Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lasikuitu korjaukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami.V.kasi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 559
    • Kotka

    Lasikuitu korjaukset

    Eli tänne vois joku ammattilainen laittaa vinkkejä miten voi helposti ja kotikonstein korjata pienet kolhut/halkeamat lasikuidulla.

    Ja miksiei peltikorjauksista yms.

    Kuvien kera missä näytetään vaiheittain korjaus.
    Last edited by sami.V.kasi; 07-06-2005, 15:15.
    Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
    Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

    E30 316i vm89, Octavia RS vm03
    ex:
    E34 540iA vm94
    E30 318i vm85

    http://www.maxtuned.com/

    Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Kirjasto?

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Eikö tänne oikeasti voisi kerätä hieman tietoa lasikuitupuskureiden korjauksesta?
      Kävin searchilla kaikki lasikuitu aiheet läpi ja missään ei ollut mitään korjaus ym. vinkkiä

      Minulla ongelma on nyt tämä, Minulla on E30 M3 puskuri, mihinkä rupesin täyttämään niitä "listan" uria, putsasin kuidulle ja täytin lasikuitukitillä, onko tämä nyt sallittu täyttömenetelmä, ettei halkea vähänajan päästä irti??

      Sitten, aluksi en huomannut mattamustalla pinnalla mitään vikaa mutta kun hieman hioin pakkelia niin pakkelipöly paljasti joka puolella puskuria olevan halkeamia, pari halkamaa hioin lasikuituun saakka puhtaaksi jonka avulla selvisi että se pakkelikerros mikä on lasikuidun päällä on halki, ja se halkeama on aina sinne kuituun saakka täysin halki, eli mitä tälle kannattaisi tehdä?
      Kyllä varmasti maali peittäisi nuo halkeamat, mutta halkeaako ne pian sitten sen maalin läpi sieltä??
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        #4
        Originally posted by makkis
        Eikö tänne oikeasti voisi kerätä hieman tietoa lasikuitupuskureiden korjauksesta?
        Kävin searchilla kaikki lasikuitu aiheet läpi ja missään ei ollut mitään korjaus ym. vinkkiä

        Minulla ongelma on nyt tämä, Minulla on E30 M3 puskuri, mihinkä rupesin täyttämään niitä "listan" uria, putsasin kuidulle ja täytin lasikuitukitillä, onko tämä nyt sallittu täyttömenetelmä, ettei halkea vähänajan päästä irti??

        Sitten, aluksi en huomannut mattamustalla pinnalla mitään vikaa mutta kun hieman hioin pakkelia niin pakkelipöly paljasti joka puolella puskuria olevan halkeamia, pari halkamaa hioin lasikuituun saakka puhtaaksi jonka avulla selvisi että se pakkelikerros mikä on lasikuidun päällä on halki, ja se halkeama on aina sinne kuituun saakka täysin halki, eli mitä tälle kannattaisi tehdä?
        Kyllä varmasti maali peittäisi nuo halkeamat, mutta halkeaako ne pian sitten sen maalin läpi sieltä??
        Ne halkeamat ovat tulleet jos joskus on saanut iskua, siitä johtuen gelgoat pinnassa vetää heti hius-säröille. Näkyy maalin alta, joten suosittelen korjaamaan. Hyvä ensiapu Esim. viillot laikalla ja laadukasta kittiä tai ruiskukittiä, myös kunnon hionta/pohjaväri auttaa. Listan kolot pysyy laadukkaalla lasikuitukitillä ja vielä lasikuitupuskurissa loistavasti. Lasikuitukitti kun tarttuu peltiinkin kuin tauti. Tosin vähemmän kittiä ja vähemmän vaivaa, jos sen kolon täyttää oikein kuidulla
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Ja nostellaan tällaista vanhaa.

          Eli itseltäni löytyy tuollanen kusilaituinen etupuskurinjatke (Ac Snitcher-kopio).
          Muutama kysymys olisi tuota koskien.

          Eli ne "korvakkeet" jotka menevät pyöräkoteloon, ovat hieman haljenneet. Ei ole hajonnut/mennyt katkirikkipoikkisärki mutta ei ne ikuisuuksia kestä.
          Kahdella popniitillä kiinni kummaltakin (auton) puolelta. On siis muualtakin kiinni mutta niissä ei ongelmia.
          Onko tuollaisia helppo korjata? Ei viitsisi "kyljestä" vetää ruuveilla/popniiteillä kiinni..

          Ja toinen kysymys olisi sellainen että miten tuon paukkupullomaalin saisi kestämään tuossa. Jokainen kivenisku menee aina gelcoatiin asti ja puskuri on täynnä valkoista pistettä.
          Ja toiseksi lakasta huolimatta puskuri jää autoon verrattuna hieman mataksi..

          Jatke on siis hiottu, pari-kolme kerrosta harmaata pohjamaalia, pari-kolme kerrosta itse maalia ja pari-kolme kerrosta lakkaa.
          Kaikki Motonetistä pulloissa.

          Toisille tämä varmaa on selvää kauraa mutta ei kysyvä tieltä eksy
          Ja ei, en kaipaa kommentteja että osta muovinen/aito ja käy maalauttamassa liikkeessä tms. Korjataan tämä ja vaihdetaan sitten kun hajoaa oikee huolella.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            #6
            Originally posted by peltone View Post

            Eli ne "korvakkeet" jotka menevät pyöräkoteloon, ovat hieman haljenneet. Ei ole hajonnut/mennyt katkirikkipoikkisärki mutta ei ne ikuisuuksia kestä.
            Kahdella popniitillä kiinni kummaltakin (auton) puolelta. On siis muualtakin kiinni mutta niissä ei ongelmia.
            Onko tuollaisia helppo korjata? Ei viitsisi "kyljestä" vetää ruuveilla/popniiteillä kiinni..
            On. Jos nyt oikein ymmärsin, niin pelkät kuituiset kiinnikkeesi on humpalla. Niihin menee niin vähän kuitua, että aloittelijakin onnistuu laminoinnissa mainiosti. Vahvistat vain ne laminoimalla.

            Ja toinen kysymys olisi sellainen että miten tuon paukkupullomaalin saisi kestämään tuossa. Jokainen kivenisku menee aina gelcoatiin asti ja puskuri on täynnä valkoista pistettä.
            Ja toiseksi lakasta huolimatta puskuri jää autoon verrattuna hieman mataksi..

            Jatke on siis hiottu, pari-kolme kerrosta harmaata pohjamaalia, pari-kolme kerrosta itse maalia ja pari-kolme kerrosta lakkaa.
            Kaikki Motonetistä pulloissa.
            Sprayt saat unohtaa - niillä et saa ainevahvuutta, etkä kestävyyttä. Kaiken a -ja o on, että se geeli-pinta karhennetaan OIKEASTI kunnolla, eikä vain laapita. Tavara on sen verran kovaa, että ihan kunnolla vaan ja 120-180-paperilla. Tähän perään runsaasti 2K-hiontaväriä ruiskulla, joka oikaistaan/hiotaan 400-800-paperilla -> perään base + runsaasti 2K-lakkaa. Rasvanpoisto välissä. Kestää isältä pojalle iskujakin. Kardinaali-virhe on aina vetää kuituosat spraylla ja karhennetaan geeli huonosti. Näkee aika usein uniikkeja geelin-värisillä pisteillä varustettuja laitteita liikenteessä...
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎