Announcement

Collapse
No announcement yet.

7-napainen pistotulppa ei mahdu 7-napaiseen rasiaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaakkoK
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 25
    • Turku, Finland

    7-napainen pistotulppa ei mahdu 7-napaiseen rasiaan

    Ihmettelen otsikossa mainittua asiaa ja pyytäisin neuvoja



    Minulla on päälle 20 v. vanha E39, hyvä auto ja tykkään. Vetokoukun 7-napainen rasia pelasi hyvin (niin ikään vanhan) 7-napaisen polkupyörätelineen kanssa, kunnes lakkasi. Kuulemma piikit olivat hapettuneet pilalle, joten vaihdatin sen pajalla.


    Mutta, mutta... pajalla autoon asennettu uusi rasia on myös 7-napainen, mutta vanhan pyörätelineen pistotulppa ei mahdukaan siihen. Piikit kyllä silmällä katsoen täsmäisivät, mutta uusi rasia on mitoiltaan sen verran tiukempi, että vanhan pistokkeen väljempi muovikuori ottaa vastaan.


    Aion ottaa pajalle yhteyttä ja ihmetellä tätä, mutta kysyisin nyt ensin asiaa tuntevilta, onko tähän jokin järkevä syy, joka olisi hyvä tietää -- onko esimerkiksi standardi jossain välissä muuttunut ja rasiat ja tulpat pienentyneet? Eli onko se sittenkin pyörätelineeni, joka on nykyään vanhanaikainen? Ongelman tietysti ratkaisisi adapteri soukka 7-napainen tulppa -> väljä 7-napainen rasia, mutta sellaista ei netissä ole tullut vastaan.
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 526
    • Finland Rovaniemi

    #2
    Originally posted by JaakkoK View Post
    Ihmettelen otsikossa mainittua asiaa ja pyytäisin neuvoja



    Minulla on päälle 20 v. vanha E39, hyvä auto ja tykkään. Vetokoukun 7-napainen rasia pelasi hyvin (niin ikään vanhan) 7-napaisen polkupyörätelineen kanssa, kunnes lakkasi. Kuulemma piikit olivat hapettuneet pilalle, joten vaihdatin sen pajalla.


    Mutta, mutta... pajalla autoon asennettu uusi rasia on myös 7-napainen, mutta vanhan pyörätelineen pistotulppa ei mahdukaan siihen. Piikit kyllä silmällä katsoen täsmäisivät, mutta uusi rasia on mitoiltaan sen verran tiukempi, että vanhan pistokkeen väljempi muovikuori ottaa vastaan.


    Aion ottaa pajalle yhteyttä ja ihmetellä tätä, mutta kysyisin nyt ensin asiaa tuntevilta, onko tähän jokin järkevä syy, joka olisi hyvä tietää -- onko esimerkiksi standardi jossain välissä muuttunut ja rasiat ja tulpat pienentyneet? Eli onko se sittenkin pyörätelineeni, joka on nykyään vanhanaikainen? Ongelman tietysti ratkaisisi adapteri soukka 7-napainen tulppa -> väljä 7-napainen rasia, mutta sellaista ei netissä ole tullut vastaan.
    No ei oo pienentyneet. Kurkkaappa sinne rasian ja pistokkeen sisään, monesti niitä kontaktipintoja joutuu levittämään/supistamaan. Huono keksintö koko perävaunun pistoke.
    Ja tuotteet on monesti taattua Kiinan laatua, joten purseita ja muuta mukavaa voi olla.
    Piikit ei hapetu pilalle, ne voi putsata tähän tehdyillä spraylla tai muuten. Venetrailereissa jokavuotinen homma. Taitaa olla, että sua nyt Koijattiin ja huolella.
    Last edited by jaskap; 26-02-2021, 21:53.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi

    Comment

    • JaakkoK
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 25
      • Turku, Finland

      #3
      Originally posted by jaskap View Post
      No ei oo pienentyneet. Kurkkaappa sinne rasian ja pistokkeen sisään, monesti niitä kontaktipintoja joutuu levittämään/supistamaan. Huono keksintö koko perävaunun pistoke.
      Ja tuotteet on monesti taattua Kiinan laatua, joten purseita ja muuta mukavaa voi olla.
      Piikit ei hapetu pilalle, ne voi putsata tähän tehdyillä spraylla tai muuten. Venetrailereissa jokavuotinen homma. Taitaa olla, että sua nyt Koijattiin ja huolella.

      Suuri kiitos neuvoista. Niistä innostuneena vaivauduin vilkaisemaan sitä töpseliä vielä paremmalla päivänvalolla, ja siellähän oli piikkejä kiertävään uraan työnnettynä pyöreä muovinen tiiviste, joka piti repiä ulos. Sen jälkeen kaikki sopi OK. Ehkä ihan perusjuttu, en vain ollut tajunnut. Kiitos siis rohkaisusta.


      Muistaakseni puhe oli juuri piikkien hapettumisesta, en ole varma, mutta yritin niitä kyllä putsailla aineella, tuloksetta. Nyt ainakin jotain on korjattu, koska virtaa tulee.

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        On mullakin parista autosta mädäntynyt pistoke, kun vanhemmiten ei ole enää tiivis ja pari talvea saa suolasuihkua.
        Mätänee pinnit johtoihin asti täysin vihreäksi, ei elvy suihkeilla enää ei.

        Riippuu täysin sen pistokkeen laadusta, orkkiskama voikin olla "ikuista", jälkiasennus-kiinapaska ei takuulla.

        Nämä mädäntyneet siis jälkisasennuksia, eikä tietoa töpselin laadusta sen kummemmin.

        Comment

        • Takalo_kari
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • tku

          #5
          Aika rajua väitää näillä tiedoilla että korjaamo kusettaa.
          noita itsekkin asiakkaille aika paljon asennellut.
          joissain malleissa on sellanen tiivisterinkula sisällä jonka ansiosta ei mahdu mikkään tulppa paikalleen, nappaa se pois niin sopii normaalisti. -ilmeisesti näin ehditkin jo tekemään.

          Ainoa moka jonka korjaamo on tehnyt on se että eivät selvästi ole testanneet pistoketta jälkeen.
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎