juu bemaris ruvennu webasto temppuilee lähtee puhaltamaan ja sammuu hetken päästä vissiin hehkutulppa menny oisko oulussa mitään liikettä missä tietäsivät/ois testauslaittetta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
oulussa webasto huoltoa?
Collapse
X
-
Googleen "webasto huolto"
Eka linkki
Linkin takaa sit suoraan nenän edessä toinen linkki tänne
Eihän ollut vaikeaa?
-
-
Originally posted by wallejuu bemaris ruvennu webasto temppuilee lähtee puhaltamaan ja sammuu hetken päästä vissiin hehkutulppa menny oisko oulussa mitään liikettä missä tietäsivät/ois testauslaittetta?420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
samaa vaivaa oman diesel Webaston kanssa eli vingahtelee heti alussa ja joku puhallin lähtee pyörimään mutta siinä sitten kaikki. Jos auton sammuttaa heti niin puhallin jää edelleen päälle joksikin aikaa ja sammuu vasta sitten. Nyt kampe on pöydällä niin voiko tuolle tehdä mitään 'pöytädiagnooseja' vai pitääkö keskittyä auton pään hommiin kuten DIY ohje ehdottelee?
Hälyjenluku antoi viaksi 'hehkuvika' ja uutta tulppaa on jo koitettu. Meinasivat, että samaa vikaa herjaa jos on keskusyksikkö viallinen mutta hieman epäilyttää tässä kun tuntuuhan tuo että jotain eloa siinä olisi kun starttia jollain tapaa yrittelee.
Autoa kun tarvii joka päivä niin sen pään raplaaminen ei ihan joka ilta tahdo onnistua, joten jos tuolle irto-osalle voisi jotain tehdä niin kovin kiitollinen olisin ohjeista jo näin etukäteen.
Comment
-
-
E46 320D orkkis polttoaine Webastossa on itsessään siis myös portti mistä voidaan seurata toimintaa kun se käy.
Jos pöhisee pari minuuttia ja sit lakkaa vois olla Webaston oma vesipumppu rikki. Webaston liekkivahti katkaisee Webaston toiminnan, ettei se kuumenis liikaa, kun sen lämmittämä vesi (jota toi Webaston oma vesipumppu siirtää, kun auton oma ei oo päällä) ei liikukkaan. Ja vikakoodeja ei antanu ollenkaan. Oli vaan sen verran näppärä asentaja, että tulkitsi laitteen oireita, kuin mikäkin fakiiri ja RA-RAA siellähän se vika oli. Muistaakseni meni diaknooseineen, töineen ja osineen noin 200€. Ja taas pöhisee lämmintä, niin kauan kuin löpöä on tankissa ja akussa virtaa...
Mulla se oli ainaskin noin... Nastolassa on ainaskin paja joka osaa noi vekottimet, mutta sinne taitaa olla Oulusta n510km suuntaansa, mutta BMW ajaminenhan on yhtä iloa
T:TINTTILast edited by TINTTI; 03-01-2006, 22:29.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
kiitos vain lohdutuksen sanoista ;-)
Niin noita Oulun korjareita on tullut soiteltua muutamia mutta ei vielä tulosta, jolla olisi Webaston oma diag.laite.
Kampe olisi tosiaan pöydällä auki ja alkaa tuntumaan että vika voisi olla 'kipinäpiirissä' eli joka tuottaa suuren jännitteen jotta p-aine syttyisi. Kortilla näyttäisi olevankin kela ja konkka liki yhtä isoa poweri liitintä joten sitä voisi koittaa piippailla - piru kun germaanit ovat lakanneet kortin hyvin. Kait siinä joku diodi voisi olla rikki kuten vanhoissa latureissa konsanaan - jos sellaisen löytää/korjaa niin osahan tuskin maksaa 0,1 eeroo eli motivaatiota n. 1000e korjaukselle löytyy.
Onko kellään tosiaan pöytätestauskokemusta webaston ohjainkortista?
Comment
-
-
Originally posted by jraiha View PostTietääkö joku minkä hintaisia nuo hehkutulpat, tai pumput ovat jos sellainen sattuu olemaan rikki?
Tässä kärvistellään pakkasessa rikkinäisen webaston kans ja lohkolämmitintäkään kun ei ole. :S----- F11 535 XD -12 ------
----- E39 530 DA -00 ------
Comment
-
-
Entäs kun polttoainepumppu ei anna minkäänlaisia elon merkkejä.
Virta tulee napoihin, mutta pumppu ei turise ollenkaan.
Webaston moottori huutaa aikansa, mutta sammuu ja tuulettimet jää puhaltamaan kylmää.
Eli:
Pumppu melko varmasti sökö.
Sytyttimestä ei voi tietää onko sökö, ennenkuin pumppu toimii.
Eikö...?
Ja mitähän se pumppu sitten maksanee? hmm....e46
Comment
-
-
Vettä polttoaineen seassa
Originally posted by walle View Postjuu bemaris ruvennu webasto temppuilee lähtee puhaltamaan ja sammuu hetken päästä vissiin hehkutulppa menny oisko oulussa mitään liikettä missä tietäsivät/ois testauslaittetta?
Nyt teki vaan toisenlaisesen tempun, eli aamulla oli -25 pakkasta ja Webasto imaisi akun tyhjäksi. Akku on vuoden vanha, eli se pitäisi kyllä vielä toimia. Voiko olla vaan niin, että lämppärin puhallin on ollut vaan liian isolla ja se on kuluttanut akun varauksen? Tai sitten akku on ollut vajaaladattu, kun tuo muija muistaakseni jokin aika sitten laittoi webaston pari kertaa peräkkäin päälle ja sen jälkee akku oli tyhjä. Tuon jälkeen sitä ei ole ladattu muuten, kuin mitä auton oma laturi on sitä ladannut, eli voipi olla ettei ole täydessä latingissa.Täytynee mennä laittamaan akkulaturi ensi yöksi kiinni.
Comment
-
-
Nykyään akut on aivan paskoja. Mulla oli Exide Excell 100Ah ja kesti 1 vuosi ja 1 kuukausi. Sitten ei enää antanut jännitettä kun pakkasta -20 eikä webasto jaksanut syttyä vaan jännittenvalvonta katkaisi pelin. Akku aivan kuin suleutui kun ei antanut eikä ottanut virtaa. Testerissä akku liikkeessä oli aivan OK, kesti 300A ja 10V jännitteellä. Annoin vanhan vaihdossa, hyvitti jonkun 60€ ja nyt joku Exiden parempi malli joka kuulema kestää paremmin "syväpurkauksia". En sitten tiedä, mutta kyllä merkkiakun ja vielä noin ison pitäisi kestää paremmin......----- F11 535 XD -12 ------
----- E39 530 DA -00 ------
Comment
-
Comment