Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 530i automaatti lopetti starttaamisen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuttifrutti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 247
    • Kitee

    e34 530i automaatti lopetti starttaamisen

    Auto tullut tehtaalta ulos 6/94

    Käynnistyi tallista ulos ajettaessa kiltisti. Sammutin pihalle ja yritin siirtää takaisin talliin. Ei pyöritä starttia.

    -Startti purettu pois ja todettu, että kyllä siinä on elämää suoralla sähköllä.
    -Sulakkeelle 17 tulee jännite, kun virtalukossa kääntää avainta
    -Starter relayn pohjassa on jännitteet +30 ja ohjausjännite kun käännetään avainta. Maa löytyy myös. Minne kytkevästä releen kannasta lähtevä nasta johtaa?
    -Automaattilaatikon vaihteenvalitsimen purin esille, mittailemalla sitä löytyy jotain yhteyksiä eri pinnien välillä. Sähkökaaviota olen yrittänyt tulkita, siitä kuitenkaan mitään ymmärtämättä.
    -Startille tulee kaksi ohuempaa johtoa, mistä nämä tulevat?
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    #2
    Ohuemmat johdot tulevt siitä latauspistokkeesta konetilasta.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • tuttifrutti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 247
      • Kitee

      #3
      Jos ohuemmat tulevat latauspistokkeesta, niin mistä niihin menee ohjaus? Virtalukko ohjaa hienosti relettä ja relekin antaa virtaa lävitse...Käykö startin heräte kääntymässä dme/automaattilaatikon boxilla?

      Kohta taidan kytkeä suoran johdon startille, vai estääkö joku edellämainituista purkeistä kyseisen operaation?

      Comment

      • tuttifrutti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 247
        • Kitee

        #4
        Tutkimusmatka jatkuu, lisätään toimimattomien laitteiden listalle myös polttoainemittari, sähköikkunat ja sähkökattoluukku. Myös keskuslukitus on hengetön.

        Mikä yhteinen ohjaa näitä kaikkia?

        Vian sain siis luultavasti päälle irroittamalla autosta kuljettajan oven sähköt ja laitoin paikalleen.

        Comment

        • peeämwee
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1822
          • I sink hell

          #5
          Tyhjä akku?
          Käyttis 2022 330e xDrive M sport
          Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
          A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
          http://velkakello.fi/

          Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

          Comment

          • tuttifrutti
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 247
            • Kitee

            #6
            Akussa virtaa ja laturi kiinni.

            Heitin "starter interlock relay":n mäkeen ja hyppylangalla releen nastoilta saa auton käynnistettyä, joten EWS taitaa temppuilla, nyt kun vaan keksisi mikä taika tässä on nyt päällä.

            Ikkunat ja kattoluukku edelleen pimeänä, googlen mukaan EWS ongelman oireet.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎