Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronicin rele ja nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    Motronicin rele ja nollaus

    Eli autona on E34 525i M20,
    tarvis nollata motronic ja mietin että onnistuukohan se irroittamalla sen rele. Tällöin ei tarvitsisi irroittaa akun kaapelia, koska pelkään sitä että ajotietokoneessa oleva varashälytin lukkiutuu kun virran saanti katkeaa ja koska minulla ei ole sen koodia tiedossa. Eli mistä löydän motronicin releen? Se on varmaankin siinä pienessä releboxissa vas. etulokasuojan päällä, mutta minkä värinen se on? Tarvis myöskin ostaa uusi lambda, mutta kun en tiedä että onko tavallinen vai zirkoni-hässäkkä? Mitähän muuten maksaa boschin lambda? Motonetissä on jotain lambdoja 55€, mutta kannattaako ostaa?
    Auttakaa tyhmää
    Kiitos jo etukäteen näistä.
    P.s olen koittanut jo hakua!
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Motronicin rele on yleensä valkoinen, mutta ei sen irroittaminen auta jos lambda on mennyt. Ei auta akun johtojen irroittaminenkaan, koska motronic on "varakäytöllä" koska lambdan tieto puuttuu. Ajotietokoneen "Code" hukassa? Jos se sitä nytkin kysyisi niin et saisi autoa käyntiin jos koodi puuttuu, tai saa mutta se on taas toinen juttu. Vai mitä varashälytytintä tarkoitat?

    Vaihda lampaada ja sitten irroitat ne akunjohdot jotta vikamuisti nollaantuu.

    Kuva releestä:

    Last edited by Leka; 07-05-2005, 21:35.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Lambdaa epäilen, koska bensankulutus on nurkka-ajossa n. 21l/100km ja tyhjäkäynti seilaa aina välillä, varsinkin kun kone on kylmä. Tuntuu kuin ei olisi ihan kaikki tehot tallessa. Tuo auton varashälytinhän on koodilla pois/päälle, mutta aktivoituuko se automaattisesti jos virta katkeaa ja kytketään takaisin? Keskuslukko laittaa ainakin ovet lukkoon kun kytketää virrat takaisin? (irroittelin sulakkeita niin teki näin) Uskaltaako sitä akunkenkää sitten ottaa irti? Kukaan ei tietenkään halua ottaa syitä niskoilleen jos neuvot osoittautuu vääriksi ja ymmärrän sen, mutta sanokaa miten itse toimisitte vastaavassa tilanteessa? Sitten se lambda, mistä saan selville sen että mikä lambda noista motonetin vaihtoehdoista sopii? Merkkiliikkeestä en sitä hae!
      Kiitos lekalle selvennyksestä!
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • rocroc
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 573
        • keminmaa

        #4
        Siis se koodi naputellaan siihen ajotietokoneeseen kun haluat ajoneston päälle ja sama koodi uudelleen kun se halutaan pois, se koodi voi olla ihan mikä vaan, vaikka eri joka kerta kun ajonestoa käytetään. Pääasia että itse muistat sen koodin aamulla minkä olet siihen illalla asettanut.

        Akunkenkää olen useamani kerran irti käyttänny huoltojen yhteydessä, suurin homma tuon jälkeen taitaa olla radioon asetusten teko ja kielen vaihto tietokoneeseen.

        Tietysti jos autossa on jälkiasennushälytin niin homma voi olla erilainen.

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Selvä homma!! Nyt alkaa selvitä nämä asiat. Kiitos rocroc! Vielä kun joku selventäisi tuon lambda-asian.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Originally posted by bemari320mies
            Selvä homma!! Nyt alkaa selvitä nämä asiat. Kiitos rocroc! Vielä kun joku selventäisi tuon lambda-asian.

            Osta Boschin (ei taida saada Motonetistä M20 koneeseen?) lambda ja ruuvaa paikalleen ja nollaa Motronic. Eli älä osta tarviketta. Tämän jälkeen olisi hyvä vielä mitata vaikka yleismittarila että anturi myös toimii.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Saako tuota boschin lambdaa muualtakin kuin merkkiliikkeestä ja mikä mahtaa olla hintataso?
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎