Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambda kysymystä...2002 745

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kessuu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 50
    • Kouvola

    Lambda kysymystä...2002 745

    Arvon tietäjät,

    Viime talvena pomppasi (2002 745) katsastuksessa päästöistä. "Palamatonta" liikaa.
    Nyt kun lomalla aikaa. niin ajattelin asiaan perehtyä. Vaihtelin tulpat yms perushuollot ja lisäksi tutkiskelin vielä Lambda-arvoja livedatan kautta. Nyt tarvittaisiin joku joka osaisi arvoja tulkita..

    O2S12 --> 0,435 V
    O2S22 --> 0,435 V
    Ylläolevat arvot eivät muutu vaikka polkee kaasua ??? Nämä ilmeisesti jälkimmäiset Lambdat

    LAMBDA 11 JA 12 seilaavat normaalisti kaasua painaessa arvon 1 hujakoilla. Eli säätää siis.

    O2S11 seilaa nollan molemmin puolin "tasaisen oloisesti" (mA)
    O2S21 jotenkin arvojen seilaus todella pomppivaa (mA) Ei esim pysähdy missään vaiheessa.

    Aika epäselväsit ehkä selitetty, mutta kai siitä joku fiksumpi osaa sanoa, että mitkä lambdat vaihtoon
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Vain etummaiset lambdat säätävät konetta.
    Takimmaisen arvojen mukaan tulee palamatonta läpi.

    Äkkiä veikkaan vian olevan muualla kuin lambdoissa.

    Comment

    • Kessuu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 50
      • Kouvola

      #3
      Ok. Osaatko yhtään haarukoida, että mitä seuraavaksi? Vaihdoin tulppien yhteydessä kampikammioiden tuuletus letkut "uuden mallisiin" Vanha hässäkkä kivi kova ja mureni käsiin. Voihan se olla, että tuolta imenyt ilmaa...

      Pystyykö yhtään sanomaan, että minkälaisia arvoja MAF:n pitäisi antaa toimiessaan oikein?

      Näkeekö noista arvoista siis, että palamatonta edelleen läpi?
      Last edited by Kessuu; 13-07-2019, 18:48.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Kessuu View Post
        Ok. Osaatko yhtään haarukoida, että mitä seuraavaksi? Vaihdoin tulppien yhteydessä kampikammioiden tuuletus letkut "uuden mallisiin" Vanha hässäkkä kivi kova ja mureni käsiin. Voihan se olla, että tuolta imenyt ilmaa...

        Pystyykö yhtään sanomaan, että minkälaisia arvoja MAF:n pitäisi antaa toimiessaan oikein?

        Näkeekö noista arvoista siis, että palamatonta edelleen läpi?
        Ei kun katsoin ihan puutaheinää äkkiä puhelimella.
        Tuo 0,435 voi mahdollisesti olla jo kohtuullisen toimivakin arvo.

        Millainen laite sinulla on vikakoodien lukuun? Bmw softilla saisi hieman tulkinta kelpoisempaa tietoa.

        Kuitenkin jos etummaiset lambdat seilaavat edestakaisin niin äkkiä vika on muualla kuin lambdoissa.

        Comment

        • Kessuu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 50
          • Kouvola

          #5
          Inpa löytyy myös. Täytyy katsoa sillä tarkempia arvoja. Mitkä tiedot helpottaisi?

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Kessuu View Post
            Inpa löytyy myös. Täytyy katsoa sillä tarkempia arvoja. Mitkä tiedot helpottaisi?
            Onko mitään vikakoodeja?
            Miltä lambdojen trimmit näyttävät livedatassa?

            Comment

            • Kessuu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 50
              • Kouvola

              #7
              Vilasen huomenna paremmalla aikaa. Vikakoodeja ei ole minkäänmoisia..

              Comment

              • Kessuu
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 50
                • Kouvola

                #8
                Kaikki pysyy vihreällä, n 1,5 V:n arvossa (02-sensor v. Kat Bank 1&2)

                02-sensor Int. Bank 1&2, pysyvät molemmat aikalailla arvossa 1.

                Arvot muuttuvat kyllä kun polkaisee, mutta molemmat tasaisesti ja "johdonmukaisesti"

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Eikös tuo nyt alkaisi kuulostaa aika hyvältä.

                  Nyt voisi olla aika mittauttaa kaasut ja leimalle.

                  Comment

                  • Kessuu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 50
                    • Kouvola

                    #10
                    Samaa mietin. Äkkiseltään en mitään muutakaan keksi. Katsuri kertoo sitten kyllä

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Mitä additive ja multiplicative korjausarvot näyttää?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Kessuu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 50
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mitä additive ja multiplicative korjausarvot näyttää?
                        Hmmm...äkkiseltään tuollaisia arvoja en löytänyt

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Sieltä ne löytyy inpan livedatasta.

                          INT lasketaan lambdan mittaustiedosta, additive ja multiplicative on sitten ne korjausarvot jolla ruiskutusta korjataan.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Kessuu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 50
                            • Kouvola

                            #14
                            Nyt on ulkomailta palattu ja pitäisi seiskaan leima saada..

                            Eli vaivaa korkea HC pitoisuus päästöissä. Tulpat, ilmasuodatin muutama imupuolen letku vaihdettu joissa oli jotain teippivirityksiä edellisen toimesta.

                            Pajalla tänään käytin, niin HC-arvo kierroksilla n 0,75. IMM kun nappaa irti niin arvo putoaa n. 0,35. Tyhjäkäynnillä arvot yli 1 !! Eli joku rajusti sotkee seosta. Laitettiin uusi IMM tilaukseen, josko sillä muuttuisi johonkin suuntaan. Lambda arvot ovat aikalailla tasan yksi eli toimivat.

                            Onko viisaammilla tietoa / kokemusta, että mitäs jos IMM-vaihto ei auta? Onko katit sitten seuraavana ostoslistalla?

                            Kiitos jos joku viitsisi tietonsa jakaa...

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by Kessuu View Post
                              Nyt on ulkomailta palattu ja pitäisi seiskaan leima saada..

                              Eli vaivaa korkea HC pitoisuus päästöissä. Tulpat, ilmasuodatin muutama imupuolen letku vaihdettu joissa oli jotain teippivirityksiä edellisen toimesta.

                              Pajalla tänään käytin, niin HC-arvo kierroksilla n 0,75. IMM kun nappaa irti niin arvo putoaa n. 0,35. Tyhjäkäynnillä arvot yli 1 !! Eli joku rajusti sotkee seosta. Laitettiin uusi IMM tilaukseen, josko sillä muuttuisi johonkin suuntaan. Lambda arvot ovat aikalailla tasan yksi eli toimivat.

                              Onko viisaammilla tietoa / kokemusta, että mitäs jos IMM-vaihto ei auta? Onko katit sitten seuraavana ostoslistalla?

                              Kiitos jos joku viitsisi tietonsa jakaa...
                              Miten muut arvot?

                              Päästötestin lambda-arvo ei kerro suoraan lambdojen kunnosta vaan on laskennallinen arvo muista mitatuista arvoista.

                              Hyvin yleistä näissä on imuvuoto mistä korkea hc johtuu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎