Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 startin vaihto M20B25 malliseen - ongelma ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peljoppi
    BTCF Member
    • May 2011
    • 166
    • Espoo

    M50B25 startin vaihto M20B25 malliseen - ongelma ?

    Tervehdys,

    vaihdoin rataleluun kevennetyn vauhtipyörän, joka oli M20B25 koneen perästä. Samalla piti vaihtaa M20B25 koneesta startti, koska bendix-rattaan halkaisija on eri.

    Ongelma on siinä, että entisessä M50-Boschissa on kolme napaa, johon johdot tulivat eli päävirtajohto (koodi 30) pienempi johto (koodi 30 h) ja toinen pienempi johto (koodi 50). Uudessa muuten samanlaisessa M20-Boschissa on vain kaksi napaa eli päävirta ja yksi pieni.

    Mikä merkitys on sillä ylimääräiseksi jäävällä johdolla ja pitäisikö se kiinnittää jompaan kumpaan ? Kone kyllä starttaa kahdella eli päävirta ja alempi pikkujohto kiinni, mutta ei kyllä käynnisty. Starttikaasulla hörähtää heti, mutta vika voi toki olla muuallakin.

    Kytkentäkaavion mukaan voisi sen ylimääräisen olevan 30h ja menevän sähköikkunoiden ohjausboxille. Outoa. Olisiko sillä jotakin tekemistä esim bensapumpun pyörimisen kanssa, kun bensa EI HAISE. Pitäisikö bensapumpun pyöriä jo virta päällä ? En ole vielä katsonut suuttimet ylhäällä ruiskutteleeko.

    Autohan on E36 M50B25 vm 1994

    Kyseleepi

    Jussi
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Tuolta saattais löytyä vinkkiä. http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=182195

    Comment

    • peljoppi
      BTCF Member
      • May 2011
      • 166
      • Espoo

      #3
      Eipä löytynyt....

      Moi,

      luin kyllä läpi, mutta swappi on tehty juuri toiseen suuntaan eli M20:een M50 startti ja minulla on toisin päin. Kyllä sitä joku lopussa kysyi näinkin päin , mutta vastausta ei ollut.

      Eikös täälläkin ole sentään joku tehnyt vastaavan vaiuhtiksen kevennysprojektin ?


      YT

      Jussi

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11078
        • Oulu

        #4
        Se "ylimääränen" on keventäjä releelle, eli sammuttaa puhaltimen yms. startin ajaksi. Pelaa kai ilmankin sitä, eli jos puhallin pyörii, radio pelaa jne. niin jätä vaan kykemättä se.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • peljoppi
          BTCF Member
          • May 2011
          • 166
          • Espoo

          #5
          Kiitos neuvoista

          Teippasin sen ylimääräisen päävirtajohtoon pois tieltä ja bensaa tankkiin niin jopa hörähti käyntiin.

          Selailin nettiä ja tosiaankin se on joku "keventäjä", joka maadoittaa erilaisia sähkölaitteita käynnistyksen aikana jotta jää virtaa käynnistykseen, mutta kilpurissa ei ole niin väliä.

          YT

          Jussi

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎