Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reitetyistä/uritetuista jarrulevyistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #16
    Eikös ton uritetun levyn idea ole siinä että se pitää palan kokoajan "uutena" eli kuluttaa sitä kokoajan ja pala ei pääse lasittumaan
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      #17
      Originally posted by vleivo
      Joo eli näillä näkymin taitaa tulla EBCn levyt ja palat. Pitäisi pölytä vähemmän palat ja levyt näyttää paremmalta, levyt on uritetut ja sitten niissä on pyöreitä kuoppia eli näyttä siltä että olisivat "cross drilled" mutta eivät ole halkemisen takia. Ja 320 ja 325 (m54) on samat jarrut eli 300mm edessä ja 294mm takana. En olisi uskonut että niillä pääsee edes muutamaa kierrosta radalla kun esimerkiksi e46 m3 ja e 39 m5 kin jarrut ovat saaneet kritiikkiä kovassa ratakäytössä paljon. Ja ei siellä kyllä nytkään minulla ole mitään bilteman paloja vaan moiteettomassa kunossa olevat bmw orginal osat, mutta ajattelin nyt vaihtaa ne parempiin. Täytyy vielä tsekata noi brembon kamat. BBK olisi kyllä asiaa mutta kun samalla hinalla saa infinitaksen perus kompura kitin niin taidan jättää väliin.
      EIkös sun tarkoitus ollut parantaa jarrutehoa?
      Uskallan väittää että jos menet laittamaan sinne ns. low dust palat, niin jarruteho menee huonompaan suuntaan ja pahasti...
      Laitas tonne E46fanatics:iin tää sama kysymys, niin saat varmasti paljon asiantuntevia vastauksia.
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • vleivo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 708
        • Zürich Switzerland

        #18
        Joo eli tsekkasin vähän sillä searchilla sieltä fanaticsin puolelta, ja pitäis kyllä parantua jarruteho noilla greenstuff paloilla ja myös pölyävät vähemmän/pöly lähtee helpommin irti.
        1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
        1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
        1991 Ford Mustang GT 5.0
        1994 BMW M5 3.8
        2011 H-D Fatboy Special
        2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

        Comment

        • Balle
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3413
          • UKI, Suomen New York

          #19
          JOtenkin mulle on jäänyt aika huono kuva noista EBC:n Greenstuff paloista.



          Luepas tästä:

          http://forum.e46fanatics.com/search....3&pp=25&page=1


          Originally Posted by M-bird
          Having used them all on the street and track, for autocross, driver schools, club racing and regular street use...

          If you are only using you;re car on the street and are not going to be doing any hard stopping from 100mph+ down to 50 or so for exit ramps

          Then the EBC Green is for you. Very very low dust, good cold stopping, but if you get them hot they can and will warp rotors and glaze over.

          If you want excellent performance cold or hot, autocross, street or driver schools -

          Pagid Sport SRS 14 Blue pads. Average dust but washes right off, good cols stopping and they can take the heat.

          If you are looking for a track only pad and want ultimate hot stopping power - Hawk HT10, or Hawk Blue - warning that Hawk Blue dust is highly corrosive and hard to remove, and that's if it doesn;t get wet. If the Hawk blue dust get it will literally weld itself to your wheels. For racing/track only, but man it is like throwing an anchor out of the trunk when it's time to park it at the end of a straight for a sharp corner.

          I have EBC greens on my car now and they are coming off shortly, to go back to Pagid SRS 14 Blue Sport pads. I can deal with the dut, but not the glazing and rotor shimmy. The Pagids have excellnt all-around bite.



          Toinen:

          Greenstuff pads are made by EBC, not Pagid. They are designed to be a low dust street pad. As such, they are not appropriate for track duty. My experience has been that Green Stuff pads aren't even appropriate for street duty, since they are notorious for causing pad deposition problems. The typical post made by people who don't understand what is going on with their brakes is something like, "I installed new Zimmerman rotors and EBC Greenstuff pads last month and they were fine at first. Then my rotors warped!" What they don't understand is that the rotors are innocent bystanders. It is the pads that have "pooped" on the rotors. EBC Greenstuff should be avoided.

          If you want a low dust street pad that performs as well as stock, but without having to clean your wheels every day, the Axxis Deluxe Plus pads are a better choice. These pads are also not appropriate for the track. You need to switch to something like a Hawk HT10 or Performance Friction 97 or 01 for the track.
          Possuja ja Bemareita

          Comment

          • sikapoljin
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 185

            #20
            Jarrupuolessa kannattaa ottaa huomioon monta seikkaa. Isommat jarruthan eivät suoranaisesti lisää jarrutehoa, sillä varmasti kaikissa Bemareissa jarrut saa lukkoon orkkisjarruillakin. Isommilla ja tehokkaammilla jarruilla vain lukkiutumiseen vaadittava poljinvoima on pienempi. Pysähtymisessa määräävämpää on auton painojakauma, renkaat sekä pyörine tuenta, eli toisin sanoen pitkittäissuuntainen pito. Jos madallettuun ja alustaltaan jäykennettyyn autoon vaihdetaan eteen hurjat jättilevyt satuloineen, takapään jäädessä vakioksi, menee auton pysäytysteho ison harppauksen huonompaa suuntaan, mutta kuski ei tätä välttämättä tajua, kun jarrut tuntuvat toimivan tehokkaamin pienillä poljinvoimilla.

            Olennaisempaa olisi keskittyä jarrujen jäähdyttämiseen nopeassa ajossa. Vakiojarrut tuppaavat kuumenemaan ja niinpä kannaattaa panostaa paloihin ja nesteisiin jotka kestävät kovempaa lämpöä. Ferodon DS-palat ovat saaneet kehuja sekä katu- että ratakäyttöön sopivina. Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa korkeampia lämpöjä kestävät nesteet sekä teräspunosletkut tuomaan tarkempaa tuntumaa. Noita kisanesteitä tosin joutuu vaihtamaan useammin uusiin.
            Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

            Comment

            • vleivo
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 708
              • Zürich Switzerland

              #21
              Aj Shitt, ei taida sitten noi Greenstuffit olla niin huiput... Voiskohan sitä kombinoida EBCn levyt joillain muilla paremmilla paloilla hyvin tuloksin? Näin myös myynissä jonkun systeemin mikä tulee auton alle kiinni ja johtaa alta auton edestä ilmaa jarruille, voisi olla aika hyvä systeemi jos toimii. www.ca-automotive.co.uk
              1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
              1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
              1991 Ford Mustang GT 5.0
              1994 BMW M5 3.8
              2011 H-D Fatboy Special
              2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #22
                Mulla on omassa OmniCompetition:in reietyt ja uritetut levyt sekä orkkis jarrupalat. Radalla en ole ajanut mutta kovaa tulee ajettua päivittäin ja usein jarrutettua 180->20km/h (ihan huvin vuoksi ) ja jarruteho on huomattavasti parempi kuin orkkislevyilla. Ja näyttäähän ne myös ihan kivalta
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • mabo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 499
                  • Turku

                  #23
                  aten power disceja ja zimmermanin rei'itettyjä kun meiltä saa niihin olen jonkin verran tutustunut. kolmet power discit ollaan asennettu ja niistä kuullut vaan hyvää. ei kuulemma jarrutusteho karkaa mihinkään nousuun mutta palat tosiaan kuluu tasasemmin eivätkä lasitu niinkuin Wittu_joo sanoiki. ja onhan ne hieman siistimmätkin ja hinta niissä on kohillaan, esim jos normaalit levyt maksais 20e niin ei ne maksa paljoo yli 35e, jos sitäkään, kun taas tänään tilasin zimmerit ja ne makso jo 84e kappale. saa nyt kattoa kun ne saa mx3:seen kiinni niin miten meno muuttuu ebc:n palojen kera (en muista mitkä).mutta pistäkää mitä lystäätte, mun mielestä riittää normaalit...
                  Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                  Nyk. E34 525ia
                  Ex. E30 320tic

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎