Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.8 1992 käynnistyksenesto päällä => Ratkaistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    E34 M5 3.8 1992 käynnistyksenesto päällä => Ratkaistu

    Eli sellainen ongelma että autossa on kojetaulussa sellainen punaisella vilkkuvalla ledillä varustettu "pistoke", joka on tehdasasenteinen käynnistyksenesto, mikä pitää kuitata auton avainnipussa olevalla vastakappaleella ennen auton käynnistämistä. On toiminut vuosikaudet ihan hyvin, eli kun kuittaa tuohon niin avainnipussa olevassa vastakappaleessa on vilkkunut sen punainen merkkivalo lukemisen ajan ja kojetaulussa oleva vilkkuva valo sammui. Sitten auton sai käyntiin.

    Nyt ei tapahdu mitään kun yrittää kuitata sen käynnistykseneston pois päältä. Olen yrittänyt etsiä tietoa tästä ja jossain sivulla mainittiin että tälle systeemille on oma ohjausyksikkönsä jossain vasemmalla puolella kojetaulua. Onkohan se ohjausyksikkö hajonnut tms. joka liittyy tähän?
    Last edited by MM-5; 23-06-2017, 20:10. Reason: Käynnistyksenesto poistettu ja auto toimii taas
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    #2
    Kunhan kevääseen mennessä keksisi ratkaisun tähän ongelmaan... :think
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      Siinä autossa itsessään ei ole kuin obc:ssä mahdollinen käynnistyksen esto, joka aukeaa numerosarjalla, sen voi ilmeisesti kytkeä pois. Tai se on jo kytkettynä pois päältä.

      Revi pois kaikki mahdollinen mikä liittyy siihen jälkiasennus ajonestoon. Vaikka onkin tehdas asenteinen. Silloin se lähtee käymään.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • tunika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 808
        • Seinäjoki

        #4
        Tuolle ajonestolle oman kokemuksen perusteella riittää ajonestopurkin maajohdon katkaisu
        e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
        e39 530da touring -01
        ------------------------------- Duo Osmo
        Smart fortwo coupe -00 ex
        mb 190 2.5-16 -89 ex
        e36 328I sedan -95 ex
        e36 318Is coupe -93 ex

        Comment

        • MM-5
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 153
          • Askola

          #5
          Kiitos vastauksista! Autossa on se iso OBC. Täytyy kokeilla tuon poistamista kokonaan keväämmällä.
          Pojat me ollaan hävitty tää peli...

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by MM-5 View Post
            Kiitos vastauksista! Autossa on se iso OBC. Täytyy kokeilla tuon poistamista kokonaan keväämmällä.
            Älä sitä Obc:tä poista. Poista Se jälki asennus ajonesto.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • MM-5
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 153
              • Askola

              #7
              Originally posted by Tonton View Post
              Älä sitä Obc:tä poista. Poista Se jälki asennus ajonesto.
              Joo siis tottakai tarkoitin että poistan sen ajoneston enkä koko OBC:tä. Kirjoitin epäselvästi...
              Last edited by MM-5; 23-11-2016, 20:25.
              Pojat me ollaan hävitty tää peli...

              Comment

              • MM-5
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 153
                • Askola

                #8
                Poistin eilen kokonaan sen "käynnistyksenestopurkin" BMW 82 92 9 402 597 ja kaikki siihen kiinnitetyt piuhat joko irroittamalla liittimet kojetaulun alta jos oli liitin johdon päässä tai katkomalla johdot, jos ne meni suoraan esim. releille. Tossa "käynnistyksenestopurkissa" on vaan kaksi isompaa johtonippua mitkä menee ilman mitään irroitettavia liittimiä purkin sisään.

                Muuten ihan hieno homma, mutta nyt ei sitten tapahdu enää mitään kun avainta kääntää virtalukossa. Eli sen purkin kautta on ilmeisesti mennyt joku virtalukolle menevä piuha ja varmaan vaikka mitä muutakin. Ja tietysti kaikki ne piuhat on mustia...

                Taitaa mun autosähkötaidoilla olla tässä vaiheessa parempi laittaa tää myyntiin varaosiksi tms.

                Jos jollain on jotain vinkkejä millä tän saisi vielä pelastettua ajoon, niin kertokaa ihmeessä. Oli niissä piuhoissa kuitenkin sellaisia kumisia pieniä värillisiä numero/piuhantunnistus merkintöjä. Voi siis olla että niiden avulla saisi vielä selville mikä menee mihinkin.

                Katkoin nyt siitä ainakin jonkun maajohdon, mikä meni sinne kojelaudan alle maadoituspisteeseen. Sitten sen isomman keltaisen releen takaa jonkun piuhan ja vielä jonkun toisen releen takaa ainakin yhden purkkiin/purkilta suoraan menneen piuhan.

                Hyvää Juhannusta kaikille kuitenkin!
                Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                Comment

                • Saukko
                  Moderator
                  • Nov 2004
                  • 2101
                  • Kokkola

                  #9
                  Minä oon parista autosta poistanu kyseisen härpäkkeen. Soita 0503421214 niin katsotaan pystysinkö auttamaan
                  Ajossa tai telakalla
                  -98 323i käyttökikkare
                  -94 ///M5 Showroom
                  -88 325i Cabrio Mtech1
                  -Official member of BTCF-Sauna team-
                  Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

                  Comment

                  • MM-5
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 153
                    • Askola

                    #10
                    Kiitokset vielä kerran avustasi . Auto lähti käyntiin kun yhdistelin virtalukolle menevät kelta-mustan ja vihreän johdon sekä laitoin takaisin kiinni ihan liittimillä punaisen ja violetin johdon, mitkä olin vahingossa irroittanut. Silloin jo pyöritti konetta ja kaikki muu toimi, mutta ei vielä hörähtänyt käyntiin. Sitten vielä yhdistelin vihreä-violetin johdon sieltä jalkatilan paneelin takaa, missä se saatanan purkki oli alunperin. Sitten se lähti käyntiin ja hyvin kävikin ottaen huomioon kuinka kauan se on ollut käymättä. Eikä siellä mitään releitä ollut vaan sähköliittimiä pelkästään. Muistin väärin... Keltainen iso sähköliitin oli tuolla jalkatilan paneelin takana ja siellä yhdistelin sen bensapumpun johdon.

                    Hyvää Juhannusta!

                    T:Janne
                    Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎