Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vian etsintä sähkön katoamiseen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ollyvai
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 180

    Vian etsintä sähkön katoamiseen?

    Autoni akku tyhjenee parin yön seisomisen jälkeen, eikä auto käynnisty enää.

    Tänään akku on ladattu täyteen, maajohto irroitettuna.

    Huomenna ajattelin laittaa ampeerimittarin maajohdon ja akun navan väliin, ja katsoa mikä kokonaisvirrankulutus on kun mitään ei ole varsinaisesti toiminnassa.

    Sitten kytken akkuun maajohdon, ja yritän saada selville, mihin sähkö menee. Mittaan sulakkeet irroitettuna jokaisen sulakkeen navoista ampeerit, ja katson kaaviosta mitä sulakkeen takana on.

    Kysymys: mitä jos virtaa katoaa akusta mitattuna enemmän, kuin sulakerasian kautta?

    E: Typoja
    Last edited by ollyvai; 09-07-2016, 02:49. Reason: Typoja
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    No autoissa käytännössä kaikki virta kulkee sulakkeiden kautta (pl. startti ja laturi). Riippuen autosta, niin sulakerasioita voi olla useita. Toki siellä voi olla jokut poppi tms. asennukset, joiden virta ei kuljesulakerasian kautta. Virtamittari kiinni, odotat että auto nukahtaa ja katsot kulutuksen. Sitten irroittelemaan sulakkeita.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Ensiksi kannattaa tarkastaa latausjännite, mikäli latausjännite on alhainen pitäis olla 14V paikkeilla JA purkaa niin syynä on Laturin diodisilta, joku diodeista on oikosulussa ja purkaa akun aika nopeastikkin.

      Laittaa pihtimittarin kiinni ja irroittee laturin piuhan niin purkamisen tulisi loppua.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1824
        • N/A

        #4
        ... ja ainahan voi olla niin, että akku on finaalissa.
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          Originally posted by bmw323it View Post
          ... ja ainahan voi olla niin, että akku on finaalissa.
          Totta, tulee sivuutettua kun ajattelee että kyllähän se nyt akku on jo tarkastettu:think
          Latauksen jälkeen kun seisoo ilman kuormaa pitää akun jännitteen pysyä 12,5v paikkeilla että voidaan puhua hyvä kuntoisesta akusta.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3019
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Scitso View Post
            Totta, tulee sivuutettua kun ajattelee että kyllähän se nyt akku on jo tarkastettu:think
            Latauksen jälkeen kun seisoo ilman kuormaa pitää akun jännitteen pysyä 12,5v paikkeilla että voidaan puhua hyvä kuntoisesta akusta.
            Akun lepojännite ei kerro oikein mitään. Kuormitettuna tehty mittaus antaa paremman kuvan akun kunnosta. Itselläkin oli aikanaan yksi akku jonka lepojännite oli 12,5V, mutta kun laittoi valot päälle niin jännite tippui 10,5V:iin. Yksinkertaisen vian etsintä lähti väärille raiteille kun oletti akun olevan kunnossa.

            Edit. Topicin aloittaja kun kertoo auton mallin niin on paljon helpompi arvailla mahdollisia virran kuluttajia.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #7
              Originally posted by markok View Post
              Akun lepojännite ei kerro oikein mitään. Kuormitettuna tehty mittaus antaa paremman kuvan akun kunnosta. Itselläkin oli aikanaan yksi akku jonka lepojännite oli 12,5V, mutta kun laittoi valot päälle niin jännite tippui 10,5V:iin. Yksinkertaisen vian etsintä lähti väärille raiteille kun oletti akun olevan kunnossa.

              Edit. Topicin aloittaja kun kertoo auton mallin niin on paljon helpompi arvailla mahdollisia virran kuluttajia.
              Lepo jännite kertoo onko kennot kunnossa, mikäli yksi kenno tai kennot alkaa olemaan huonoja tai oikosulussa tippuu jännite heti. Mutta lepojännite tulee tarkastaa ladattuna ja kaksi tuntia latauksen jälkeen.
              Jos tippuu suoraan noin paljon niin ei lepojännitekkään oikein mitattuna enää 12,5v näytä.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10001
                • KVLA

                #8
                Aloittaja voisi keroa vielä,että mikä auto (BMW ehkä?) ja malli/ikä on kyseessä. Voisi löytyä tietäjiltä vielä jotain "tyyppivika paikkoja" noiden yleisohjeiden lisäksi.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎