Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lokasuojan kaarien laitto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    Lokasuojan kaarien laitto

    Rupee pikkusen oleen ruostetta noissa takakaarissa niin ajattelin laitella ne kuntoon ennen kun ruostuu puhki ja joutuu enemmän korjaamaan. Eli ajattelin et jos porakoneeseen liitetyllä harjalaikalla vedän noi puhtaalle pellille, pohjamaalaan, hion, pohjamaalaan ja vedän sit pinnat siihen.

    Tossa nyt tuli sit mieleen että kai se ruostuu joskus uudestaankin kun noi kaaret kerää paskaa sinne kaaren sisään ja se ruostuttaa. Että kannattaisko noi kaaret samalla taivuttaa sisälokaria vasten? Niin että sinne ei jäis mitään paikkaa jonne kuraa kertyy. Mut miten sen välin sit täyttäis järkevästi ettei siellä kosteus muhi? Laitanko kaaret täyteen jotain liima/tiivistemassa ja painan sit massaa vasten noi kaaret sisälokariin kiinni vai miten ton toteuttais? Sillon sinne ei ainakaan jäis ilmaa väliin. Sit vois jollain massalla vetää kaaren pinnan niin ettei siihen jää vettä keräävää saumaa näkyviin.

    Toivottavasti joku nyt tajus mitä mä tässä haen. Eli pointtina saada noi kaaret pokattua niin ettei ne keräis paskaa. Ja samalla tohon menis pienemmällä ET:llä olevat vanteet
  • Jarno80
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 246
    • Riihikoski

    #2
    Hitsaa ne yhteen ainut järkevä vaihtoehto jos haluaa tehdä hyvin!
    Ahdin määrää tahdin...

    www.jarno80.suntuubi.com

    Comment

    • himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

      #3
      Vähän mä oon taitava piirtään! Tossa havainnollistava kuva mun aikeista.

      Hitsausta en ekana oo ajatellu kun ei oo laitteitakaan. Ja polttaako se kotelosuojat sieltä kotelon sisästä? Mieluummin vetäisin vaikka jonkun liimamassan tohon ilmataskuun mikä tonne jää. Esim. sellasta Würthin liima/tiivistemassaa jota saa puolen litran tuubissa ja pursotetaan silikonipuristimella. Se nimittäin ottaa peltiin kiinni kuin tauti ja kuivuessaan siitä tulee ihan kuin kumia.
      Attached Files

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        no eikös toi oo sama ku leikkaat kokonaa pois ton osan mitä oot taittamas tonne alle hyvä suojaus vaa päälle
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • keeke
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 674
          • https://t.me/pump_upp

          #5
          jos taitat nii sikaflexiä väliin,yön yli kuivumaan ja sen jälkeen massaa päälle reilusti
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Japs
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 193
            • Turku

            #6
            Sikaflexiä, silikonia tai würthin liima/tiivestemassa, kaikki hyviä aineita
            -Turku Connection-

            Comment

            • Mikso
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 171
              • Härmä

              #7
              Omastani leikkasin lipan pois, ja hitsasin sitten lokasuojat kiinni toisiinsa.
              Ei pitäisi kerätä paskaa, ja tuli ihan hyvän näköisetkin. Vielä kun ruiskii sisälle
              kotelonsuojaa, niin ei kyllä hetkeen ruostu

              Comment

              • jazma
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1115
                • Oulu

                #8
                Joku totesi joskus että silikoni ja pelti ei sovi yhteen -> ruostuu. Luulisin että jos kaaret on ruostunu, niin ruostetta löytyy myös peltien välistä eli jos kunnolla haluaa tehdä niin sieltä myös puhdistus.
                Itse laittaisin sen siihen "ilmataskuun" reilusti ruiskutettavaa alustasuojaa joka jämähtää ja sitten vaikka jotain massaa sen päälle. Intuitio sanoo että en puristais sitä ihan kokonaan kiinni. Pystyisi ainakin seuraamaan miten suojaus säilyy siellä. Ja myös pesemään talven moskat pois tarvittaessa.
                Omien kokemusten perusteella hiekkapuhallus on parhain vaihtoehto.
                e30 318i

                Comment

                • TheLoial
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1109
                  • Helsinki

                  #9
                  Ite en kyllä taivuttais niitä yhtään kiinni, tuollainen avoin kohta pysyy paremmin kuivana kuin suljettu tila, johon mm tiivistyy kosteutta ilman lämpötilojen vaihdellessa. Hiekkapuhallus on tehokkain konsti poistaa ruosteet, Kulmahiomakoneeseen kiinnitetyillä laikoilla pääsee lähelle muttei täysin samaan lopputulokseen. Sellainen silmälle näkymätön hiukkanen ruostetta röpelöiseksi syödyssä pellissä riittää sen uudelleen leviämiseen.

                  Noissa pyöränkoteloissahan ruoste lähtee monesti leviämään saumoihin kerääntyvästä kosteudesta ja kivenhakkaumista. Kunnon myrkkypohjamaalit ja päälle kova kulutusta kestävä pintamaali (ei mikään spray) pitää hyvin ruosteen poissa. Edellyttäen tietysti pinnan hiekkapuhalluksen tai kaaren vaihdon.

                  Mutta kuitenkin kulutukselle alttiita kohtiahan ne on, että jos sillä on päässyt jo 15 vuotta tekemättä mitään, tulee auton elinikä monesti vastaan ja kovin suuritöisiä ei kannata ruveta tekemään. Harrasteautot erikseen... Niissä ei työmääriä laskeskella

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎