Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ruosteiden korjaus ja maalaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarituristi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 238
    • Helsinki

E39 ruosteiden korjaus ja maalaus

Moikka!

Mulla on tollainen E39 sedani, joka on saanut ruostetta ikävästi pintoihin, jonkin verran. Minulla on kotona talli, ja auton mukana tuli ammattitason maalit ja lakat, jotka on auton värikoodilla.

Tarkoituksena olisi saada jokseenkin tyydyttävän näkoiseksi nuo paikat, mutta mitään näyttely tasoa tässä ei nyt tavoitella. Ns kohtuu siistiä käyttö-lookkia.

Minkäänlaista kokemusta minulla ei juurikaan ole tollaisten "näkyvien" pintojen ruostekorjaukesta, eikä varsinkaan maalaamisesta. Lähinnä sitä mietin, että miten esimerkiksi tuo konepellin korjaus, kuinka isolta alueelta nuo pitäisi maalata,
    ja varmaan minun taidoilla siitä jää kyllä eroa, korjatun ja alkuperäisen kohdan kanssa. Vai voisiko noita ns tehdä yksi paikka kerrallaan, ja maalarinteipillä rajata? Liekkö tällä tavalla tulee aikamoinen dalmatialainen.

Kaipaisin vinkkejä, neuvoja ja kokemuksia ynnämuuta kaikkea apua tämän homman kanssa, jotta saataisiin bemari vielä fiksuun lookkiin.

• [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2184
    • Karstula

Varmaan parhaimmain ja kestävimmän tuloksen saat hommaamalla ruosteettomat osat ja ne maalaat sitten korin väriin. Näyttää sen verran paljon olevan ruostetta(vaikka eihän e39 ruostu)
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

Originally posted by '[Snowboarder
      .....(vaikka eihän e39 ruostu)

Comment

• MS74
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 93
        • Kymi

En mitenkään halua latistaa innostusta, mut aja tollasena tai myy pois. Tai sitten ostat kassillisen harrastemieltä ja varaat useamman viikon vapaa-ajat pelti ja pohjatöihin. Toinen vaihtoehto et ostat ruosteettomat osat, säkällä löydät oikean värisetkin. Mitä maalamiseen tulee niin vaikka ruisku joskus olis kädes ollutkin niin hopee on ainakin minust aika perse väri, ainakin kun sattuu olee tarpeeksi tummaa seassa, sekun tuppaa olee painavampi pigmentti ja yhtään jos laskee liian märäksi niin pilveily on taattu. Joten siitä pohtimaan :think

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎