Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D -> manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TarE46
    BTCF Member
    • Oct 2015
    • 21
    • Itä-suomi

    E46 330D -> manuaaliksi

    Moi

    Otsikon mukainen projekti työn alla. Automaatti alkoi kiukuttelemaan ja vietyäni auton asiantuntijalle korjausarvio oli aika lohduton.

    Päädyin sitten hankkimaan manuaaliosat ja nyt pitäisi olla kaikki kasassa ja pääpiirteittäin selvää mutta joitakin kysymyksiä on edelleen vähän auki:

    -Riittääkö auton käyntiin/ajoon saamiseen se että huijaa automaatin ohjauspurkkia luulemaan että keppi on P- asennossa? Ja onko ko. operaatio helpointa tehdä suoraan laatikon ecun liittimen lähellä? "totuustaulukon" löysin kyllä bmwplanetilta.

    -Mitkä mahtavat olla ko. auton järjestelmien versionumerot, auto on pajalla ja en pääse itse sitä sen kummemmin tutkimaan mutta löydänkö esim vin- koodin perusteella mistään tarkempia tietoja jotta voisin tehdä valmiiksi tutkivaa työtä sähköjen suhteen?


    -Jos joku on tehnyt jo aiemmin E46 saman homman niin olisin kiitollinen vinkeistä, itselläni siis -02 vuoden facelift ja 135kw koneella.

    -Onko joku saanut menestyksellä inpat jne. toimimaan win10 koneella? Mulla on jo menny hermot yrittämiseen..

    Asiat varmasti alkavat rullaamaan kunhan pääsen itse auton kimppuun mutta totesin että se manuaalilaatikon asennus on viisain teetättää siellä korjaamolla kun sille ei jäänyt hintaa mitenkään kauhean paljoa ja auto on jo valmiiksi purettuna siellä, hurjimmissa toiveissa ajaisin sen sieltä pois..

    Kirjoiteltu pienissä ehtoollisviineissä mutta toivottavasti pulmieni laatu selviäisi tekstistä.

    -Tarmo
    -E91 330XD wannabe LCI - M-Sport -07
    -E36 325i cäbi -94
    -Muutama muunmerkkinen
    -1000 FZR
    -EX buimurit: E46 330d 4d M-Sport II -04, E46 330d touring -02
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Ei se sitä automaatin ohjainta mihinkään kun ei kerran askiakaan enää ole. Moottoriohjaimen softa manuaaliksi ja tietty koko auton koodaus manuaaliksi.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Laitoin aiheesta yksityisviestiä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • TarE46
        BTCF Member
        • Oct 2015
        • 21
        • Itä-suomi

        #4
        Vähän köyhästi sain neuvoja tuohon varsinaiseen kysymykseeni ja ohjelmoijaakaan ei nyt tähän hätään löytynyt joten omin nokkineen piti sitten kaivella tietoa ja auto liikkuu nyt omin voimin. Toki vaatii vielä toimenpiteitä mutta..
        Last edited by TarE46; 29-04-2016, 23:45. Reason: Sanamuodon hiomista
        -E91 330XD wannabe LCI - M-Sport -07
        -E36 325i cäbi -94
        -Muutama muunmerkkinen
        -1000 FZR
        -EX buimurit: E46 330d 4d M-Sport II -04, E46 330d touring -02

        Comment

        • been5
          Newbiemmer
          • Apr 2019
          • 1
          • Länsi-Suomi

          #5
          Tääl ois kanssa yks manuaaliksi muutettu e46 330d. Helpoimmat tehty ja sähköjä vaille valmis. Pakkivalo on saatu toimimaan mut muuten kaikki hakusessa. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tai voi joku pätevä sen tulla kuntoonkin laitttamaan. Kannattaako dme, ews ja mittaristo ottaa tekniikanluovuttajasta vai mennä alkuperäisillä? Auto sijaitsee Eurassa.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by been5 View Post
            Tääl ois kanssa yks manuaaliksi muutettu e46 330d. Helpoimmat tehty ja sähköjä vaille valmis. Pakkivalo on saatu toimimaan mut muuten kaikki hakusessa. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tai voi joku pätevä sen tulla kuntoonkin laitttamaan. Kannattaako dme, ews ja mittaristo ottaa tekniikanluovuttajasta vai mennä alkuperäisillä? Auto sijaitsee Eurassa.
            Alkuperäisillä, älä ala sinne mitään mittaristoja jne vaihtamaan sillä saat vain enemmän ongelmia.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • TarE46
              BTCF Member
              • Oct 2015
              • 21
              • Itä-suomi

              #7
              Aika pahasti vastaus myöhässä mutta saattaa mahdollisesti auttaa jonkun projektia.

              En löytänyt itse koodaajaa hommaan joten reititin laatikon kylkeen tulevan pistokkeen konehuoneeseen ja tein siihen pinneillä hyppylangat että näyttäisi kuin laatikko olisi p- tilassa ja käytin mittariston auki ja laitoin teipin hammasrattaan peitoksi.



              Esim. vakionopeudensäädin toimi samantien, ainoa että en tullut koskaan lisänneeksi kytkinpolkimen tunnistinta joten jarrutus/hidastaminen piti aina ennakoida sen suhteen hipaisemalla jarrua tai ratin nappia.

              Pakkivalot piti ninjailla samalla tavalla siitä pyöreältä pistokkeelta mutta kun sai kaaviot haalittua jostain niin ei se ollut ihmeellinen homma.

              Auto oli minulla tämän jälkeen manuaaliksi muutoskatsastettuna n. 60tkm ajan käytössä ja sen jälkeen kahdella eri tuttavallani käytössä omistukseni jälkeen.


              Käsittääkseni tällä hetkellä kilometrejä alkaa olla jo noin 150tkm muutoksen jälkeen eikä ainakaan omaan tietooni ole tullut tähän manuaaliksi muuttamiseen tai ohjelmoinnin tekemättömyyteen liittyviä vikoja.


              M57N kanssa tilanteet lienevät kovasti erilaisia mutta tässä jotain omasta kokemuksestani.
              -E91 330XD wannabe LCI - M-Sport -07
              -E36 325i cäbi -94
              -Muutama muunmerkkinen
              -1000 FZR
              -EX buimurit: E46 330d 4d M-Sport II -04, E46 330d touring -02

              Comment

              • Monitoimimies
                Newbiemmer
                • Oct 2021
                • 1
                • Kurikka

                #8
                Originally posted by TarE46 View Post
                Aika pahasti vastaus myöhässä mutta saattaa mahdollisesti auttaa jonkun projektia.

                En löytänyt itse koodaajaa hommaan joten reititin laatikon kylkeen tulevan pistokkeen konehuoneeseen ja tein siihen pinneillä hyppylangat että näyttäisi kuin laatikko olisi p- tilassa ja käytin mittariston auki ja laitoin teipin hammasrattaan peitoksi.



                Esim. vakionopeudensäädin toimi samantien, ainoa että en tullut koskaan lisänneeksi kytkinpolkimen tunnistinta joten jarrutus/hidastaminen piti aina ennakoida sen suhteen hipaisemalla jarrua tai ratin nappia.

                Pakkivalot piti ninjailla samalla tavalla siitä pyöreältä pistokkeelta mutta kun sai kaaviot haalittua jostain niin ei se ollut ihmeellinen homma.
                Voisitko laitella mulle vaikka viestillä ohjetta mitkä pinnit piti yhdistellä että sai toimimaan?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎