Joo eli olisi tarkotuksen vaihtaa levyt ja palat bimmeriin kevääksi. Ideana olisi parempi jarruteho, ja vähemmän häviötä kuumetessa, ja tietysti asteettinen puolikin sais parantua. Eli onko reitetyt tai uritetu paremmat? Mikä on hyvä merkki? Kannataisiko vaihtaa nesteet myös parempiin samassa? Ja muuitakin neuvoja saa antaa koskien jarrujen parantamista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Reitetyistä/uritetuista jarrulevyistä?
Collapse
X
-
Originally posted by WessuAten power diskeistä kuullut pelkkää hyvää:http://www.conti-online.com/generato...erdisc_en.htmlF11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion
Comment
-
-
Originally posted by WessuAten power diskeistä kuullut pelkkää hyvää:http://www.conti-online.com/generato...erdisc_en.html
ja jarruissa kaikki uutta + ferodon palat ja aten kilpanesteet
no en oo kyl päässy radalle vielä tosissaan ryskäämään mut jooG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by vleivoJoo eli olisi tarkotuksen vaihtaa levyt ja palat bimmeriin kevääksi. Ideana olisi parempi jarruteho, ja vähemmän häviötä kuumetessa, ja tietysti asteettinen puolikin sais parantua. Eli onko reitetyt tai uritetu paremmat? Mikä on hyvä merkki? Kannataisiko vaihtaa nesteet myös parempiin samassa? Ja muuitakin neuvoja saa antaa koskien jarrujen parantamista.
Rei'tetyt tai uritetut jarrulevyt kuluttavat jarrupaloja tavallisia nopeammin ja lisäksi mitä tulee esteettiseen puoleen, niin saat sitten olla paljon useammin puhdistamassa vanteita jarrupölystä. Tosin, markkinoilla on myös jarrupaloja, joiden väitetään pölyävän normaalia huomattavasti vähemmän.
Jos tosiaan koet jarrutehon riittämättömäksi, eikä autossa ole mitään Biltema-jarrupaloja, niin ainakin jotkut virityspajat ovat käyttäneet E46:seen Brembon Grand Turismo-settiä, jossa on uritetut jarrulevyt, eteen 355 mm:n laikat nelimäntäisillä sylintereillä ja taakse uritetut 294 mm kaksimäntäisellä jarrusylinterillä varustettuna.
Comment
-
-
Originally posted by kaolKannattaa muistaa myös jarruletkut. Niissäkin on parantamisen varaa.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82Alkuperäisillä osilla BMW:n jarruissa on riittävä jarruteho kovissa nopeuksissakin tapahtuvista jarrutuksissa ja esim. e46 325ci:n jarrut eivät näytä häipymisen merkkejä kovavauhtisten ratakierrosten jälkeenkään.
Rei'tetyt tai uritetut jarrulevyt kuluttavat jarrupaloja tavallisia nopeammin ja lisäksi mitä tulee esteettiseen puoleen, niin saat sitten olla paljon useammin puhdistamassa vanteita jarrupölystä. Tosin, markkinoilla on myös jarrupaloja, joiden väitetään pölyävän normaalia huomattavasti vähemmän.
Jos tosiaan koet jarrutehon riittämättömäksi, eikä autossa ole mitään Biltema-jarrupaloja, niin ainakin jotkut virityspajat ovat käyttäneet E46:seen Brembon Grand Turismo-settiä, jossa on uritetut jarrulevyt, eteen 355 mm:n laikat nelimäntäisillä sylintereillä ja taakse uritetut 294 mm kaksimäntäisellä jarrusylinterillä varustettuna.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by SeneToi turismo on varmaan jotain 1300€ tms.
2-osainen (floating) 355mm setti maksaa muistaakseni noin 3000 euroa.
En suosittele vaihtamaan isompia levyjä, ellet todella aio käydä radalla ajelemassa. Kadulla kun kunnon jarrujen erot tulevat esiin vasta suurista (yli 200km/h) nopeuksista ja toistuvasti jarrutettaessa . (=harvoin). En usko että 100km/h - 0 km/h aika paljoakaan paranee levykokoa kasvattamalla. (325:n vakiojarrut ovat todella hyvät)
Jos haluat paremman poljin tunnon, niin suosittelen aloittamaan jarruletkuista ja paloista. Teräspunosletkut ja hieman agressiivisemmat palat tekevät taatusti ison muutoksen.
Cross drilled eli rei'itetyt levyt ovat hyvän näköiset, mutta aika arat "vääntymään" kun niiden ei anna jäähtyä oikein. (kokemusta löytyy)
Harkitsisin ehkä kuitenkin Slotted eli uritettuja levyjä. Ovat myös hyvännäköisiä.
Brembolta (ja monelta muulta valmistajalta) löytyy mallikohtaisia rei'itettyjä ja uritettuja levyjä.
Käypäs vaikka katsomassa www.brembo.com
Tilasin just itse uudet kiekot ja palat eteen sekä palat taakse.
Mulla oli Hawkin HP+ palat edessä, jotka ovat aika pehmeät. Päätin kokeilla tällä kertaa vähän rajumpia paloja ja tilasinkin Pagid:n 4-1 setin jossa ulkopala on semi-organic ratapala ja sisäpala, perinteinen katupala. Tolla setillä pitäs saada agressiivisuutta lisää uhraamatta kuitenkaan kylmäjarrutustehoa.
Ratapaloja kun pitää lämmitellä ennen kuin ne alkaa toimimaan.Last edited by Balle; 08-01-2005, 05:12.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by BalleTolla summalla ei taida saada edes sitä pienintä 1-osaista settiä.Mutta jokatapauksessa hintaa nuilta löytyy. Tuolla bmwclub.fi on ollu keskustelua näistä uritetuista ja reikälevyistä. Faktana tullu semmosta että nykyään kun palat eivät enää kaasuunnu on noiden hyöty vähän kyseenalainen. Eli tehokkaimmat jarrut saadaan aina kuitenkin umpilevyllä.
F11 LCI 535xi
Ex.
E36 320i sedan
E36 LCI 328i coupe
E61 LCI 530xi
Comment
-
-
Joo eli näillä näkymin taitaa tulla EBCn levyt ja palat. Pitäisi pölytä vähemmän palat ja levyt näyttää paremmalta, levyt on uritetut ja sitten niissä on pyöreitä kuoppia eli näyttä siltä että olisivat "cross drilled" mutta eivät ole halkemisen takia. Ja 320 ja 325 (m54) on samat jarrut eli 300mm edessä ja 294mm takana. En olisi uskonut että niillä pääsee edes muutamaa kierrosta radalla kun esimerkiksi e46 m3 ja e 39 m5 kin jarrut ovat saaneet kritiikkiä kovassa ratakäytössä paljon. Ja ei siellä kyllä nytkään minulla ole mitään bilteman paloja vaan moiteettomassa kunossa olevat bmw orginal osat, mutta ajattelin nyt vaihtaa ne parempiin. Täytyy vielä tsekata noi brembon kamat. BBK olisi kyllä asiaa mutta kun samalla hinalla saa infinitaksen perus kompura kitin niin taidan jättää väliin.1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
1991 Ford Mustang GT 5.0
1994 BMW M5 3.8
2011 H-D Fatboy Special
2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
Comment
-
Comment