Announcement

Collapse
No announcement yet.

leveät renkaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvhl
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 37
    • helsinki

    leveät renkaat

    onko kellä kokemusta eri merkkisten leveitten renkaitten käyttäytymisestä.mulla on edessä marshal 235x35x18 takana 265x40x18 pneumat. näillä vetelee kulumis urissa aika rajusti.talvi renkailla ei yhtään.ohjaus ja kulmat ,nivelet ok.johtuu varmaan renkaan leveydestä ja merkistä.riittäskö etu renkaitten vaihto ongelmaan?.mikä ois hyvä renggas.mutta suht edullinen,jos semmosta nyt onkaan tässä koko luokassa.oisko muuten kellään myynnissä semmosta käytettynä ilmoitelkaa!.
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Ennekuin muut kerkiää niin mikä auto on kyseessä?
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • rrracing
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 588
      • Pyhtää

      #3
      itsellä veteli tie urien takia E34 M5 orggis vanteilla ja borbetin A vanteilla... mut luulisin että vantteen leveydestä toi johtui ku talvirenkailla ei vedelly ollenkaan... orggis ja borbetin etu vanteet oli 8,5" leveet ja alessiot (talvi) 7,5... oli noilla alessioilla myös kesä renkaat joskus eikä vedelly...
      Tän hetkiset päristimet:

      Peugeot Boxer -08 Työjuhta
      Bmw 320 -92 M-Sport
      Opel Corsa -93 Hifistelyauto
      Ford Fiesta -82 TURBO

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #4
        mitä leveemmät renkaat niin sitä enemmän vetelee, kun ne renkaat on niissä urissa eri kohdissa

        esim . itsellä oli 215/40/17 edessä ja takana sama 8" vanteella niin veteli, mutta kun vaihdoin

        205/50/16 7,5" vanne ja takana 9" niin ei vetele oikeestaan yhtään

        mutta kaverin entisessä E46 cabriossa oli 8,5"x18" 225/40 ja takana 255/35/18, niin vetelyä ei tuntunut yhtään ja autoa oli todella helppo ajaa
        Last edited by henri; 12-01-2005, 16:47.
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          suurin osa näistä auton vetelyistä johtuu juuri noista teiden urista, suomen tiet on niin "huonossa" kunnossa verrattuna esim saksaan, että esim. tollaset 245-265 renkaat eivät ole parhaimmat, riippuu tietenkin mitä teitä ajelee

          tietenkin riippuu vähä autosta, uudemman malliset toimivat paremmin kuin vanhat
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • kvhl
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 37
            • helsinki

            #6
            leveät renkaat

            Originally posted by muggo
            Ennekuin muut kerkiää niin mikä auto on kyseessä?
            JOO SORY 530 I-93

            Comment

            • kvhl
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 37
              • helsinki

              #7
              Levät Renkaat

              Niin Viellä Niistä Renkaista Ja Vanteista Vanteet On Aez Takana On Varmaan 10"vanne Kun On Leveemmän Näköinen Ihan Kivan Näkösethän Nuo On.mulla Ei Oo Kuvia Niistä Mutta Jos Jotain Kiinostaa Vaihtaa Just Isompiin Renkaisiin Ja Vanteisiin Niin Voisin Vaihtaa Vaikka 16" Tai 17" Vanne Rengas Pakettiin.pintaa On 4-5 Mm Tasaisesti Kuluneet .muuten On Todella Hyvät Ajella Mutta Urissa Vetelee.

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Kova jätkä tuo kvhl, kun jokainen sana viestissä on erisnimi.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Lanttukin heräsi antamaan syväluotauksia ongelmapähkinöihin...erisnimiä...

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Lanttukin heräsi antamaan syväluotauksia ongelmapähkinöihin...erisnimiä...
                    Kylläpä lanttu leikkaa nyt Hemilläkin heti aamusta!
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Leveiden renkaiden haittapuolena on ohjauksen vetely urissa. Jos alustageometria on kohdallaan, vanteen ET/offset oikea, alustan puslat kunnossa ja renkaan leveys auton painoon suhteutettuna järkevä niin vetely ei muodostu ongelmaksi. Siihen vaikuttaa omalta osaltaan myös renkaan kulmien pyöreys eli teräväolkainen rengas on pääsääntöisesti uraherkempi kuin pyöreäolkainen.
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10031
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by kvhl
                        onko kellä kokemusta eri merkkisten leveitten renkaitten käyttäytymisestä.mulla on edessä marshal 235x35x18 takana 265x40x18 pneumat. näillä vetelee kulumis urissa aika rajusti.talvi renkailla ei yhtään.ohjaus ja kulmat ,nivelet ok.johtuu varmaan renkaan leveydestä ja merkistä.riittäskö etu renkaitten vaihto ongelmaan?.mikä ois hyvä renggas.mutta suht edullinen,jos semmosta nyt onkaan tässä koko luokassa.oisko muuten kellään myynnissä semmosta käytettynä ilmoitelkaa!.
                        Kyllähän se niin on,että täällä pohjolan lehmipoluilla tuo renkaan leventäminen ja vannekoon suurentamisesta johtuva reilukin rengasprofiilin madaltaminen on sellainen yhtälö joka ei valitettavasti toimi (tarkoitan nyt ajo-ominaisuuksia/mukavuutta).Se mikä toimii keskieuroopan moottoriteillä moitteetta ei välttämättä pelaa Suomen kynnöspelloilla.Etenkin näyttävyyden/ulkonäön takia hankitut "ylileveät" etupyörät tyrkkäävät ohjaukseen kyllä muistutuksen teidemme kunnosta.Tämä korostuu vielä jos vanteen ET-mittaaa on paljon jouduttu muuttamaan.Sekä ohjauskulmat on alustasarjan asennuksen jälkeen jätetty entiselleen.Omaanikin vaihdatin viime kesänä 20mm kapeammat ja profiililtaan "pykälää korkeammat" kurrat.Se pienen pieni hakeminen (joka ei tämän luokan autoihin mielestäni kuulu) poistui ko. operaatiolla kokonaan.Egoni ei tuosta kärsinyt yhtään ja nopeusluokkakin ylittää komeasti Suomen olosuhteet.Näyttävyys/ajettavuus/ajomukavuus,siinä onkin kolmiodraama,millä voi jokainen kikkailla.Mutta maku asia sanoi koira kun muniaan nuoli...
                        Last edited by Heguli 31; 13-01-2005, 13:07.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎