Pöydällä on e91 320d:n laturi. Ilmeisesti Valeon tekele, mutta Elstockin remontoima. Laakereiden väljyyden takia tuon pistin halki ja hain uudet laakerit tarvikeliikkeestä. Nachi oli merkki, pitäisi olla hyvä.
No, tässä kun löin pakettia läjään ja olin tinaamassa piuhoja takaisin kiinni lataussäätimeen niin huomasin, että laturissa on akselin suuntaista välystä n.1-2mm. Tässä laturissahan hiilien päässä on laturin kopassa sellainen muovirengas, jonka sisään laakeri istuu. Hihnapyörän päässä laakerihan on lukituslevyn alla päädyn pesässä. Tuo hihnapyörän puoleinen pää akselista on hyvin köyhällä sovitteella laakeriin nähden ja pääsee siis liikkumaan edes takaisin.
Kysymys kuuluukin, että kuuluuko näissä Valeon latureissa olla aksiaalista välystä? En kuollaksenikaan muista oliko tässä yksilössä ennen purkua. Tämän välyksenhän saisi pois laittamalla laakerilukitetta hihnapyörän akselille tai shimmillä tuonne peräpään muovipesään. Teenkö jotain vai annan olla ja vetoja?
No, tässä kun löin pakettia läjään ja olin tinaamassa piuhoja takaisin kiinni lataussäätimeen niin huomasin, että laturissa on akselin suuntaista välystä n.1-2mm. Tässä laturissahan hiilien päässä on laturin kopassa sellainen muovirengas, jonka sisään laakeri istuu. Hihnapyörän päässä laakerihan on lukituslevyn alla päädyn pesässä. Tuo hihnapyörän puoleinen pää akselista on hyvin köyhällä sovitteella laakeriin nähden ja pääsee siis liikkumaan edes takaisin.
Kysymys kuuluukin, että kuuluuko näissä Valeon latureissa olla aksiaalista välystä? En kuollaksenikaan muista oliko tässä yksilössä ennen purkua. Tämän välyksenhän saisi pois laittamalla laakerilukitetta hihnapyörän akselille tai shimmillä tuonne peräpään muovipesään. Teenkö jotain vai annan olla ja vetoja?
Comment