Announcement

Collapse
No announcement yet.

sikaflexillä liimattu... miten irti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkobmw
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 77
    • -

    sikaflexillä liimattu... miten irti?

    Eli vinkkejä miten saisin takalasista sellasen aurinkolipan irti, tuli laitettua liikaa sika liimaa. Auttaako lämmitys tai jokin liuotin?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by mikkobmw
    Eli vinkkejä miten saisin takalasista sellasen aurinkolipan irti, tuli laitettua liikaa sika liimaa. Auttaako lämmitys tai jokin liuotin?
    Ei taida sikaan auttaa, vrt. mitä Suutari kirjoitti e30 valojen avaamisesta eilen.



    Kokeile leikata se irti jollain ohuella siimalla?

    Comment

    • mikkobmw
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 77
      • -

      #3
      Siima vois toimiakin! Kiitti vinkistä.

      Comment

      • Camo
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1662
        • Lahti

        #4
        Sikaflexin irroitus -> irroitettu

        Irroittelin tuossa spoilerin takakontista. Ongelmana on konttiin jääneet sikaflexin jämät. Kuinkahan noita kannattaisi irroitella ja onko jotain ainetta se irroittamiseen? Saakohan esim. kuumentamlla irti?
        Last edited by Camo; 13-04-2006, 20:19.
        Current:
        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


        Previous:
        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Vain mekaanisesti lähtee, koska ei sula mihinkään mitä tuossa tapauksessa voi käyttää. Siihen on hyvä sellainen tarrojen poisto laikka, joka on kumia ja kiinnitetään vaikka porakoneeseen. Niitä saa esim. wurthilta.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            On muuten sitten sellaista "tököttiä", ettei ihan niin vaan irtoa... Sen alkuperäinen tarkoitus kun on pysyä ikuisesti kiinni. Ainoa tapa minkä olen huomannut toimivaksi, niin ihan mekaanista puukko/lasta/raapimis,repimis-linjaa. Mitään liuottimia tai muita aineita on ihan turha koittaa.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • patte.525iM
              BTCF Member
              • Dec 2003
              • 188
              • raasepori

              #7
              Originally posted by Camo
              Irroittelin tuossa spoilerin takakontista. Ongelmana on konttiin jääneet sikaflexin jämät. Kuinkahan noita kannattaisi irroitella ja onko jotain ainetta se irroittamiseen? Saakohan esim. kuumentamlla irti?
              terävällä muovilastalla. asetoonilla lähtee "viimeiset jämät" mutta mä luulen että automaalit ei kestä hankaamista asetoonilla tai sanotaan näin että tiedän ei kestä varovasti voi kokeilla omalla vastuulla
              patte.525im

              Comment

              • Robot
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 30
                • North

                #8
                Originally posted by patte.525iM
                terävällä muovilastalla. asetoonilla lähtee "viimeiset jämät" mutta mä luulen että automaalit ei kestä hankaamista asetoonilla tai sanotaan näin että tiedän ei kestä varovasti voi kokeilla omalla vastuulla
                Älä missään nimessä kokeile asetoonilla Saattaa itkettää, kun huomaat mitä tekee maali pinnalle!
                Elämä on ja bemarilla pääsee!

                Comment

                • veka
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 86
                  • Pori

                  #9
                  Mistä tiärät kyseessä olevan sikaflexin? Jos tiedät, ni mitä sikaa kyseinen aine on? Soitappa sikaan ni tiedät varmasti ettei tarvi kokeilla!! 09-511 431
                  Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

                  Comment

                  • visa e36
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 753
                    • Järvenpää

                    #10
                    Duunissa käytetään sika cleaneria ja sillä on kyllä lähtenyt ihan hyvin.
                    Nykyiset
                    -63 Pontiac Catalina convertible
                    -05 E53 X5 3.0d

                    Comment

                    • Camo
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1662
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by visa e36
                      Duunissa käytetään sika cleaneria ja sillä on kyllä lähtenyt ihan hyvin.
                      Mistä saa, ja paljon kustantaa?
                      Current:
                      Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                      DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                      Previous:
                      Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                      E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                      Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                      E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        #12
                        Itse ottaisin tuolla jonka Stone:kin sanoi eli sillä kumilaikalla, lähtee varmasti tosi helposti.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Robot
                          Älä missään nimessä kokeile asetoonilla Saattaa itkettää, kun huomaat mitä tekee maali pinnalle!
                          Omasta otin kylkiteipit pois ensin hinkkaamalla ja asetonilla(vai oliko ksyleeniä) kevyesti hinkkaamalla loput, ei tehnyt pahaa maalille, teipin jäljet tietenkin jäi näkyviin olivathan ne ollee varmaan 15v paikallaan...
                          Olli.

                          Comment

                          • Camo
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1662
                            • Lahti

                            #14
                            Kokeilin sitten ehkä vähän extremempää keinoa, nimittäin hankasin sikaflex jämiä ensin tinnerillä, jonka jälkeen rapsuttelin muovisella lastalla pehmentyneen sikaflexin irti. Hyvin lähti, eikä maalipinnalle koitunut minkään näköisiä vaurioita.
                            Current:
                            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                            Previous:
                            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎