Kertokaapa viisaammat et mistä voisi lähteä vikaa paikantamaan kun ei ilmastointi anna kylmää ilmaa vaikka ns. sihinä alkaa heti kuulua kun laittaa päälle, ilma vaan ei viilene...???
Auto on alla mainittu!
-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Ja suositteluja Uudellamaalla sijaitsevista jäähdytinhuoltofirmoista, plus kokemuksia niiden toiminnasta, kiitos.
Merkkiliike ei kuulemma aina tässäkään huoltotoimenpiteessä kykene auttamaan, niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin...
:?
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Ei muuten varmaan kannata mennä suin päin pelkkää täyttöä suorittamaan. Jostainhan se järjestelmä vuotaa, jos on tyhjäksi päässyt. Menee vain täytön hinta hukkaan... Ensin siis vuototestit ja sen jälkeen vasta uudet mössöt putkiin viilentämään.
Pääkaupunkiseudulla ainakin Pellen paja (Herttoniemessä) tekee täyttöjä. Hintaa täytölle tulee n. 110€. En ole itse täyttänyt, joten en osaa suositella mitään paikkaa enkä tiedä muiden pajojen hinnoista.
Mullakaan ei lähde diavian ilmastointilaitteen pumppu pyöriin niin mistähän mahdollisesti vois tota freonia lähtä etsiin Oulun seudulla?
No freonia ei myy sulle kukaan, aineen käyttö on kielletty koko maailmassa otsonikerrosta tuhoavana :(
Enivei, ilmastointihuoltoja Oulussa tekee mm. Oulun kylmätekniikka. Ilmastointihuolto ja saat autoosi uudet R134a kylmäaineet.
Tiedustelut:050-3206514
Vähä ehkä , mut niille, jotka pitää Tekniikan Maailmaa luotettavana lehtenä: 28.4. ilmestyvässä lehdessä on vertailussa ilmastointilaitekorjaamot.
Kivaa, miltäköhän alueelta ne on tuon vertailun tehneet? Ajattelin vain että tuskin kukaan lähtee Espoosta Ouluun ilmastointiaan korjaamaan, vaikka kuinka olis joku oululaisfirma saanut ylistävät arvosanat teknarilta :wink:
Jos kompressori lähtee pyöriin niin silloin mielestäni kylmäainettakin pitäis olla.
Näinhän se menee.
Järjestelmässä on paineanturi,joka ei päästä kompuraa päälle jos kylmäaineet loppu.
Tuohon on kyllä välimuotokin, eli ainetta on mutta sitä on niin vähän ettei se käytännössä viilennä ollenkaan. Kompura pyörii silloin kokoajan eikä vain välillä kuten ehjässä systeemissä (tosin jossain niiden kyllä kuuluu pyöriäkkin kokoajan..).
Ei ole välimuotoa. Kompuran kytkinmekaniikka ei aktivoidu mikäli järjestelmässä ei ole jäähdytykseen riittävää painetasoa. Eli kompurassa pyörii pelkkä siiva mikäli painetaso on alhaalla. Systeemi joko toimii tai ei toimi, mikäli paineanturia ei ole ohitettu, tai mikäli anturi ei ole jymähtänyt pohjaan kiinni. molemmat em.skenaariot ovat harvinaisia mutta mahdollisia ja sulattavat lopulta kompuran.
Comment