Heippa,
Laitetaanpa tänne arvon raadille myös tiedoksi tuo oman E32 740iLA ongelma, jos jollain olisi siihen vinkkiä. E34 540i ja (A) ovat myös käyttäneet tätä samaa, melko harvinaista järjestelmää.
Ongelma:
-ASC varoituvalo palaa aina sammumatta.
-ABS varoitusvalo syttyy parin kymmenen metrin ajon jälkeen.
-Vikakoodeissa toistuva front left wheel sensor or inlet valve.
-Ongelma oli aluksi vain ajoittain, mutta jäi sittemmin pysyväksi.
Testattua ja kokeiltua:
-Vaihdettu vasen anturi toimivaksi tiedettyyn. Ei muutosta.
-Testattu ohjausyksikön ja hydrauliyksikön välinen johdotus kaavioiden avulla toimivaksi.
-Testattu hydrauliyksikön venttiilit ja pumppu, kaikki toimivat (testaus hydrauliyksikön liittimestä).
-Testattu, että ohjausyksikölle ja hydrauliyksikölle tulee virtaa.
-Testattu myös ASC/T-jarrumäntäyksikkö, ainakin sen venttiilit toimivat normaalisti.
-Vaihdettu vasen ja oikea etuanturi keskenään ohjausyksikön päästä, vikakoodi ilmaisee edelleen vasenta etuanturia.
-Tarkasteltu oskilloskoopilla kummastakin etuantureista samanaikaisesti signaali, vaikuttaa normaalilta.
-Tarkastettu myös, että akselin hammaspyörät ovat ehjät.
-Vaihdettu ohjausyksikkö. Ei muutosta.
-Tarkastettu hydrauliyksikön releet toimiviksi
-Vaihdettu hydrauliyksikön venttiilirele. Ei muutosta.
-Tarkastettu, että jarruvalokytkin toimii normaalisti
-Tarkastettu, etät käsijarrun tunnistinkytkin toimii normaalisti
-Todettu, että ABS toimii aivan alhaisilla nopeuksilla ja kun autolla on ajettu alle pari kymmentä metriä käynnistyksen jälkeen (ennenkuin ABS-merkkivalo syttyy).
-Ongelmien alkamisen jälkeen tein lukuisia kiihdytys ja jarrutuskokeita hiekkateillä ja sekä ASC, että ABS toimivat silloin kuitenkin aivan normaalisti.
-Vikavalot syttyivät monesti aivan yllättäen kesken tavallisen ajon.
Tässä nyt ei tunnu olevan enää muita vaihtoehtoja, kuin johtosarjan hapettuminen tms. Kuitenkin johdot toimivat mittarilla testatessa ja kaikki komponentit toimivat, joten menee kyllä jo reilusti yli hilseen.
Olisiko kellään kokemusta, mistä kohtaa johtosarja voisi alkaa E32 740:ssä hapettua? ABS-hydrauliyksikölle uuden johtosarjan rakentaminen on verraten helppoa, mutta tuo ASC/T-yksikkö on hyvin hankalassa paikassa.
Kovin tarpeellisiahan nämä nyt eivät ole, mutta katsastuksessa ainakin ABS pitäisi toimia. Ja kyllä se luistonestokin ihan kiva olisi. Senhän saa aina toki pois päältä tarvittaessa
Sitäpaitsi, eikö kuitenkin ABS pitäisi toimia, vaikka ASC olisi rikki..?
Laitetaanpa tänne arvon raadille myös tiedoksi tuo oman E32 740iLA ongelma, jos jollain olisi siihen vinkkiä. E34 540i ja (A) ovat myös käyttäneet tätä samaa, melko harvinaista järjestelmää.
Ongelma:
-ASC varoituvalo palaa aina sammumatta.
-ABS varoitusvalo syttyy parin kymmenen metrin ajon jälkeen.
-Vikakoodeissa toistuva front left wheel sensor or inlet valve.
-Ongelma oli aluksi vain ajoittain, mutta jäi sittemmin pysyväksi.
Testattua ja kokeiltua:
-Vaihdettu vasen anturi toimivaksi tiedettyyn. Ei muutosta.
-Testattu ohjausyksikön ja hydrauliyksikön välinen johdotus kaavioiden avulla toimivaksi.
-Testattu hydrauliyksikön venttiilit ja pumppu, kaikki toimivat (testaus hydrauliyksikön liittimestä).
-Testattu, että ohjausyksikölle ja hydrauliyksikölle tulee virtaa.
-Testattu myös ASC/T-jarrumäntäyksikkö, ainakin sen venttiilit toimivat normaalisti.
-Vaihdettu vasen ja oikea etuanturi keskenään ohjausyksikön päästä, vikakoodi ilmaisee edelleen vasenta etuanturia.
-Tarkasteltu oskilloskoopilla kummastakin etuantureista samanaikaisesti signaali, vaikuttaa normaalilta.
-Tarkastettu myös, että akselin hammaspyörät ovat ehjät.
-Vaihdettu ohjausyksikkö. Ei muutosta.
-Tarkastettu hydrauliyksikön releet toimiviksi
-Vaihdettu hydrauliyksikön venttiilirele. Ei muutosta.
-Tarkastettu, että jarruvalokytkin toimii normaalisti
-Tarkastettu, etät käsijarrun tunnistinkytkin toimii normaalisti
-Todettu, että ABS toimii aivan alhaisilla nopeuksilla ja kun autolla on ajettu alle pari kymmentä metriä käynnistyksen jälkeen (ennenkuin ABS-merkkivalo syttyy).
-Ongelmien alkamisen jälkeen tein lukuisia kiihdytys ja jarrutuskokeita hiekkateillä ja sekä ASC, että ABS toimivat silloin kuitenkin aivan normaalisti.
-Vikavalot syttyivät monesti aivan yllättäen kesken tavallisen ajon.
Tässä nyt ei tunnu olevan enää muita vaihtoehtoja, kuin johtosarjan hapettuminen tms. Kuitenkin johdot toimivat mittarilla testatessa ja kaikki komponentit toimivat, joten menee kyllä jo reilusti yli hilseen.
Olisiko kellään kokemusta, mistä kohtaa johtosarja voisi alkaa E32 740:ssä hapettua? ABS-hydrauliyksikölle uuden johtosarjan rakentaminen on verraten helppoa, mutta tuo ASC/T-yksikkö on hyvin hankalassa paikassa.
Kovin tarpeellisiahan nämä nyt eivät ole, mutta katsastuksessa ainakin ABS pitäisi toimia. Ja kyllä se luistonestokin ihan kiva olisi. Senhän saa aina toki pois päältä tarvittaessa
Sitäpaitsi, eikö kuitenkin ABS pitäisi toimia, vaikka ASC olisi rikki..?
Comment