Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkö vesipumppu tulikuuma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    Sähkö vesipumppu tulikuuma

    Water Valve Bosch 1147412144

    Onko syytä olettaa että vesiventtiili/lämppärin sähköinen vesipumppu on viallinen kun siitä tuli tulikuuma kun luin koodeja 2 tuntia virrat päällä.

    Se ei pitäisi edes käydä kaiketi kun en ollut aktivoinut sitä painamalla kaasupoljinta? Auto ei ollut käynnissä, moottori kylmä.
    Lohja
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ei kai sitä kaasupolkimella tarvitse aktivoida vaan ilmastoinnin paneeli antaa komennot?
    Vai meneekö nyt minulta jotain ohi?

    Comment

    • mikasare
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 241
      • Lohja

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Ei kai sitä kaasupolkimella tarvitse aktivoida vaan ilmastoinnin paneeli antaa komennot?
      Vai meneekö nyt minulta jotain ohi?
      En tiä, mutta sen saa päälle kun pitää kaasupolkimen pohjassa ja kääntää virrat päälle samaan aikaan... Silloin sen laitoin päälle kun täyttelin ja ilmasin jäähdytysjärjestelmää.

      Mutta poitti oli miksi siitä tuli tulikuuma, polttaa sormia kun pelkästään ollut virrat päällä autossa 2 tuntia?

      En käynnistänyt autoa, käytin obd lukijaa vain.
      Lohja

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 957
        • Salo

        #4
        Originally posted by mikasare View Post
        En tiä, mutta sen saa päälle kun pitää kaasupolkimen pohjassa ja kääntää virrat päälle samaan aikaan... Silloin sen laitoin päälle kun täyttelin ja ilmasin jäähdytysjärjestelmää.

        Mutta poitti oli miksi siitä tuli tulikuuma, polttaa sormia kun pelkästään ollut virrat päällä autossa 2 tuntia?

        En käynnistänyt autoa, käytin obd lukijaa vain.
        Alkaen 40-41 astetta on useimmille 'tulikuuma', eli 'polttaa' sormia. Ei vielä mitään vaikutusta tuollaiseen laitteeseen.

        Haisiko? kiehuiko päälle heitetty vesi?
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by mikasare View Post
          Water Valve Bosch 1147412144

          Onko syytä olettaa että vesiventtiili/lämppärin sähköinen vesipumppu on viallinen kun siitä tuli tulikuuma kun luin koodeja 2 tuntia virrat päällä.

          Se ei pitäisi edes käydä kaiketi kun en ollut aktivoinut sitä painamalla kaasupoljinta? Auto ei ollut käynnissä, moottori kylmä.
          Kyseinen osa ei sisällä pumppua vaan on pelkkä vesiventtiili. Venttiilin ohjaus on kyllä aktiivinen jos lämmityslaitteen asetukset ja olemassaoleva sisälämpötila niin määrittävät. Kaasupolkimen panamisella tai painamattomuudella ei ole kyllä mitään tekemistä tämän kanssa. Lämpeneminen pitkän ohjausajan johdosta on normaalia.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16437
            • Asikkala

            #6
            Onkos tämä nyt sama auto missä on jo pitempään ollut jotakin ongelmaa konehuoneessa :think

            Comment

            • mikasare
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 241
              • Lohja

              #7
              Elämää Portugalissa

              Originally posted by jr66 View Post
              Onkos tämä nyt sama auto missä on jo pitempään ollut jotakin ongelmaa konehuoneessa :think
              Kyllä mulla on kieltämättä jotain epäselvää tän koslan kanssa ollut. Moni asia on kyllä täysin tietämättömyyden takia tuntunut vaikeammalta. Suurin ongelma on kuitenkin se että Portugalissa ei ole tapana huoltaa autoja, vain korjata sitten kun menee rikki.

              Ostamisen jälkeen vein auton paikalliseen huoltoon. Pyysin moottoriöljynvaihdon, suodattimet, tulpat yms. Eivät suostuneet vaihtamaan raitisilmasuodatinta kun oli ihan hyvä vielä.

              Autossa oli huoltokirja mukana, se oli 5 vuotta vanhempi kun mun auto

              Ostin auton joka olisi pitänyt romuttaa. Ei ollut muka järkee ostaa uudempaa...mun mielestä, silloin. Se vaan näytti niin siistiltä ja sopi 3000 euron budjettiin loma-autoksi. Nyt olen käyttänyt säästeliäästi toiset 3000 euroa laittamiseen. Kaikki ei ole ollut pakollista, renkaissa esimerkiksi oli pintaa melkein yhtä hyvin kun uusissa, mutta ne halkeili vaan rajusti. Niiden valmistuspäivä oli 8 vuotta sitten. Auto on ehkä seissyt 8v jossain.

              Esimerkiksi aurinkolipan napsahtavat sisävalon lähellä olevat kiinnikkeet mureni käteen kuin hiekka...

              Tuhkikset ja lokerot jouduin tilaamaan ebaystä kun hajos käsiin.

              Ovien 'jalopuu' listat mureni käsiin. Tilasin saksasta orkkis hopea/alumiini(muovi)osat alle 200euroa, on hienot.

              C pilarin verhoilut oli korjailtu ja liimattu ja sotkettu todella törkeän rumasti, ostin uudet (käytetyt) ebaysta. Kun irrotin vanhat niin se koko muovirunko mureni käsiin. Aivan paskana.

              Autoa ostaessa mietin silloisen omistajan taloudellista tilannetta... suoritettujen tai suorittamatta jätettyjen huoltojen kannalta. Bensan merkkivalo paloi ja mittari näytti tyhjää kun mentiin koeajamaan. Huomasin että tuulilasi on ehjä vaikka pyyhkijöiden sulista oli jäljellä vain runko...

              Silti uskoin että saksassa syntynyt Portugeesi olisi jotenkin hoitanut autoa...

              Muutamia todellisia vikoja ollut.
              Perän ympärillä oleva apurunko ja sen kumipuslat oli murentunut. Kolisi kun vaihto tai veto muuttui. BMW Faro antoi tarjouksen 1600 euroa vaihtavat uudet puslat. Tarvikeliikkeessä tekivät viikon töitä ja hinta 650 euroa.

              Uudet renkaat (Goog year) 330 euroa.

              Lisäilmapumpu oikeasti sorvasi alumiinia kylmänä. Avasin ja katsoin, täynnä alumiini suikaletta. Sitä ei voinut huomata kun koeajoin ja kone oli lämmin. Silloin pumppu ei käy.
              Uusi orkkis pumppu maksoi 200 euroa.

              Akku oli liian pieni ja kunnoltaan loppu niin antoi kauheasti vikailmoituksia joita luulin oikeaksi ja uusin sensoreita ja muuta kivaa pikkurahalla

              Ostin siis uuden akun, jotka on täällä kalliita. 65ah Varta 140 euroa.

              Liian kylmän moottorilämmön huomatessani uusin turhaa myös vesipumpun, ehkä turhaa? Termari oli rikki tai sen pidikkeen klipsit oli murtunut, se oli auki kokoajan. Asentaja väiti olevansa entinen BMW asentaja ei kuitenkaan tiennyt 105c termarista, enkä minä. Jenkkejä yms minä olen turannut mutta että 105c aukeaa termari, luulin että keittää... no keitti ekaksi kun ilmaus ei vaan onnistunut Vedet tuli tallin lattialle. Onneksi kansipahvi ei mennyt.

              Nyt mulla on takakontissa orkkis tai vastaavat ala ja ylävesiletku paisarisäiliö ja korkki, lohkon takana oleva muoviyhde yms kaikkea.

              Ruostetta ei ole tässä 1999 vuosimallin kotterossa missään.

              Täällä Portugalissa on aika haasteellista korjata tätä ihanaa E46 kaveria. Mä en osaa portugalia, Espanjan taitoni ei paljoon auta. Moni osaa englantia täällä kyllä, mutta silloin molemmat puhuu itselleen outoa ulkomaan kieltä ja kulttuurierot mukaan lukien on aika haastavaa, niinkuin sanoin ne ei huolla vaan korjaa vasta kun on pakko...

              Sain auton mukana vain yhden avaimen, joo-o oikasti vain yhden. Omistaja sanoi saaneensa kans

              Sain tilattua saksasta satasen halvemmalla uuden (kuin täältä) avaimen.

              Nyt pitäisi saada koodattua pois hukatut avaimet. Täällä vaan Bemari huolto on yhtä kallis kuin suomessa.

              Mittarissa on 135000 km ja piste perässä. Olen ostanut Cable shack setin ja yrittänyt lukea valomodulista oikeita kilsoja, asia ei aukea mulle, luovutin jo. Ei vaan onnistu.
              Nopeusmittarin/instrument cluster valmistus numero ja päivä ei ole mun autosta, vaan 2 vuotta uudemmasta.

              Täällä on Portugalin Algarvessa/Albufeirassa kuulemma joku jolla on maailman parhaat softat ja taidot? Täytyy selvittää josko sais oikeat kilsat esille ja hukatut avaimet koodattua pois.

              Varkausvakuutusta täällä ei saa noin vanhaan autoon.

              Muuten nautin kyllä ihanista keleistä (tänään 3.2. lämpöä 20c) ja edullisesta elintasosta täällä. Paikallinen palkkataso on 600-800euroa kuussa.

              Mulla on oma elanto kuitenkin hanskassa

              Nyt en vaan voi enää vaihtaa autoa. Viimeksi ollut 118D ja 528 E39 sekä 1966 Impala. Nyt pitäs jaksaa leikkiä tän sudeksi syntyneen E46 kanssa.

              Onnex kalja on halpaa ja sitä riittää
              Lohja

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Tulikos siinä Cable-shack:in paketissa mukana DIS? Mikäli tuli, niin sillä ainakin onnistuu niiden hukattujen avaimien käytöstä poisto. En tiedä onnistuuko INPA:lla. :think Mikäli kaikki softat ja yhteys autoon toimii, niin sovi jonkun foorumilaisen kanssa, että katsoo asiat kuntoon etäyhteydellä?
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • mikasare
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 241
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Tulikos siinä Cable-shack:in paketissa mukana DIS? Mikäli tuli, niin sillä ainakin onnistuu niiden hukattujen avaimien käytöstä poisto. En tiedä onnistuuko INPA:lla. :think Mikäli kaikki softat ja yhteys autoon toimii, niin sovi jonkun foorumilaisen kanssa, että katsoo asiat kuntoon etäyhteydellä?
                  Hyvä idea. Siinä tuli DIS V44 joka ei aukea ja DIS V57 joka aukeaa mutta muistaakseni jumitti... Täytyy kokeilla saanko wifi yhteyden parvekkeen alla ja saanko DIS softan toimimaan. Viimeksi kun käynnistin sen kytkettynä konetilan pyöreään liittimeen niin softa jäi jumiin. Käynnistin DISin ja valitsin auton niin sitten jäi jumiin. Täytyy kai kokeilla kojelaudan liitin myös vielä. Kiitos vinkistä.
                  Lohja

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by mikasare View Post
                    Hyvä idea. Siinä tuli DIS V44 joka ei aukea ja DIS V57 joka aukeaa mutta muistaakseni jumitti... Täytyy kokeilla saanko wifi yhteyden parvekkeen alla ja saanko DIS softan toimimaan. Viimeksi kun käynnistin sen kytkettynä konetilan pyöreään liittimeen niin softa jäi jumiin. Käynnistin DISin ja valitsin auton niin sitten jäi jumiin. Täytyy kai kokeilla kojelaudan liitin myös vielä. Kiitos vinkistä.
                    Ellet saa toimimaan, niin laita viestiä. Olen asennellut näitä diagnostiikka softia etänä teamviewerin avulla. Etänä koodaaminen on mahdollista kunhan vaan siellä auton päässä on toimiva asennus. Tällöin yhteyden katketessa ei tapahdu mitään ja yhdistämällä uudestaan voi jatkaa siitä mihin jäätiin. Ellei Wlan toimi, niin onnistuuhan se verkkokaapelillakin.

                    Kun autossa on konehuonene liitin, tulee sitä aina käyttää. Sisällä olevasta pistokkeesta et pääse kuin moottorinohjaukseen ja automaatissa laatikkoon.
                    Mittariston kilometrejä ei sitten voi vaihtaa ilman mittariston purkamista (mikäli mittaristossa on m35080 piiri ja muistelisin että tuon ikäisissä on).
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎