Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko konepellin suoristus 100%:sti mahdollista?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    Onko konepellin suoristus 100%:sti mahdollista?

    Onkos täällä joku joka tietäis voiko konepeltiä enää saada suoraks (edes peltiseppä), jos se on joskus kolaroitu keulasta sen verran, että pelti on sivusta katsottuna joitain millejä keskeltä koholla lokareihin verrattuna? Tekis mieli saada pelti suoraks viimosen päälle, ennen mahollista maalausta kun ei noita virheettömiä peltejä ole oikeen missään myytävänä ja uuskin maksaa sen tonnin. Konepellin säädötkään ei auta tuohon ongelmaan, sillä alaspäin säädettäessä pelti on etu-/takareunasta muutoin liian alhaalla...

    Kyseessä siis e38, jos sillä on hitustakaan merkitystä.
    Last edited by KFZ-Koenig; 09-05-2005, 11:03.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Ei pitäisi olla kovin kummoinen juttu. Näkemättä mahdoton sanoa, mutta ihan peruskauraahan tuon pitäisi olla peltisepälle/maalarille.

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Tuossa ois kuva, josta toivottavasti näkee jotain. Pullistunut siis keskeltä (takaa istuu ihan hyvin), mutta missään ei ole mitään taitetta tai muuta damagea näkyvissä. Lisäks munuaisten kohalla on jotain ruttua jonka saa kyllä pakkelilla siloteltua. Mitähän tollasesta hommasta pitäis peltisepälle maksaa?
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        En ole perehtynyt E39:n konepeltiin pätkääkään, jten en edes tiedä miten se avautuu tai onko siinä konepellin "pumput". Mutta E23:ssa (ensimmäinen 7 -sarjalainen) pelti on saranoitu "syylärin" puolelta, eli nostetaan pystyyn tuulilasin puoleisesta päästä.

        Kertaalleen autossa oli hyvät konepellinpumput paikoillaan, vähän liiankin tehokkaat (liekö eri autosta) ja siinä oli vastaava ilmiö. Eli liian voimakastehoinen konepellinpumppu "väänsi" peltiä moiselle mutkalle. Kun uusin molemmat toisen puolen petettyä, huomasin niiden "tehon" olevan huomattavasti pienemmän kuin mitä paikoillaan oli ollut. Mutta eipähän pelti enään noussut keskivaiheilta, vaan istui ihan hienosti paikoillaan.

        Kaukaa saattaa olla haettua, mutta saattaisiko olla mahdollista myös sinulla?

        Timo

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Originally posted by tihuovin
          En ole perehtynyt E39:n konepeltiin pätkääkään, jten en edes tiedä miten se avautuu tai onko siinä konepellin "pumput". Mutta E23:ssa (ensimmäinen 7 -sarjalainen) pelti on saranoitu "syylärin" puolelta, eli nostetaan pystyyn tuulilasin puoleisesta päästä.

          Kertaalleen autossa oli hyvät konepellinpumput paikoillaan, vähän liiankin tehokkaat (liekö eri autosta) ja siinä oli vastaava ilmiö. Eli liian voimakastehoinen konepellinpumppu "väänsi" peltiä moiselle mutkalle. Kun uusin molemmat toisen puolen petettyä, huomasin niiden "tehon" olevan huomattavasti pienemmän kuin mitä paikoillaan oli ollut. Mutta eipähän pelti enään noussut keskivaiheilta, vaan istui ihan hienosti paikoillaan.

          Kaukaa saattaa olla haettua, mutta saattaisiko olla mahdollista myös sinulla?

          Timo
          Öööö tuo E38:n pelti aukee samalla lailla kuin perustanareissa, eli edestä nostetaan. On siellä jotkut pumput, mutta ne on orkkikset ja tosta munuaisten mällistä päätellen, toi pelti on joskus kevyesti töräytetty jotain päin. Tossa pellissä on miljoona eri säätömahista, mutta maalaisjärjellä ajatellen sitä ei voi saada säädöillä kohdilleen, koska se irvistää sitten aina jostain kohdasta tai sitten se olisi älyttömällä jännityksellä.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Tuossa ois kuva, josta toivottavasti näkee jotain. Pullistunut siis keskeltä (takaa istuu ihan hyvin), mutta missään ei ole mitään taitetta tai muuta damagea näkyvissä. Lisäks munuaisten kohalla on jotain ruttua jonka saa kyllä pakkelilla siloteltua. Mitähän tollasesta hommasta pitäis peltisepälle maksaa?
            Oletko katsonut TIS:istä tuon konepellin asennusohjetta? Jos nyt oikein sitä tulkitsin niin konepellin pitää olla tuosta keskeltä ja lamppujen kohdalla tasan lokasuojan kanssa (tai max. 1mm alempana) mutta tuulilasin kohdalla se pitääkin olla 3mm (3-4mm, 1mm toleranssi) alempana.
            E39 528iA

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Originally posted by TJJ
              Oletko katsonut TIS:istä tuon konepellin asennusohjetta? Jos nyt oikein sitä tulkitsin niin konepellin pitää olla tuosta keskeltä ja lamppujen kohdalla tasan lokasuojan kanssa (tai max. 1mm alempana) mutta tuulilasin kohdalla se pitääkin olla 3mm (3-4mm, 1mm toleranssi) alempana.
              Itse asiassa lukasin kyllä, mutta en näköjään ymmärtänyt lukemaani, sillä noinhan se juuri on kuin kirjoitit!!! Prskele pitääkin testata, josko güntterit onkin vaan säätänyt pellin väärin.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Kokeilin TIS-ohjetta, mutta säätövara ois loppunu kesken. Nooh ajelin sitten paikkakunnan parhaalle peltisepälle ja se näytti livenä miten ite pystyy tollasen oikaseen ja 5min aikana se sai sen jo paljon suoremmaks!!! Sen verran vakuuttavan näköstä oli, että kyselin paljo maksaa, jos se suoristaa sen kokonaan ja sovittiin, että jonain päivänä tekis sen sitten 60€:lla!!!!!! Ei oo kyllä mikään raha tollasesta hommasta, eli halvaks tulee tän ongelman ratkaisu
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tuossa voi olla pellissä kyllä myös pientä kiertoa, eli lukot/niiden ohjaus ei ole ihan oikeassa asemassa suhteessa pellin takapään kiinnityksiin. Kuvasta tätä on tosin mahdoton todeta kun ei näe kuinka saumat/risteävät pisteet keulan ympäri kulkee. Toki jos muuten olet tyytyväinen saumoihin keulan asetuksiin, voi olla helpompi ja halvempi painaa konepeitto lokasuojan linjalle. Pieni prikkasäätö lokasuojan alle voi kääntää/nostaa linjat vaateriin sekin.

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Tuossa voi olla pellissä kyllä myös pientä kiertoa, eli lukot/niiden ohjaus ei ole ihan oikeassa asemassa suhteessa pellin takapään kiinnityksiin. Kuvasta tätä on tosin mahdoton todeta kun ei näe kuinka saumat/risteävät pisteet keulan ympäri kulkee. Toki jos muuten olet tyytyväinen saumoihin keulan asetuksiin, voi olla helpompi ja halvempi painaa konepeitto lokasuojan linjalle. Pieni prikkasäätö lokasuojan alle voi kääntää/nostaa linjat vaateriin sekin.
                    Kyl ne etureunat saa säädettyy niil kumitapeilla viimesen päälle, enkä usko, että ne lukot vetää tota peltiä kieroon. Tossa E38:n pellissä on säätömahiksia aika paljon esim. vois ottaa sieltä takareunasta niitä saranan alla olevia säätölevyjä pois, mutta sitten takareuna ois jo reilusti liian matalalla, koska toi keskikohta on monta milliä ylempänä ja samalla etureuna valahtais lokarireunan alapuolelle. Lokarien alle en viitti viritellä mitään, koska sitten se tulis jännitykselle tms. ja tollasta oon tehny vaan johonkin halpis myyntiautoon. Kyllä mä veikkaan, että toi pelti on vaan vetäny ittensä keskeltä kuprulle sillon kun joku on ton auton munuaisten kohalta johonkin kolaroinut. Noo pitää käydä suoristuttaa sitten kun ehtii. Hyvä fiilis tietysti, ettei homma maksa maltaita
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      #11
                      Pelti suoristettu ja makso vaan kybän, vaikka tarjosin enemmän Aikaa meni huimat 10min...
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • -santtu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 260
                        • Uurainen

                        #12
                        Kyl sen suoraks saa,mut menee "jännitys" eli saatta ajankans mennä uutestaan vituralleen!

                        Comment

                        • KFZ-Koenig
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2900

                          #13
                          Originally posted by hynde85
                          Kyl sen suoraks saa,mut menee "jännitys" eli saatta ajankans mennä uutestaan vituralleen!
                          Nooh kai se on parempi, että voi edes hetken nauttia suorasta pellistä, kun että vit**tais koko ajan. Eikös tolla sun taktiikalla suoraks vedetyt kolariautotkin menis ajan kanssa takas rullalle???
                          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            No sitä pelkoa ei tosiaan ole. Eli jos se saatiin suoraksi/istumaan ilman "nitkahdusta", niin siinähän se on eikä muuksi muutu. Hyvä homma että onnistui pelkällä "voimalla".

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              No sitä pelkoa ei tosiaan ole. Eli jos se saatiin suoraksi/istumaan ilman "nitkahdusta", niin siinähän se on eikä muuksi muutu. Hyvä homma että onnistui pelkällä "voimalla".
                              Juu ei nitkahtanu, mutta yks aikasempi lommo levis snadisti. Se tulee taasen korjattua sitten maalattaessa vessa joskus...
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎