Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiivinen vakionopeudensäädin/tutka rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gukkuu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2016
    • 27
    • Espoo

    Aktiivinen vakionopeudensäädin/tutka rikki?

    Moro!

    Olen tässä hetken aikaa kahlaillut foorumia läpi ja osin jopa löytänyt vähän tietoa, mutta en ihan tarpeeksi. Olen katsellut tässä siirtyväni BMW leiriin ja e60 on houkuttanut siitä asti kun tuli markkinoille. Nyt alkaa vanha auto olemaan siinä kunnossa, että saisi vaihtaa.

    Seuraavanlainen auto on yksi vaihtoehdoista: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7675838

    Huoltohistoriaa löytyy ulkomailta asti ja kuulemma pelannut hyvin suomessa.

    Ongelma on kuitenkin Aktiivinen vakkari joka on rikki, ja haluaisin selvitellä korjauskustannuksia ennenkun alkaa miettimään ostoa.

    Tälläistä kuvausta on tullut vakkarin viasta:

    "Ainoa varsinainen vika autossa on viallinen aktiivisen vakkarin tutka (diagnosoitu). Näissä ekan sukupolven aktiivivakkareissa ei ole manuaalitoimintoa, eli vakionopeudensäädin on kokonaan pois pelistä. Ostin tutkan taannoin, mutta erehdyksessä hankin stop&go tutkan, joka ei suoraan käy tähän."

    "Vakionopeudensäätimessä lämpötila-anturi rikki. Uusi tutka n 1600€. E-bayssä muutamia myynnissä käytettyinä. Hinta n 500€.Tutka vaatii kohdistuksen ja laitteistoja heikosti autoliikkeillä. Täällä treen päässä edes virallisella BMW-liikkeellä (autokeskus) ei ole laitteistoa.
    Autosähköihin erikoistuneet liikkeet saattaisivat pystyä korjaamaan vian ohittamalla lämpötila-anturin, mutta en ole enempää kysellyt. (Tutka Boschin valmistama)"

    Olen lukenut, että tuon lämpötila-anturin saisi jotenkin ohitettua, olenko oikeassa vai liittyikö johonkin muuhun.

    Toki mielipiteet autosta muutenkin kelpaa jos pistää jotain kokeneempien silmään, itsellä ensimmäinen BMW tulossa niin aika tuntematonta aluetta.

    Auton varustetasoa jos haluaa katsella niin: B103985
  • Amex10
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 62
    • Turku

    #2
    Originally posted by Gukkuu View Post
    Moro!

    Olen tässä hetken aikaa kahlaillut foorumia läpi ja osin jopa löytänyt vähän tietoa, mutta en ihan tarpeeksi. Olen katsellut tässä siirtyväni BMW leiriin ja e60 on houkuttanut siitä asti kun tuli markkinoille. Nyt alkaa vanha auto olemaan siinä kunnossa, että saisi vaihtaa.

    Seuraavanlainen auto on yksi vaihtoehdoista: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7675838

    Huoltohistoriaa löytyy ulkomailta asti ja kuulemma pelannut hyvin suomessa.

    Ongelma on kuitenkin Aktiivinen vakkari joka on rikki, ja haluaisin selvitellä korjauskustannuksia ennenkun alkaa miettimään ostoa.

    Tälläistä kuvausta on tullut vakkarin viasta:

    "Ainoa varsinainen vika autossa on viallinen aktiivisen vakkarin tutka (diagnosoitu). Näissä ekan sukupolven aktiivivakkareissa ei ole manuaalitoimintoa, eli vakionopeudensäädin on kokonaan pois pelistä. Ostin tutkan taannoin, mutta erehdyksessä hankin stop&go tutkan, joka ei suoraan käy tähän."

    "Vakionopeudensäätimessä lämpötila-anturi rikki. Uusi tutka n 1600€. E-bayssä muutamia myynnissä käytettyinä. Hinta n 500€.Tutka vaatii kohdistuksen ja laitteistoja heikosti autoliikkeillä. Täällä treen päässä edes virallisella BMW-liikkeellä (autokeskus) ei ole laitteistoa.
    Autosähköihin erikoistuneet liikkeet saattaisivat pystyä korjaamaan vian ohittamalla lämpötila-anturin, mutta en ole enempää kysellyt. (Tutka Boschin valmistama)"

    Olen lukenut, että tuon lämpötila-anturin saisi jotenkin ohitettua, olenko oikeassa vai liittyikö johonkin muuhun.

    Toki mielipiteet autosta muutenkin kelpaa jos pistää jotain kokeneempien silmään, itsellä ensimmäinen BMW tulossa niin aika tuntematonta aluetta.

    Auton varustetasoa jos haluaa katsella niin: B103985
    WSE1 tai SUPPARI:iin kun otat yhteyttä, niin pääset asiassa eteenpäin.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #3
      Tutkan lämmitys on helppo ohittaa ja yhden auton kokemuksella se myös käytännössä toimii lämmitys ohitettuna. Vastasin privaviestiin.

      Edit. Voi sen tutkan toki myös korjata tai vaihtaa.
      Last edited by böntti; 13-03-2016, 13:25.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Gukkuu
        Bimmer Rookie
        • Feb 2016
        • 27
        • Espoo

        #4
        Kiitoksia vastauksista, yksityisviestiä laitettu eteenpäin

        Jospa pulma ratkeaakin noin "helpolla" niin yksi este auton ostolla kaadettu

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #5
          Jos minulle laitoit niin ei tullut perille.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Gukkuu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2016
            • 27
            • Espoo

            #6
            Supparille laitoin aikaisemmasta ehdotuksesta

            Kiitoksia myös böntille neuvoista, ja mahdollisesti kyselenkin lisää kun tulee kysyttävää.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #7
              Heh, no eipä se sitten tietysti ole tullut. Sillä vaan sanoin kun aiemmin lähetit viestiä ja tämä minun privaboksi on hieman sekoillut.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎