Announcement

Collapse
No announcement yet.

pillowball yläpää, laakeri mietityttää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raimo1
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 296
    • Kouvola,ksnk

    pillowball yläpää, laakeri mietityttää!

    Kuinka jäykkä pillowball yläpään laakeri on? XYZ alusta jos sillä on väliä..

    Kun laittaa tolpan nippuun niin tuo ylimmäinen lautanen on aivan v*tun jäykkä kääntää Mites se siellä auton alla muuttuisi löysemmäksi, vois olla jäykkä vääntää rattiakin jo...

    Ja noilla palikoilla mitä tossa tuli mukana, niin sitä ei voi mitenkään ketuilleen kasata.

    Info/apu olisi jees!
    E30 m20b27hyrrä

    The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6217
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by raimo1 View Post
    Kun laittaa tolpan nippuun niin tuo ylimmäinen lautanen on aivan v*tun jäykkä kääntää Mites se siellä auton alla muuttuisi löysemmäksi, vois olla jäykkä vääntää rattiakin jo...
    Siis onko jäykkä kääntää rattia vai mihin olet sitä kääntämässä, eikä jäykkyys säätö toimi
    Last edited by MikeDry; 14-08-2013, 09:34.
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • raimo1
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 296
      • Kouvola,ksnk

      #3
      säätö toimii.

      Kysyn selvemmin, kuinka herkästi ylimmän lautasen, sen mikä tulee autoon kiinni, pitäisi pyöriä tolpassa? Tolppa ei ole viellä autossa kiinni. Vakio yläpää pyörii senkun veivaa mutta tuota saa kääntää ihan tosissaan.
      E30 m20b27hyrrä

      The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6217
        • Helsinki

        #4
        Sori, nyt en varmaan itse ymmärrä. Miksi sen pitäisi pyöriä:think
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Monessa mallissa iskarin yläpäässä on pyörivä ylätukilaakeri, jotta tolppa pääsee kääntymään kun renkaita käännetään. Näin on ainakin e46:ssa ja muistaakseni myös e36:ssa.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11150
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Sädde View Post
            Sori, nyt en varmaan itse ymmärrä. Miksi sen pitäisi pyöriä:think
            En minäkään, mutta kysyjä ei ole vissiin tajunnut miten se systeemi toimii. D2, BC yms. alustoissa on jousen ylä ja alapäässä teflon renkaat, jonka varassa koko paketti pyörii. Se yläpää ei siis toimi laakerina niinkuin vakiona.

            Pulttaa raimo1 vaan ne osat paikalleen ja kovaa ajoa

            EDIT tuossa oikeella ylhäällä näkyy ne teflon renkaat.
            Last edited by Pazi88; 14-08-2013, 11:17.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • conna
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 324

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              D2, BC yms. alustoissa on jousen ylä ja alapäässä teflon renkaat, jonka varassa koko paketti pyörii. Se yläpää ei siis toimi laakerina niinkuin vakiona.

              EDIT tuossa oikeella ylhäällä näkyy ne teflon renkaat.
              Eli paketin ei kuulu pyöriä oikealla alhaalla olevan pallonivelen avulla vai?
              %

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by conna View Post
                Eli paketin ei kuulu pyöriä oikealla alhaalla olevan pallonivelen avulla vai?
                Lepääkö yläjousilautanen tota yläpään lätkää vasten (ei varmaan kuuluis), vai onko niiden välissä holkki uniballin (-sisäosan) ja lautasen välissä.

                Ku näkis sen osakasan joka topikin alottajalla on niin osais vastaillakin jotain. ehkä.

                Itellä on Lautamäeltä ostetut yläpäät, teetin niihin holkit alle (jonka varassa tolppa pyörii) ja holkkimutterit päälle joilla kirrataan iskari..
                Last edited by petrolhead; 14-08-2013, 12:32.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Se yläpää ei siis toimi laakerina niinkuin vakiona.

                  Pulttaa raimo1 vaan ne osat paikalleen ja kovaa ajoa

                  EDIT tuossa oikeella ylhäällä näkyy ne teflon renkaat.
                  Siis eikö noissa tosiaan toimi se uniball laakerina yläpäässä?
                  Joko ne on todella paskaa suunnittelua tai sitten sinä et tajua itse miten niiden pitää toimia:think
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • raimo1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 296
                    • Kouvola,ksnk

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Lepääkö yläjousilautanen tota yläpään lätkää vasten (ei varmaan kuuluis), vai onko niiden välissä holkki uniballin (-sisäosan) ja lautasen välissä.

                    Ku näkis sen osakasan joka topikin alottajalla on niin osais vastaillakin jotain. ehkä.

                    Itellä on Lautamäeltä ostetut yläpäät, teetin niihin holkit alle (jonka varassa tolppa pyörii) ja holkkimutterit päälle joilla kirrataan iskari..
                    Ei lepää päällekkäin, on holkki välissä! Ja kun ylemmän holkkimutterin kiristää niin lautanen välissä ei pyöri mihinkään... Otan kuvan palikoista kun pääsen töistä.

                    E. Kyllä tuon ilmeisesti kuuluu jäykkä olla....
                    Last edited by raimo1; 14-08-2013, 13:06.
                    E30 m20b27hyrrä

                    The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11150
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Siis eikö noissa tosiaan toimi se uniball laakerina yläpäässä?
                      Joko ne on todella paskaa suunnittelua tai sitten sinä et tajua itse miten niiden pitää toimia:think
                      D2 ja BC alustoissa ei ainakaan toimi. Jossain D2:n sivulla joka ei ole enään pystyssä luki kans että pyörii teflon renkaiden varassa. Yläjousilautanen ja iskarin varsi on siis paikallaan ja muu paketti pyörii. Mikäs siinä sit on niin paskaa? Hyvin on käytännössä toiminu jo vuosia.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6217
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Pulttaa raimo1 vaan ne osat paikalleen ja kovaa ajoa
                        Sitä minäkin ensin ajattelin, mutta piti vain vähän varmistella mitä tarkoittaa
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • raimo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 296
                          • Kouvola,ksnk

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          D2 ja BC alustoissa ei ainakaan toimi. Jossain D2:n sivulla joka ei ole enään pystyssä luki kans että pyörii teflon renkaiden varassa. Yläjousilautanen ja iskarin varsi on siis paikallaan ja muu paketti pyörii. Mikäs siinä sit on niin paskaa? Hyvin on käytännössä toiminu jo vuosia.
                          Kun en ikinä ennen tuollaisten osien kanssa ole ollut tekemisissä niin en uskaltanut laittaa kiinni
                          E30 m20b27hyrrä

                          The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                          Comment

                          • Doni
                            Moderator
                            • Sep 2004
                            • 2842
                            • Kyrsälä

                            #14
                            Itse kasasin nyt myös rata-autoon alustan syksyn koitoksia varten. Laitoin halvat uniball yläpäät jotka toimivat juuri samalla tavalla kun viestiketjun aloittajalla. Kun tolppa on kasassa ja kiristetty, ei yläpää pyöri enää yksin vaan koko tolppa iskari pyörii mukana. Yläpäätä pystyy kyllä keinuttamaan iskariin nähden, mutta on joka tapauksessa niin kireä että ei pyöri.

                            Ongelmana on kun kiristää uniballin kiinni tolppaan yläjousilautasen ja prikan väliin, levittää se sen verran uniballia että siitä tulee hyvinkin napakka. Omassa uniballissa on 20 millinen reikä ja holkki joka pienentää reijän 14 milliseksi. Jos kavennusholkki olisi muutaman satasen matalampi kun itse uniball, ei kaikki voima kohdistuisi uniballin palloon kiristettäessä, jolloin uniball ei välttämättä yhtään leviäisi.
                            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by Doni View Post
                              Itse kasasin nyt myös rata-autoon alustan syksyn koitoksia varten. Laitoin halvat uniball yläpäät jotka toimivat juuri samalla tavalla kun viestiketjun aloittajalla. Kun tolppa on kasassa ja kiristetty, ei yläpää pyöri enää yksin vaan koko tolppa iskari pyörii mukana. Yläpäätä pystyy kyllä keinuttamaan iskariin nähden, mutta on joka tapauksessa niin kireä että ei pyöri.

                              Ongelmana on kun kiristää uniballin kiinni tolppaan yläjousilautasen ja prikan väliin, levittää se sen verran uniballia että siitä tulee hyvinkin napakka. Omassa uniballissa on 20 millinen reikä ja holkki joka pienentää reijän 14 milliseksi. Jos kavennusholkki olisi muutaman satasen matalampi kun itse uniball, ei kaikki voima kohdistuisi uniballin palloon kiristettäessä, jolloin uniball ei välttämättä yhtään leviäisi.
                              Toi on semmonen mitä ite mietin kanssa, että mihin pituuteen allaoleva holkki ja päälle tuleva holkkimutteri pitäisi passata. Jos ne jättäisi puolikkaan pillumillimetrin pitkiksi niin että niiden päät tapaa kiristäessä. Tolppaan jäisi pienenpieni pystyklappi, mut eikai se mitään haittaa ajossa.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎