Siis sieltä hankalasta paikasta...? Onko itse vaihdettavissa vai tarviiko erikoistyökaluja ja osaamista? Enää ei pysy lasi ylhäällä ja jousetkin valittavat....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touringin takaluukun ja lasin nostimien vaihto?
Collapse
X
-
Originally posted by skyhigh View PostSiis sieltä hankalasta paikasta...? Onko itse vaihdettavissa vai tarviiko erikoistyökaluja ja osaamista? Enää ei pysy lasi ylhäällä ja jousetkin valittavat....
E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
-
-
Ei se loppupeleissä paha homma ole jos saat vaan luukun jotenkin ripustettua ilmaan. Kun omaan vaihdoin takalasin runkoineen, saranat sekä nuo pumput, niin käytin punaista apuvälinettä luukun ylhäälläpitoon:
Tuostapa onkin sitten helppo "naksauttaa" pumput irti riittävän isolla ruuvarilla tai sitten vaikkapa rengasraudalla. Jos luukkua ei pääse millään ripustelemaan niin sitten sieltä varmaan tarttee purkaa sähköt ekaks veks että sen luukun saa kokonaisuudessaan pois mestoilta.
Comment
-
-
Originally posted by skyhigh View PostKiitokset vastanneille, katselin itekin nuo videot läpi ja ajattelin kokeilla... mistäs hommasitte pumput?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Kannattaa tutkiä sarnoiden kunto myös.
Jos on kaveri auttamassa niin helpottaa. Pallonivel katon sisällä on haastava saadai jouset irti ja etenkin kiini. Ollaan tehnyt reikä peltiin että siihen pääsee käsiin, toki on varmasti muitakin menetelmiä...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Kannattaa varautua hommaan pullorassin ja paineilman kera, oli itsellä nuo pumppujen poterot aika täynnä hiekkaa. Putsailin nuo huolella, ettei rikkoisi maalipintaa uusia paikalleen vängätessä. Homma hoitui suht kivuttomasti, kun käytti muovilla suojattua lattarautaa apuna. Luukun sai näppärästi tuettua ylös harjanvarrella pönkäämällä.
Comment
-
-
Tämän ja toisen threadin avulla sain asennettua takalasin pumput:
Pumpun sai asetettua näppärästi paikoilleen, kun otin lukkopihdeillä kiinni.
Jonkun suosittelemalla sovella-kiskolla sain varren pään napsahtamaan paikalleen ensimmäisellä yrittämällä. Stabiluksen pumpuissa ei ainakaan tarvinnut poistaa pallonivelen lisärengasta, jotta menisi paikoilleen.
Ebaysta saa alkuperäisiä, stabiluksen pumppuja halvalla:
38 euroa tuli lasin pumpuille hintaa, posteineen. Globalisaatio toimii.
Takaluukun pumput vaikutti olevan kohtuullisessa kunnossa, kun takaluukku pysyy ylhäällä vaikka lasin pumput on mennyttä. Nyt jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut ostaa neljän pumpun setti.
T. Juha
Comment
-
Comment