Alunperinhän M54B30:ssä laturia ohjaa ecu. Onko kukaan koskaan oskilloskoopilla tsekkaillut, tai onko muuten parempaa tietoa, että minkälaisella pulssisuhteella ja taajuudella sitä ohjataan? Mullahan on nyt M54 kuuluva 120A valeon laturi, josta löysin joskus syksyllä sen verran tietoa että sain sen lataamaan, ohjauspinniin muistaakseni piti laittaa suoraan 12V heräte ja latauksen merkkivalolle oli oma pinninsä. Tuolla suoralla 12V herätteellä se lataa 13.6-13.7V. Moottorinohjaimessa olisi nyt mahdollista tehdä yhdellä aux outputilla laturin ohjaus, pitäisi vain tietää minkälaista ohjausta se orkkis ecu sille pukkaa. Saisi vähän lisää latausjännitettä mikä heti parantaisi esimerkiksi polttoainepumpun tuottoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 laturin PWM-ohjaus
Collapse
X
-
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
-
Jos tässä nyt puhutaan perinteisestä ilman BSD-väyläohjausta olevasta laturista, niin kyllä latausjännite on säätimen mukainen vakio.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mielestäni jonkun M54-asian kytkäriä silloin tiirailin kun yritin ylipäätään keksiä millä saisin latauksen pelaamaan, kun sinne tuli kaks piuhaa yhden sijaan. Mutta on paljon mahdollista että perinteinen google-kuvahaku teki tepposet ja se oli jonkun uudemman vessan kytkäri mitä ihmettelin. Toki, kun katseli miten muiden merkkien pwm-ohjatut laturit (ainakin ford) pelaa niin niissä jännite jatkuvalla virralla asettuu juuri tuonne 13.6-13.8 välimaastoon mitä oma puskee, ja sitten sopivall ohjauksella ne antaa sen yli 14V. Onko tosiaan niin että noissa on noinkin matala latausjännite? Tottunut että laturin pitäisi höökiä sen 14.2-14.5V.
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostMielestäni jonkun M54-asian kytkäriä silloin tiirailin kun yritin ylipäätään keksiä millä saisin latauksen pelaamaan, kun sinne tuli kaks piuhaa yhden sijaan. Mutta on paljon mahdollista että perinteinen google-kuvahaku teki tepposet ja se oli jonkun uudemman vessan kytkäri mitä ihmettelin. Toki, kun katseli miten muiden merkkien pwm-ohjatut laturit (ainakin ford) pelaa niin niissä jännite jatkuvalla virralla asettuu juuri tuonne 13.6-13.8 välimaastoon mitä oma puskee, ja sitten sopivall ohjauksella ne antaa sen yli 14V. Onko tosiaan niin että noissa on noinkin matala latausjännite? Tottunut että laturin pitäisi höökiä sen 14.2-14.5V.
Eli mun mielestä ei tule eculta ohjausta MS43 versiossa.
MS45 ecua on ollut uudemmissa M54 moottoreissa. Minulla ei ole sellaisen kytkäriä, josta voisi tarkistaa onko siinä eculta ohjaus.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Eli varmaankin uudemmissa e46 ja e61 jne. Katselinkin että niissä on 150A latureita ainakin. Selvittää kyl miksi en löytänyt millään anopin e46 vompatin eculta laturille menevää ohjauspiuhaa kun piti skuupilla katsella mitä se antaa, kun ei siellä koko piuhaa edes mene. Kai se on sit tyydyttävä tuohon jännitteeseen mitä oma laturi antaa. Olis sillä vaan vähän saanut lisää pelivaraa polttoaine- ja sytytyspuolelle. Onhan sitten vaihtoehto päivittää tuollaisen uudemman laturi jos alkaa tuntua että oikeasti tarvitsisi tuota ominaisuutta.
Edit: vain USA mallin e46 ollut tuota 150A laturia. Olisiko markkina-alueen vaatimus toi bsd
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMS45:ssa laturille BSD-väyläohjaus.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment