Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brake Energy Regeneration ja Auto start/stop function

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sam10000
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 11
    • Kuopio

    Brake Energy Regeneration ja Auto start/stop function

    Tuli hankittua 525dA vm.2010 jossa on "Brake Energy Regeneration" mutta ei "Auto start/stop function".

    Jostain täältä foorumilta luin että brake energy regen. lataa akkua ja siitä olisi nimenomaan hyötyä seuraavassa moottorinkäynnistyksessä (eli hyvinkin tuon auto start/stopin kanssa). Onko siitä muuta hyötyä / tekeekö jotain muuta?

    Ja onko tuo auto start/stop -toiminto saatavissa jälkiasennuksena esim. retrofittinä tai pelkällä ohjelmonnilla?
    F10 525dA 2010.
    ex. E90 318d 2008, E30 318i 1989, E46 320dA 2005, E91 318d 2007
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15232
    • Ajamisen Iloa

    #2
    Auto start stop on järjettömän kamala ominaisuus, se sammuttaa auton aina väärässä paikassa, yleensä just kun pitäis lähteä liikkeelle. Oisit onnellinen että ei ole tuota.
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Mulla on kolmessa autossa ollut tuo Start/Stop-toiminto, ja kaikkiin autoihin olen ohjelmoinut muistin niin, että se on käytännössä koko ajan pois päältä. Ihan turha varuste. Liikennevaloihinkin kun pysähtyy, niin yleensä valot vaihtuu heti vihreäksi, kun tuo typerä systeemi saa moottorin sammutettua.


      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3828
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Sam10000 View Post
        Tuli hankittua 525dA vm.2010 jossa on "Brake Energy Regeneration" mutta ei "Auto start/stop function".

        Jostain täältä foorumilta luin että brake energy regen. lataa akkua ja siitä olisi nimenomaan hyötyä seuraavassa moottorinkäynnistyksessä (eli hyvinkin tuon auto start/stopin kanssa). Onko siitä muuta hyötyä / tekeekö jotain muuta?

        Ja onko tuo auto start/stop -toiminto saatavissa jälkiasennuksena esim. retrofittinä tai pelkällä ohjelmonnilla?
        Ottaa jarrutusenergiaa talteen, eli lataa täysillä hidastettaessa. Ei lataa akkua ikinä täyteen, jotta on varaa ottaa energiaa talteen. Ei saa jälkeenpäin startstoppia.
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • Sam10000
          Newbiemmer
          • Jul 2012
          • 11
          • Kuopio

          #5
          Kiitos vastauksista!

          Tuo lienee varma tieto että ei saa jälkikäteen laitettua startstoppia?
          F10 525dA 2010.
          ex. E90 318d 2008, E30 318i 1989, E46 320dA 2005, E91 318d 2007

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9143
            • Oulu

            #6
            Ja tuo jarrutusenergian talteenotto on Suomen talvessa täysin järjetön systeemi, kun akku latautuu korkeintaan 80% varaukseen, jotta sille talteenotolle jäisi aina reserviä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • eljas
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 309
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Ja tuo jarrutusenergian talteenotto on Suomen talvessa täysin järjetön systeemi, kun akku latautuu korkeintaan 80% varaukseen, jotta sille talteenotolle jäisi aina reserviä.
              Eli eikö tuo sitten kannattaisi koodata pois? Onnistuuko se (esim. E82:ssa)?
              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                #8
                Originally posted by eljas View Post
                Eli eikö tuo sitten kannattaisi koodata pois? Onnistuuko se (esim. E82:ssa)?
                Kannattaa ehdottomasti ja onnistuu.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • eljas
                  BTCF Member
                  • Apr 2017
                  • 309
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Laku View Post
                  Kannattaa ehdottomasti ja onnistuu.
                  Onnistuuko NCS-expertillä? Satutko muistamaan missä moduulissa ja mitkä parametrit pitää muuttaa?
                  N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                  Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                  Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                  Comment

                  • mirrinmurkina
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 161
                    • Tuusula

                    #10
                    Onko mahdollista koodata niin, että akun varaustaso nousisi 80%:sta esim 90%:iin?
                    f10 535xi vm2011
                    ---
                    ex:
                    e92 335i vm2007
                    e90 320i vm2005
                    e46 328CiA vm1999

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      #11
                      Talvella auto pyrkii ilman koodailujakin lataamaan sinne sen minkä vain ehtii.

                      Varaustason määrä perustuu hyvin pitkälti päivittäisen ajomäärän (ajan) mukaan mitä sinne akkuun ehtii tarttua.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎