Announcement

Collapse
No announcement yet.

mittaristojen sopivuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesse
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 64
    • Vaasa

    mittaristojen sopivuus?

    Yksikertaisuudessaan: Käykö 520i -91:n mittarista vastaavaan 2 vuotta vanhempaan biiliin?
  • Jesse
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 64
    • Vaasa

    #2
    ???
    Ja tuo uudempi auto oli m50 koneella. Pitääkö paikkaansa, että mittariston code plug sisältäisi koneen ohjaukselle elintärkeitä tietoja ja näin ollen ei toimisi eri koneisessa autossa.

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #3
      Perustuen hyvin rajalliseen kokemukseen asiasta: mittareissa taitaa liittimet olla erilaiset, joten plug&play ei onnistu (EDIT: jos kyseessä on "pikkumittaristo" ilman ajotietokoneen näyttöä). Koodipalikassa on lähinnä mittariston kalibrointiin liittyviä toimintoja ei moottorinohjaukseen liittyviä.
      Viisaammat korjatkoon.

      Petteri
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Ennen 2/89 koodiplugi on johtosarjassa ja 2/89-> mittaristossa. Tuossa jotain eri vuosimallien koodiplugeista:

        There are three versions of the instrument cluster all with their own code plug. You can't interchange the code plug in between the different versions, but you can swap the entire cluster. Do be advised when you take the old cluster you need the code plug that's mounted inside the brown plug.

        start ->02/89 Grey HML 075 2048 bytes No self test or diagnosis via Modic. Stops at 299960. code plug is non-standard 02/89 -> 09/90 White PIC 93C46 1024 bytes Self test + diagnosis via Modic. Code plug is standard EPROM 09/90 -> end Blue PIC 93C56 2048 bytes Self test + diagnosis via Modic. Code plug is standard EPROM
        Ja hieman lisää koodiplugista:
        Coding Plugs
        It controls the odometer reading, miles/kilometer/ some of the gauge functions as well. When replacing it you need all the numbers that appear when you do the self test on the instrument cluster. That will tell the dealer which version hardware/sofware you have. You also must disconnect all connectors on the back of the dash cluster with the battery disconnected and wait a few minutes for all residual power to drain to keep from damaging the memory on the coding plug. THIS is a must. Also since the obc shares data with the coding plug, the plug to the obc on the back of it must be disconnected and wait at least one minute after the coding plug has been changed.
        This will reset the obc for the new coding plug.
        To switch from km to miles, you need to change the coding plug.
        Ja nuo tekstit löytyvät kun lukee E34 FAQ:ta...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎