Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turvavyön esikiristimen ohitus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jtmuti
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 31
    • Turku

    Turvavyön esikiristimen ohitus

    Moro,
    Tarkoituksena olisi ratapäiväajeluja varten vaihtaa tarvittaessa kuppipenkki alkuperäisen tilalle. Ongelmana on penkin irrottaessa turvavyön esikiristimen puuttumisesta johtuva air bag-valon syttyminen. Millainen kytkentä pitäisi liittimen päähän viritellä, että auto "luulisi" kiristimen olevan paikallaan?

    Auto on Z3 vm. 12/97 2.8. Sähköt ovat vielä OBD1-tyyppiset. Mahtaako jossain olla kytkentäkaaviota kyseiselle autolle josta tuo selviäisi.
    Tuossa kuvassa on motti mille pitäisi keksiä siis vastinkytkentä.


    Kiitokset vinkeistä!
    Last edited by jtmuti; 05-03-2014, 19:54.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by jtmuti View Post
    Moro,
    Tarkoituksena olisi ratapäiväajeluja varten vaihtaa tarvittaessa kuppipenkki alkuperäisen tilalle. Ongelmana on penkin irrottaessa turvavyön esikiristimen puuttumisesta johtuva air bag-valon syttyminen. Millainen kytkentä pitäisi liittimen päähän viritellä, että auto "luulisi" kiristimen olevan paikallaan?

    Auto on Z3 vm. 12/97 2.8. Sähköt ovat vielä OBD1-tyyppiset. Mahtaako jossain olla kytkentäkaaviota kyseiselle autolle josta tuo selviäisi.
    Tuossa kuvassa on motti mille pitäisi keksiä siis vastinkytkentä.


    Kiitokset vinkeistä!
    Taitaa foorumin säännöt kieltää tuon ohjeistamisen. Mutta mitä se airbag valo edes radalla haittaa?
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #3
      Tätä kai saa ehdottaa: ota kiristin irti penkistä niin että piuha on kokoajan kiinni ? Ja omalla vastuulla tietenkin.

      Comment

      • jtmuti
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 31
        • Turku

        #4
        Ok, no ei se mitään haittaa, mutta kun valo on kerran syttyy, niin se sammuu vain testerillä. Aika vaivalloista varsinkin kun mulla ei oo omaa tollasta vanhan mallista testeriä. Tämähän tapahtuisi vain suljetulla alueella.

        No tommonen löytys et olisko BMW:ssäkin samankaltaiset kiristimet.


        Muutetaan nyt vielä topicci hiukan säädyllisempäämuotoon. Eli ehjän turvavyönkiristimen resistanssi tulisi olla 2-3ohm ja siitä reilusti poikkeavat arvot sanoo, että kiristini on rikki.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Turvalaitteiden ohittamista ja huijaamista koskevat keskustelut eivät kuulu tälle foorumille.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎