Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bulkhead connector

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racing02
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2027
    • Riihimäki

    Bulkhead connector

    Mistähän kannattaisi hankkia kelpoinen bulkhead connector, siis läpivientiliitin moottorin johtosarjalle? Deutsch olis varmaan jees jos perse kestää, mutta google tarjoaa vaan jenkkikauppoja tai sitten eksyttää jonnekin massiiviseen katalogiin mistä ei löydä mitään.



    Jannmann, Vauhtivaunu, tai joku muu sähköistä ymmärtävä voi vinkata myös muita vaihtoehtoja.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11085
    • Oulu

    #2
    Originally posted by racing02 View Post
    Mistähän kannattaisi hankkia kelpoinen bulkhead connector, siis läpivientiliitin moottorin johtosarjalle? Deutsch olis varmaan jees jos perse kestää, mutta google tarjoaa vaan jenkkikauppoja tai sitten eksyttää jonnekin massiiviseen katalogiin mistä ei löydä mitään.



    Jannmann, Vauhtivaunu, tai joku muu sähköistä ymmärtävä voi vinkata myös muita vaihtoehtoja.
    millspec liittimiä tuntuu isot pojat käyttävän, mutta kun tarkistin niiden hinnan, niin jätin asian tutkimisen siihen...


    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Hammu
      Moderator
      • Nov 2006
      • 3971
      • Nurmijärvi

      #3
      Autosport liitin tt-speediltä.

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1363
        • Lempäälä

        #4
        Taitaa vähän riippua siitä minkä näköisestä läpiviennistä tykkää.

        Neliömallisia on Phoenix contactilla ja Hartingilla. Pyöreitä on XLR-sarjaisina monella eri valmistajalla.

        Sitten yksi vaihtoehto on esim icotek:n kasattavat läpivientiliittimet, mistä mahtuu vaikka muiluttaan kaasuläppärungon kanssa kaapelisarjan auton sisälle. Eli siinä rintapellissä olisi vaan karmeen kokoinen reikä josta viedään ekun pinnistä suoraan laitteen pinniin ehjät johdot ilman läpivientiliittimiä ketjussa, ja tämä reikä sitten irtotulpilla/osilla saadaa rakenneltua hermeettisesti tiiviiksi.

        Teollisuuspuolen liittimissä usein huonona puolena se, että vaatii omat dedikoidut pihdit puristushommaan että siitä tulee luotettava.
        Myös robusteja, eli melko isohkoja..

        Hyvinä puolina IP67 kestot tyypillisesti, varaosien pitkä elinkaari, osien laajennavuus jne.
        Mut jos nyt äkkiseltään tätä miettisi skenaariolla että haluat nimenomaan vain moottorinohjaukseen ja hallintaan (pl. startin ja laturin paksut piuhat) vetää rintapellistä läpi, niin siinä voisi yhdistää jonkin isompivirtaisen pieninastaisen liittimen (esim joku pyöreä mil spek tai vastaava liitin AMP / TYCO sektorilta) ja joku neliömalllinen pienempivirtaisille jutuille vaikka phoenix/deutch/harting, siihen saisi sitten myös samalla sitä virtatien eriyttämistä (ei häiriöt kytkeydy niin helpolla anturisignaaleihin)
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2027
          • Riihimäki

          #5
          Joo Mil Specit jää köyhältä hyllyyn.



          Tuo HDP20 47pin näyttäisi mukavalta mikä nyt on tt-speedillä loppu. Mutta jos sen hinta on Suomessa 190e niin antaa olla. Jos sen saisi jostain kotiin sillä 80$ hinnalla tai liki mitä on jenkkihinta niin siihen voisi venyä.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1363
            • Lempäälä

            #6
            no, yksittäiskappaleina liittimet maksaa, sille et (tai ei oikein kukaan) voi mitään.

            Yksittäinen signaali liitinrunkojen (uros+naaras+pinnit molempiin) läpi vietynä on n. 2€ - 15€ per kontakti. Haarukka on laaja. Halvimmassa päässä olevissa yleensä saattaa olla hankala saada kontakteja maailmalta, ja jos saa, niin ne on niissä mukavissa 1500kpl rullissa. Jää vähän hukkaa.

            Autopuolen tuotteissa suosisin katsomaan semmoista mallia mikä oikeasti toimii ja mitä saa myöhemminkin varaosana. Katsoin tuon TT-speedin tarjoaman, niin tuo on aika edukas kun ottaa huomioon koko kokonaisuuden. Ja noi ei taida olla maailmasta loppumassa.

            Se ei meinaan sapeta sit ollenkaan, kun saat halvalla soursattua jonkun X- valmistajan liittimen, sit käykin semmoinen temppu että se vahingoittuu jostain syystä ja pitäs vaihtaa. Joudut vähän miettimään synkkiä ajatuksia kun tajuat että **ttu tässä pitää vielä vaihtaa myös se korin puolen liitin ja tehdä erilainen aukkokin sille.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2027
              • Riihimäki

              #7
              Löysin britti-ebaysta firman mistä tilasin HDP20 47-pinnisen. Noin satkun halvemmalla kuin tt-speedin hinta. Samalla laitoin tulemaan setit Deutschin DT ja DTM sarjaa. Niitä jää varmaan aika monta hyllyyn, mutta yksittäisiäkään ei viitsi ostaa. Jos jollain on tarvista joillekin yksittäisille liittimille niin mulle voi laittaa privaa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎