Announcement

Collapse
No announcement yet.

M67D39 E34-koriin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4689
    • Lahti

    M67D39 E34-koriin

    Mahdollista aivan varmasti, ja saa leimattuakin. Kysymys onkin, onko kyseisessä hommassa kohtuuton vaiva sähköjen osalta, ja löytyykö siihen hommaan Suomesta osaajaa?
    Tekniikan luovuttaja olisi kokonainen toimiva auto.
    Ajonesto? Laatikon toiminta? Uusi moottorinohjaus? Muita mietteitä aiheesta?
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by ///Make View Post
    Mahdollista aivan varmasti, ja saa leimattuakin. Kysymys onkin, onko kyseisessä hommassa kohtuuton vaiva sähköjen osalta, ja löytyykö siihen hommaan Suomesta osaajaa?
    Tekniikan luovuttaja olisi kokonainen toimiva auto.
    Ajonesto? Laatikon toiminta? Uusi moottorinohjaus? Muita mietteitä aiheesta?
    Mekaanisesti varmasti toteutettavissa.

    Sähköissä onkin aika askare.
    Tarvitset ainakin moottorin ja laatikon -ohjaimet jos kyseessä on automaatti. Jälkiasennus moottorinohjauksella ei taida laatikko toimia luulen. Muutenkin commonrail jälkiasennusohjauksia on aika vähän tyrkyllä käsittääkseni.

    Ajoneston voi varmasti poistaa tai jos ei niin avaimet yms. ews osat vain luovuttajasta mukaan matkaan.

    Olisi kyllä suht hyvä paketti autoksi.

    Comment

    • ///Make
      BTCF Member
      • May 2007
      • 4689
      • Lahti

      #3
      Juu, kyseessä on automaattiloota. Ei taida olla koskaan saanutkaan E38 740d:tä manuaalina. En kyllä edes haluaisi manuaalivaihteistoa tuommoisen dieselin perään. Ehkä sitä tulee pikkuhiljaa näennäisesti vanhemmaksi kun vääntö ja mukavuus kiinnostavat rälläilypotentiaalia enemmän.
      Z3 3,0 Coupe -98
      E30 325E 4D -85
      Originally posted by TNT
      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by ///Make View Post
        Juu, kyseessä on automaattiloota. Ei taida olla koskaan saanutkaan E38 740d:tä manuaalina. En kyllä edes haluaisi manuaalivaihteistoa tuommoisen dieselin perään. Ehkä sitä tulee pikkuhiljaa näennäisesti vanhemmaksi kun vääntö ja mukavuus kiinnostavat rälläilypotentiaalia enemmän.
        Voihan tuohon sovittaa toisiakin laatikoita. En tiennyt mitä aiot käyttää.
        Melkein voisi olla näppärää koittaa sovittaa jokainen mahdollinen sähkökapine E34 koppaan.

        Comment

        • ///Make
          BTCF Member
          • May 2007
          • 4689
          • Lahti

          #5
          Informaation vähyyttä, pahoittelen. Eli moottori vaihteistoineen E38:sta sekä tarvittavat sähköt.

          Pitää saada aika paljon informaatiota hankittua ennenkuin kehtaa ruveta purkamaan toimivaa autoa. E34:n nyt purkaa hetkessä tekniikanvaihtoa varten, mutta E38 vie aikaa:think
          Z3 3,0 Coupe -98
          E30 325E 4D -85
          Originally posted by TNT
          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Joo tuossa ei kannata ihan poskettomasti hätäillä.

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2697
              • .fi

              #7
              Originally posted by ///Make View Post
              Informaation vähyyttä, pahoittelen. Eli moottori vaihteistoineen E38:sta sekä tarvittavat sähköt.

              Pitää saada aika paljon informaatiota hankittua ennenkuin kehtaa ruveta purkamaan toimivaa autoa. E34:n nyt purkaa hetkessä tekniikanvaihtoa varten, mutta E38 vie aikaa:think
              Mitä nyt vähän vastaavan kaltaista urakkaa aloitellut, niin uskallan sanoa, että ei paha laisinkaan.
              Aloita vaikka ottamalla moottori+laatikko pakettina, niin kaikkine sähköineen kuin se helposti mahdollista on.
              Veikkaan että e38 E-boxin sisältö on hyvin e39 kaltainen, jolloin sieltä nouseekin lähes kaikki tarpeellinen imusarjan päälle kun releiden kannat yms irroittaa E-boxin 'kehikosta'.
              Korin puolelta sitten vielä keräät mitä haluat, pakollisen ajoneston lisäksi, eli ainakin vaihdekepin johdot + mitä polkimille tulee, ja toki diag. liitin.
              Jos on siis hyvinkin samanlainen kuin e39, niin siellä on yksi liitin laatikolle, yksi dde:lle, yksi isompi virta, ja yksi korin "sekalaisille johdoille" noiden lisäksi jotka nousee tekniikan mukana
              Loput purkaantunee e38 puolelta helposti kun kojelaudan ottaa irti.
              Lienee helpoin unohtaa e38 mittaristo, ja tyytyä e34 ABSeihinkin,
              vaikka nopeasti rälläkällä vapaalla kädellä muotoiltuna e38 mittaristoa fyysisesti täysin vastaava e39 mittaristo e34sen mittariston paikalle omaan silmään riittävän hyvin istuikin
              Mittariston swappaus kun tarkoittaa, että on käytännössä liki pakko tuoda lcm+gm+abs/dsc+cruise jne., eli loputon suo veikkaan

              Näillä linkeillä luulis onnistuvan:



              Onnea projektiin, ja teeppä joku topik siitä, m67 käyttötouringista itsekin haaveillut
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • ///Make
                BTCF Member
                • May 2007
                • 4689
                • Lahti

                #8
                Kiitos paljon

                Voihan sitä tehdäkin topicin aiheesta, kunhan on edes saanut kummatkin autot pihaan ja jotain tarpeita hankittua -sekä kohtalaisen kameran
                Z3 3,0 Coupe -98
                E30 325E 4D -85
                Originally posted by TNT
                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10011
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by ///Make View Post
                  Kiitos paljon

                  Voihan sitä tehdäkin topicin aiheesta, kunhan on edes saanut kummatkin autot pihaan ja jotain tarpeita hankittua -sekä kohtalaisen kameran
                  No tämän perusteellahan homma on jo puoliksi tehty...

                  Comment

                  • JHo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 297
                    • Vihanti

                    #10
                    Kyllä se ihan tehtävissä on. E38 sähköboksissa on kolme liitintä mihin liitetään kaikki tarvittava+isommat virransyötöt pääreleille ja hehkujen releille. Lisäksi pitää polttoainepumpulle ja muutamalle muulle jutulle lisätä sulake ja rele. Esipaine anturille ja kaasupolkimelle pitää vetää uudet johdot, ne on auton omassa johtosarjassa kiinni.

                    Luulisin että tuossa automaattilaatikossa ongelmia tuottaa nopeustiedon saanti abseilta. M60 ja M62 manuaalilaatikko käy tuohon suoraan paikoilleen. M60 laatikossa pitää tehdä vauhtipyörän anturille paikka.

                    Ohjaussimpukan kans on ainakin e28:ssa melko tiukat paikat kun starttimoottori on sillä puolen kans.
                    Last edited by JHo; 19-10-2016, 10:07.
                    F87&E28

                    Comment

                    • ///Make
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 4689
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      No tämän perusteellahan homma on jo puoliksi tehty...
                      Odotinkin tätä kommenttia joltakulta

                      Ei tässä ihan huvikseen kirjoitella. E38:sta olen sopinut kaupat kaverin kanssa, lunastan pois kunhan hän saa hankittua itselleen uuden kulkineen. E34:n kanssa taas on enemmänkin ongelmana se, että minkä haluan lähtökohdaksi. Täytyy olla touring, facelift ja jotain tärkeimpiä varusteita. Niitä nyt on parikin vaihtoehtoa tällä hetkellä, mitkä houkuttelevat.

                      En nähnyt tarvetta perustella näitä auton ostohommia ja mieleisiä varusteitani, vaan kysellä vaikeammista hommista.

                      Ei tässä ihan aloittelijoita olla foorumilla, muutama vuosi tullut seurattua ja harrastettua. Tiedän kyllä perinteisen haaveilija/virtuaalivirittäjä-tyypin mikä tästä voi helposti tulla mieleen. Kun ei kylve rahassa, niin joutuu jopa hiukan suunnittelemaan ennen kuin lähtee haalimaan nurkat täyteen materiaalia
                      Z3 3,0 Coupe -98
                      E30 325E 4D -85
                      Originally posted by TNT
                      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Lähinnä se hyvä aihio mihin lähtee rakentamaan, ettei tarvi skarpan tyyliin tehdä koko autoa uudesta pellistä. Noita sporttisisustoja ja muuta kivaa kyllä retrofittaa ihan mielellään siihen ruostepaskaan verrattuna prkl. Tietty riippuu mitä haluaa tehdä mutta itse tekisin ehjästä rungosta.

                        edit. korjattu...
                        Last edited by herja; 19-10-2016, 12:19.
                        Retard Member

                        Comment

                        • ///Make
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 4689
                          • Lahti

                          #13
                          Erittäin paljon kiitoksia jo tähän mennessä tulleista kommenteista

                          Juurikin joku tuollainen koneen oman vaihteiston pelaaminen/pelaamattomuus uudessa kopassa, on niitä tärkeitä esitietoja. Samoin liittimet ja kytkennät.
                          Z3 3,0 Coupe -98
                          E30 325E 4D -85
                          Originally posted by TNT
                          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10011
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by ///Make View Post
                            Odotinkin tätä kommenttia joltakulta

                            Ei tässä ihan huvikseen kirjoitella.
                            En epäile yhtään,joten ihan läpällä tuo kommentti olikin laitettu. Ne "vinkkavat hymiöt" siitä vain puuttui. Jatkakaa...

                            Comment

                            • JHo
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 297
                              • Vihanti

                              #15
                              Semmoinen vielä tuohon ennenkuin alat purkaan sitä autoa, että lähes mikään osa siihen ei mene siihen bolt on. Moottorinkannakkeet, downpipet, ohjaustehostimen putket, ahtoputket, ilmansuodattimien putket, toinen turbo voi ottaa runkopalkkiin kiinni, ohjaustehostimen pumppu ottaa todennäköisesti runkopalkkiin kiinni jne.. Jarrutehostin pitää tietenkin vaihtaa v8 mallista.

                              Ajonesto poistuu emulaattorilla. Niitä löytyy netistä kun hakee. Ei kannata alkaa laittamaan niitä alkuperäisiä ajoneston vermeitä.
                              Last edited by JHo; 19-10-2016, 19:15.
                              F87&E28

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎