Moro!
Olen tässä hetken aikaa kahlaillut foorumia läpi ja osin jopa löytänyt vähän tietoa, mutta en ihan tarpeeksi. Olen katsellut tässä siirtyväni BMW leiriin ja e60 on houkuttanut siitä asti kun tuli markkinoille. Nyt alkaa vanha auto olemaan siinä kunnossa, että saisi vaihtaa.
Seuraavanlainen auto on yksi vaihtoehdoista: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7675838
Huoltohistoriaa löytyy ulkomailta asti ja kuulemma pelannut hyvin suomessa.
Ongelma on kuitenkin Aktiivinen vakkari joka on rikki, ja haluaisin selvitellä korjauskustannuksia ennenkun alkaa miettimään ostoa.
Tälläistä kuvausta on tullut vakkarin viasta:
"Ainoa varsinainen vika autossa on viallinen aktiivisen vakkarin tutka (diagnosoitu). Näissä ekan sukupolven aktiivivakkareissa ei ole manuaalitoimintoa, eli vakionopeudensäädin on kokonaan pois pelistä. Ostin tutkan taannoin, mutta erehdyksessä hankin stop&go tutkan, joka ei suoraan käy tähän."
"Vakionopeudensäätimessä lämpötila-anturi rikki. Uusi tutka n 1600€. E-bayssä muutamia myynnissä käytettyinä. Hinta n 500€.Tutka vaatii kohdistuksen ja laitteistoja heikosti autoliikkeillä. Täällä treen päässä edes virallisella BMW-liikkeellä (autokeskus) ei ole laitteistoa.
Autosähköihin erikoistuneet liikkeet saattaisivat pystyä korjaamaan vian ohittamalla lämpötila-anturin, mutta en ole enempää kysellyt. (Tutka Boschin valmistama)"
Olen lukenut, että tuon lämpötila-anturin saisi jotenkin ohitettua, olenko oikeassa vai liittyikö johonkin muuhun.
Toki mielipiteet autosta muutenkin kelpaa jos pistää jotain kokeneempien silmään, itsellä ensimmäinen BMW tulossa niin aika tuntematonta aluetta.
Auton varustetasoa jos haluaa katsella niin: B103985
Olen tässä hetken aikaa kahlaillut foorumia läpi ja osin jopa löytänyt vähän tietoa, mutta en ihan tarpeeksi. Olen katsellut tässä siirtyväni BMW leiriin ja e60 on houkuttanut siitä asti kun tuli markkinoille. Nyt alkaa vanha auto olemaan siinä kunnossa, että saisi vaihtaa.
Seuraavanlainen auto on yksi vaihtoehdoista: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7675838
Huoltohistoriaa löytyy ulkomailta asti ja kuulemma pelannut hyvin suomessa.
Ongelma on kuitenkin Aktiivinen vakkari joka on rikki, ja haluaisin selvitellä korjauskustannuksia ennenkun alkaa miettimään ostoa.
Tälläistä kuvausta on tullut vakkarin viasta:
"Ainoa varsinainen vika autossa on viallinen aktiivisen vakkarin tutka (diagnosoitu). Näissä ekan sukupolven aktiivivakkareissa ei ole manuaalitoimintoa, eli vakionopeudensäädin on kokonaan pois pelistä. Ostin tutkan taannoin, mutta erehdyksessä hankin stop&go tutkan, joka ei suoraan käy tähän."
"Vakionopeudensäätimessä lämpötila-anturi rikki. Uusi tutka n 1600€. E-bayssä muutamia myynnissä käytettyinä. Hinta n 500€.Tutka vaatii kohdistuksen ja laitteistoja heikosti autoliikkeillä. Täällä treen päässä edes virallisella BMW-liikkeellä (autokeskus) ei ole laitteistoa.
Autosähköihin erikoistuneet liikkeet saattaisivat pystyä korjaamaan vian ohittamalla lämpötila-anturin, mutta en ole enempää kysellyt. (Tutka Boschin valmistama)"
Olen lukenut, että tuon lämpötila-anturin saisi jotenkin ohitettua, olenko oikeassa vai liittyikö johonkin muuhun.
Toki mielipiteet autosta muutenkin kelpaa jos pistää jotain kokeneempien silmään, itsellä ensimmäinen BMW tulossa niin aika tuntematonta aluetta.
Auton varustetasoa jos haluaa katsella niin: B103985
Comment