Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittariston neulojen irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Mittariston neulojen irroitus

    Avataampa nyt ihan oma aihealue tähän monia askarruttavaan ongelmaan.
    Erityisesti kaikki vinkit/työohjeet joissa e39/e38/X5:n lähes 1000e:n mittaristoista(koodauksineen/töineen) saa neulat irti ilman riskiä mittariston vioittumisesta. Tetääkö kukaan saako pelkkiä uusia neuloja mistään, jolloin vanhojen irtilämmitys onnistuisi?
    Tämän avaan siksi kun aion teetättää harjatusta rosterista leikattuja ja eri variaatioin "M-silkkipainettuja" taustoja näihin mittaristoihin. Jos näitä aikoo jälleenmyyntiin asti, pitäisi työohjeita vaihdosta olla olemassa.
    Last edited by Hemi; 19-02-2005, 01:04.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Hyvä, että otat asian puheeksi.

    Millä meinaat saada lämmitettyä pelkkiä neuloja, etkä puolta mittaristoa?

    Tuolla 7er.com:ssa on sellanen V8-Enzo joka tietää noista kaiken koska korjaa noita lähes ammatikseen ja voisi EHKÄ antaa jotain tietoa asiasta jos kohteliaasti kysyisi. Se mainosti tehneensä ulosvetäjän neuloja varten ja tähän mennessä onnistunut joka kerta rikkomatta mitään.
    Last edited by KFZ-Koenig; 19-02-2005, 00:36.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ajattelin että jos sulattaisi koko neulan pehmeäksi pienellä butaanijuottimella jolloin neula kyllä lähtee mutta on tietysti valmis. Jos vain jostain saisi pussillisen uusia neuloja...?

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Kato tälleen vaan nostaa ne pois paikaltaan. Plop ja irti lähti! Ei vaan huono vitsi

        Koita laittaa VDO:lle meiliä sakuihin ja kysäse suoraan sieltä, jos ne voi myydä niitä neuloja. Vaikee uskoa, että noita voisi ostaa muualta, ellei sitten teetä niitä ite jossain Kiinassa.

        Jos jollain olis myydä sellanen rikkinäinen vaikka apuvirtaa antaessa hajonnut mittaristo mulle, niin voisin kokeilla tehdä ulosvetäjää ja kattoa kuinka kovaa ne nyt oikein on kiinni.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Itse asiassa kyselin myös ihan samaan tarkoitukseen kaikilta "luottoromiksiltani" tällä viikolla olisiko viallista e39 mittaristoa, mutta heikoin tuloksin. Palaneita löytyy, mutta kaikissa on jo neulat sen verran "lerpahtaneet" että näistä ei oikein ole apuja. Metro ja Laakkonen jemmaa kaikessa hiljaisuudessa kaikki rikkinäiset ilmeisesti mappi-Ö:hön jonkin murskaimen/jauhimen kautta koska ne vain totaalisesti katoaa. Kun tiedustelin mihin mahtoi mm.oma huollossa tuhottu rikkinäinen mennä, niin kaikki esitti tietämätöntä...mikä, missä...en tiedä, eikä kukaan muukaan tiedä???
          Saan kyllä ehjiä kohtuu hintaan, mutta on se siltikin hiukan liikaa ostaa pilkottavaksi=rikottavaksi. Ilmoittelen kun niitä jostain löydän...rikkinäisiä siis.
          ps.näyttää muuten siltä että nuo neulat ja ehkä kiinnityskin vielä muuttuu sekin tuossa 9/98 "suuressa rysäyksessä", joten omaa mittari projektiani ajatellen tarvitsen kaiken lisäksi/varmuuden vuoksi tuon uudemman mallin mittariston.

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Vain sellasesta uudemmasta high-mittaristosta olen koittanut niitä viisareita irti kammeta. Niistä vanhoista low-mittaristoista ja niiden neuloista ei ole mitään tietoa. Huru-ukon mukaan sen E36:ssa ne lähti helpolla kahdella veitsellä nostamalla vaikka niissäkin on tollanen täysin pyöree akseli. E36:n kiinnitys saattais siis olla esim. samanlainen kuin E39 low:ssa ja se ois jotenkin löyhempi kuin uusissa.

            Oishan sulla pitänyt olla oikeus siihen vanhaan mittaristoon. Eikös korjaamoiden velvollisuus ole palauttaa aina vanhat osat asiakkaalle, vaikka sun rempan muistaakseni maksoikin joku muu.

            Tiedätkö onko noissa high:eisssa mallien välillä kolmea tyyppiä jos ei laske mukaan sitä mittariston takana olevaa boksia: kutosbensa, kasibensa ja diesel. Aattelin vaan jos löytää jonkun mittariston, niin toimivuuden vois testata omassa autossa.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              laitetaanpa kysymys vielä tähänkin, kun olette aukonut noita mittareita... eli voiko E39 mittaristoon vaihtaa erikseen polttoaine ja kierroslukumittaria vai onko ne juotettu johonkin isompaan kokonaisuuteen? olis tiedossa yksi ehjä dieselin mittaristo, mutta häiritsee se DIESEL teksti siinä
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Dieselin mittaristo ei käsittääkseni käy muutenkaan bensakoneeseen koska sehän ohjaa kiesin kakkosväylää ja samalla sen takana on ajonesto.
                Dieselin ajonestossa on jo tominnallisesti sen verran eroa että ei käy.
                Tämä päätelmä perustuu siihen että bensakoneen mittaristolla diesel ei yrityksistä huolimatta ole käynnistynyt.
                Itse olen samoissakin vuosimalleissa törmännyt ainakin kolmeen päällekkinpäin erilaiseen mittaristoon. mm.omaani tilattiin ensin vääränmallinen mittaristo.
                Se kun ohjaa tuota kakkosväylää, niin riippuen varusteista/toiminnoista mittaristot voivat olla erilaisia? Ainakin M5 mittaristoon menee jo piuhaakin pirusti enemmän kuin "karvahattu" 523:een ja painoa on huomattavasti enemmän.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  mulla on 528 -96 ja diesel oli myös -96 mittarin tausta hiukan erilainen, mutta kaikki toimii kunnolla, jopa kierroslukumittari näyttää oikein, vaikka se loppuu jo 6000rpm.
                  onko noissa kaikissa mittareissa valmius ajotietokoneelle vaikka sitä ei autossa muuten olisi ollut? tiedossa olis myös yksi 523 -96 mittari, jossa ei autossa ollut ajotietokonetta.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Tuolla 7er.com:ssa oli joku laittanut itelleen M5:n mittariston E38:aan, joten pitäis olla mahdollista. Paitsi, että öljynpaineet ja joku pikkujuttu jäi uupumaan.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Löytyisikö linkkiä tuosta M5:n mittariston laittamisesta e38:iin?
                      Tuo on erikoista jos dieselin mittari on toiminut bensakoneessa kun tiedän että yhdessä päinvastaisessa tapauksessa homma ei toiminut?

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Löytyisikö linkkiä tuosta M5:n mittariston laittamisesta e38:iin?
                        Tuo on erikoista jos dieselin mittari on toiminut bensakoneessa kun tiedän että yhdessä päinvastaisessa tapauksessa homma ei toiminut?
                        Tässä on linkki M5->E38: http://www.7-forum.com/forum/showthread.html?t=29973
                        Jos kiinnostaa tietää enemmän, niin laita suoraan viestiä tolle tyypille. Tuon mukaan vain uudelleenkoodaus tarvitaan. Eri asia sitten suostuuko kukaan Suomessa koodaamaan vanhaa mittaristoa. Sakuissa näyttäs onnistuvan 30€:lla...
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Viisarithan lähtee irti kun vetää vaan ----->http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=21242
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            Hemi

                            Vaikka Rahu löysikin keinon irrottaa noi neulat ehjänä, niin ainakin armaturen_123 näyttäis myyvän jonkunlaisia viisareita penareihin tuolla ebayssä. Se kaupaa niitä ilmeisesti pääasiassa mittaristontaustojen kanssa, mutta ehkä myös pelkkiä jos rupee kaupaa tekemään...
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Myy se erikseenkin neuloja:
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎