 220mm, että saa ne apujouset poistaa kokonaan. Täytyy tutkia lisää!

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Kato tuolta mamasanin sivuilta minkäjäykkyyksistä jousta se tarjoo e39:iin bc:n alustalle ja tilaa semmoset.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Eikö ole ketään "ralli" miestä joka olisi noiden kanssa asuillut?

Leave a comment:

• janke
    started a topic coilovereihin -vaihtojouset

coilovereihin -vaihtojouset

Tietääkö joku millä kaavoilla noissa säädettävissä tolpissa lasketaan jousien kantavuus ja joustavuus jne.? Halvoissa taitaa olla joka merkille samat jouset.?Katselin tuossa vain, kun oheisessa linkissä olisi mahdollista tilata coileihin uudet jouset, mutta pitäisi tietää oikea jäykkyys, eli montako kiloa on milliä kohden Eli, millä/miten valitsisin esim. e39:in coileihin sopivat jouset.:think

Working...