Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruoste??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petnen
    BTCF Member
    • May 2003
    • 1082
    • Kannus

    Ruoste??

    Mikä on tämän päivän autoissa kun isoin ongelma on ruoste?
    Oven ja luukkujen koriliimat lähtevät irti tai koriliiman alta lähtee ruostumaan.
    Tämä ongelma on ford,vw,bmw,mersut.ym ym..
    En ole katsonut onko tämä ongelma japseissa, kyllä ihmetyttää tämä laatu.
    Kaiken huippu on nyt mitä olen huomannut niin bmw:ssä ruostuu jopa keskeltä peltiä ja tämä ongelma on peräkontissa ja konepellissä. Voi per....

    Jos jokin tietää mistä tämmönen ilmiö johtuu niin kirjoita.

    Kyllähän ne tuntuu että ne menee joillakin merkeillä takuuseen mutta sulti:(
    Bmw M535 E28 Hartge H35-24
    Bmw i4 M50
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Ympäristöviranomaiset ei anna käyttää kunnon myrkkyjä, siitä johtuu ettei saa kunnon saumaaineita ja sitte ruostuu. Keskeltä peltiä ei kyllä ruostu jos ei oo jotain iskua tullu.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Originally posted by huoppa81
      Keskeltä peltiä ei kyllä ruostu jos ei oo jotain iskua tullu.
      Samaa mieltä.
      Omassa autossa tosin on kuskin takaovi ruosteessa alaosasta (keskeltä peltiä), koska edellinen omistaja oli maalannut spraylla uuden kerroksen
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • jazma
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1115
        • Oulu

        #4
        Mun pähkäily asiasta on se että autotehtaat hoksasi jossain vaiheessa ettei kannata rakentaa niin kestäviä autoja että niillä ajetaan helposti 20 vuotta. Tingitään ruostesuojauksesta ja maalit on vissiin paljon heikompia...Seatclubin sivuilla valittelivat että maalit lähtee irti ihan uudesta autosta. Kuvastaa aika hyvin tilanteen.
        Kun aika monessa uudessa autossa ei ole kylkilistoja enään ollenkaan, niin olisko tämä tapa hakea merkkikorjaamoille lisää rahaa? Moni kuitenkin vie ehostukseen jos tulee lommoja tai naarmuja...
        e30 318i

        Comment

        • Saunasolmu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 100
          • Kajana City

          #5
          Originally posted by jazma
          Mun pähkäily asiasta on se että autotehtaat hoksasi jossain vaiheessa ettei kannata rakentaa niin kestäviä autoja että niillä ajetaan helposti 20 vuotta. Tingitään ruostesuojauksesta ja maalit on vissiin paljon heikompia...Seatclubin sivuilla valittelivat että maalit lähtee irti ihan uudesta autosta. Kuvastaa aika hyvin tilanteen.
          Kun aika monessa uudessa autossa ei ole kylkilistoja enään ollenkaan, niin olisko tämä tapa hakea merkkikorjaamoille lisää rahaa? Moni kuitenkin vie ehostukseen jos tulee lommoja tai naarmuja...
          Ite oon samaa mieltä. Keski-Euroopassahan 10 vuotias auto on jo purkaamo kamaa
          Ja maalit mitä lie lateksimaaleja

          Comment

          • juhape
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 321
            • Pieksämäki

            #6
            Mersuissa ainakin maalinkesto huononi samoihin aikoihin kun siirtyivät käyttämään vesiohenteisia maaleja eli 93-94. Aiemmin käyttivät oikeita tinnerivärejä. Muilla merkeillä lienee sama juttu.
            Varmaan niissä korikiteissäkin on ainesosat vaihtuneet ympäristöystävällisempiin ja samalla huonompiin.
            -BMW 530d Touring -14 LCI
            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
            -Zetor 6245-89
            -David Brown 996 -76
            -MF 35 -58
            -Tunturi Super Sport -85
            -Tunturi Super Sport -77

            Comment

            • Hevimies
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1456
              • Savonlinna

              #7
              Originally posted by huoppa81
              Keskeltä peltiä ei kyllä ruostu jos ei oo jotain iskua tullu.
              Kyllä se ruosterihmasto voi käsittääkseni edetä pelin alla pitkiäkin matkoja ja tulla jostain pihalle. Näitä keskeltä ruostumisia näkee esim jossain Opelin malleissa (joku omega??) aika paljonkin.

              Comment

              • jazma
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1115
                • Oulu

                #8
                Ihan hyvin voi tehtaan bitumin alle mennä kosteus ja aiheuttaa tämän. Lattiassa on monesti käyny näin jos sitä lattiamattoa on uskaltanu joskus raottaa. Ei mulla ollu lattiassa muualla ruostetta kuin ainoastaan bitumien kohdalla.
                Varsinkin jälkeenpäin huonosti asennetut hifibitumit ja kosteus voi tehdä että ruostuu keskeltä peltiä.
                e30 318i

                Comment

                • DiisseliKiisseli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 550
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by jazma
                  Mun pähkäily asiasta on se että autotehtaat hoksasi jossain vaiheessa ettei kannata rakentaa niin kestäviä autoja että niillä ajetaan helposti 20 vuotta. Tingitään ruostesuojauksesta ja maalit on vissiin paljon heikompia...Seatclubin sivuilla valittelivat että maalit lähtee irti ihan uudesta autosta. Kuvastaa aika hyvin tilanteen.
                  Voihan se niinkin olla, mutta syynä taitaa olla myös se että entiset pellin kannalta hyvät myrkkymaalit on kiellettyjä EU:ssa. Uudet maalit on ympäristöystävällisempiä, mutteivät suojaa niin hyvin kuin vanhat myrkyt.

                  Comment

                  • K.H.M
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 159
                    • Kuopio-Iisalmi

                    #10
                    Tehtaathan ei saa käyttää uusiin autoihin liuottimia kuin jotain 200g eli helvetin vähän. Joten ruostesuojaushan siinä kärsii kun ei voida kunnon myrkkyjä käyttää.

                    Sama homma tulee suomeen ruosteenestoyrityksiin muutaman vuoden sisällä, että liuottimien käyttö vähenee ja massaus laitteet tulee jotkin lämpösaatetuilla putkilla ja muilla härpäkkeillä ja samalla hinta pompsahti pilviin.
                    BMW 328Ci Alpinweiß III

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎