Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plugin-hybridin laturin entrausta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1363
    • Lempäälä

    Plugin-hybridin laturin entrausta

    Tuolla muualla oli juttua hajonneista latureista : aukaisin oman laturin, kun nyt tähän asiaan heräsin : 230V puolen kaapelista oli vaippa auennut.



    Mietin että kuin hemmetissä ton laturin saa purettua : no saahan sen, mutta vaatii vähän viekkautta kun on 5-kantainen "torx" missä vielä turvanasta keskellä.

    Onneksi aukaisin, oli siellä kosteutta, vaikkakin ei vielä paljoa :



    Lyhyesti : saa sen auki, ja itse korjasin nyt ensimmäisen kerran siten että :
    vulkonoituvalla teipillä sitoo vaipan kunnolla, päälle sitten kangasteippi mikä tuo pienen lisätyn mekaanisen suojan vulkkarille, ja sitten pienet korotustassut laturin alle, että kun on maassa, niin ei makaa ihan vesilätäkössä suoraan, ja että päälle satava vesi valuu kokoajan johonkin suuntaan - eli jalat eri mittaisina.




    Loput kuvat isompana täällä :


    Ja ihan tähän loppuun : tämä työ vaatii sähköalan ammattilaisen. (itse olen, sähköpätevyydet 3 & 2 suoritettu)

    Jos omassa laturissasi on ko. vaippa halki, voit viedä laturin vielä korjattavaksi liikkeeseen missä aukaisevat, kuivaavat jos on vettä sisällä ja vaihtavat joko kaapelin tai korjaavat soveltuvalla tavalla. Korjaus on oikeasti järkevä vaihtoehto, uusi maksaa 250€ luokkaa minimissään, ja siihen hintaan saa hybridissä jo vähän latailla että saa bensan hinnan takaisin.

    edit : tässä käytin vulkanoituvaa teippiä ihan siitä syystä, että valetulla suko-koskettimella olevaa PUR-vaippaista 3G2,5 kaapelia ei ollut (yllättäen hei) omassa varastossa. Pitänee tilata ulkomailta jossain vaiheessa ja vaihtaa tuo syöttöpiussi.
    Last edited by repsa; 18-12-2020, 12:45.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
  • tiko4tiko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2020
    • 767
    • Lappeenranta

    #2
    Originally posted by repsa View Post
    Tuolla muualla oli juttua hajonneista latureista : aukaisin oman laturin, kun nyt tähän asiaan heräsin : 230V puolen kaapelista oli vaippa auennut.



    Mietin että kuin hemmetissä ton laturin saa purettua : no saahan sen, mutta vaatii vähän viekkautta kun on 5-kantainen "torx" missä vielä turvanasta keskellä.

    Onneksi aukaisin, oli siellä kosteutta, vaikkakin ei vielä paljoa :



    Lyhyesti : saa sen auki, ja itse korjasin nyt ensimmäisen kerran siten että :
    vulkonoituvalla teipillä sitoo vaipan kunnolla, päälle sitten kangasteippi mikä tuo pienen lisätyn mekaanisen suojan vulkkarille, ja sitten pienet korotustassut laturin alle, että kun on maassa, niin ei makaa ihan vesilätäkössä suoraan, ja että päälle satava vesi valuu kokoajan johonkin suuntaan - eli jalat eri mittaisina.




    Loput kuvat isompana täällä :


    Ja ihan tähän loppuun : tämä työ vaatii sähköalan ammattilaisen. (itse olen, sähköpätevyydet 3 & 2 suoritettu)

    Jos omassa laturissasi on ko. vaippa halki, voit viedä laturin vielä korjattavaksi liikkeeseen missä aukaisevat, kuivaavat jos on vettä sisällä ja vaihtavat joko kaapelin tai korjaavat soveltuvalla tavalla. Korjaus on oikeasti järkevä vaihtoehto, uusi maksaa 250€ luokkaa minimissään, ja siihen hintaan saa hybridissä jo vähän latailla että saa bensan hinnan takaisin.

    edit : tässä käytin vulkanoituvaa teippiä ihan siitä syystä, että valetulla suko-koskettimella olevaa PUR-vaippaista 3G2,5 kaapelia ei ollut (yllättäen hei) omassa varastossa. Pitänee tilata ulkomailta jossain vaiheessa ja vaihtaa tuo syöttöpiussi.
    Mulla meni syöttöpiuhakin poikki. Itse korjasin siten, että vaihdoin grommetin paikkaa, sitten että sain ehjän kaapelin. Syöttökaapeli lyheni hieman, mutta mulle ei ollut niin väliä.
    Mini, E24, E90, G70
    exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎