Tietääkö joku millä kaavoilla noissa säädettävissä tolpissa lasketaan jousien kantavuus ja joustavuus jne.? Halvoissa taitaa olla joka merkille samat jouset.?Katselin tuossa vain, kun oheisessa linkissä olisi mahdollista tilata coileihin uudet jouset, mutta pitäisi tietää oikea jäykkyys, eli montako kiloa on milliä kohden
Eli, millä/miten valitsisin esim. e39:in coileihin sopivat jouset.:think
coilovereihin -vaihtojouset
Collapse
X
-
Kato tuolta mamasanin sivuilta minkäjäykkyyksistä jousta se tarjoo e39:iin bc:n alustalle ja tilaa semmoset.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kiitos tiedosta. Enpä tuota aikaisemmin hoksannut.Originally posted by Pazi88 View PostKato tuolta mamasanin sivuilta minkäjäykkyyksistä jousta se tarjoo e39:iin bc:n alustalle ja tilaa semmoset.
6-9kg/mm. oli nuo BC:n coileissa vaihtoehdot e39. Eli, varmaan tuo 6kg jousi olisi varmaan riittävä ja pituutta saa olla joku 220mm, että saa ne apujouset poistaa kokonaan. Täytyy tutkia lisää!
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Mittaa niitten sun nykyisten vieterien jäykkyys ni tiedät suunnilleen paljonko olis oikeanlainen vieteri? Ymmärsinköhän mä kysymyksen oikein. Oon ite mitannut prässin ja henkilövaa'an avulla noita vietereitä. Sillä saa riittävän tarkkoja tuloksia. Eli jousi vaa'an päälle ja sitte painaa prässillä kasaan sitä. Montako kg viisari nousee per puristettu sentti.Originally posted by janke View PostTietääkö joku millä kaavoilla noissa säädettävissä tolpissa lasketaan jousien kantavuus ja joustavuus jne.? Halvoissa taitaa olla joka merkille samat jouset.?Katselin tuossa vain, kun oheisessa linkissä olisi mahdollista tilata coileihin uudet jouset, mutta pitäisi tietää oikea jäykkyys, eli montako kiloa on milliä kohden
Eli, millä/miten valitsisin esim. e39:in coileihin sopivat jouset.:think
http://shop.mamasan.fi/product/show/...ng-vaihtojousi2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Itse asiassa tuota puntaria/prässi yhdistelmää itsekkin mietiin että toimiiskohan ja ilmeisesti toimii.Originally posted by petrolhead View PostMittaa niitten sun nykyisten vieterien jäykkyys ni tiedät suunnilleen paljonko olis oikeanlainen vieteri? Ymmärsinköhän mä kysymyksen oikein. Oon ite mitannut prässin ja henkilövaa'an avulla noita vietereitä. Sillä saa riittävän tarkkoja tuloksia. Eli jousi vaa'an päälle ja sitte painaa prässillä kasaan sitä. Montako kg viisari nousee per puristettu sentti.
Kiitti vinkistä... täytyy kokeilla.
petrolhead: Oletko coileihin vai tavallisiin alustasarjoihin vaihdellut jousia? Entä, oletko johkin rata-autoon/kilpuriin hakenut jotain tietyntyyppistä jousi ratkaisua?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Voipi olla aikamoinen maasturi sen jälkeen kun korvaat apujousen normi jousella.
Comment
-
Kuka meinaa korvata apujouset tavallisilla jousilla?Originally posted by Thuppu View PostVoipi olla aikamoinen maasturi sen jälkeen kun korvaat apujousen normi jousella.

Tarkoitus on poistaa koko apujouset ja laitta tilalle pidenmät "coileihin tarkoitetut jouset"!:think Nykyiset 170mm-->200-220mm? Minusta autoa saa madallettua enenmpi tuolla keinoin jos poistaa ne apujouset jotka ovat ~110mm.:thinkLast edited by janke; 21-07-2013, 00:47.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No eihän se apujousi ole kasassa ollessa kuin pari senttiä.
Comment
-
Originally posted by Maikkeli View PostUlosjoustossa pitää jousen paikallaan.
Mikset pidä apujousia, ja laita jtn 150mm pääjousta?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
No toi nyt oli ihan älytön kysymys. Jos jättää apujousen pois ja laittaa pidemmän pääjousen,niin saa pidemmän joustovaran. Joku 150mm pääjousi pitäisi olla niin jäykkä, että se ei jousta enää juuri ollenkaan.Originally posted by Maikkeli View PostUlosjoustossa pitää jousen paikallaan.
Mikset pidä apujousia, ja laita jtn 150mm pääjousta?
Comment
Comment