Announcement

Collapse
No announcement yet.

oulussa webasto huoltoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fallu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1780
    • oulu

    oulussa webasto huoltoa?

    juu bemaris ruvennu webasto temppuilee lähtee puhaltamaan ja sammuu hetken päästä vissiin hehkutulppa menny oisko oulussa mitään liikettä missä tietäsivät/ois testauslaittetta?
    |Sotkamo Connection|

    Originally posted by Eetu
    Dry vodka auttaa tähänkin.
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Googleen "webasto huolto"

    Eka linkki

    Linkin takaa sit suoraan nenän edessä toinen linkki tänne

    Eihän ollut vaikeaa?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #3
      Originally posted by walle
      juu bemaris ruvennu webasto temppuilee lähtee puhaltamaan ja sammuu hetken päästä vissiin hehkutulppa menny oisko oulussa mitään liikettä missä tietäsivät/ois testauslaittetta?
      ...Webaston OMA vesipumppu sökönä(kö)...
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Tässä hieman ohjeistusta DIY-miehille, jos ei heti halua viedä piuhan päähän.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • jjv
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 92
          • Oulu

          #5
          samaa vaivaa oman diesel Webaston kanssa eli vingahtelee heti alussa ja joku puhallin lähtee pyörimään mutta siinä sitten kaikki. Jos auton sammuttaa heti niin puhallin jää edelleen päälle joksikin aikaa ja sammuu vasta sitten. Nyt kampe on pöydällä niin voiko tuolle tehdä mitään 'pöytädiagnooseja' vai pitääkö keskittyä auton pään hommiin kuten DIY ohje ehdottelee?
          Hälyjenluku antoi viaksi 'hehkuvika' ja uutta tulppaa on jo koitettu. Meinasivat, että samaa vikaa herjaa jos on keskusyksikkö viallinen mutta hieman epäilyttää tässä kun tuntuuhan tuo että jotain eloa siinä olisi kun starttia jollain tapaa yrittelee.
          Autoa kun tarvii joka päivä niin sen pään raplaaminen ei ihan joka ilta tahdo onnistua, joten jos tuolle irto-osalle voisi jotain tehdä niin kovin kiitollinen olisin ohjeista jo näin etukäteen.

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #6
            E46 320D orkkis polttoaine Webastossa on itsessään siis myös portti mistä voidaan seurata toimintaa kun se käy.

            Jos pöhisee pari minuuttia ja sit lakkaa vois olla Webaston oma vesipumppu rikki. Webaston liekkivahti katkaisee Webaston toiminnan, ettei se kuumenis liikaa, kun sen lämmittämä vesi (jota toi Webaston oma vesipumppu siirtää, kun auton oma ei oo päällä) ei liikukkaan. Ja vikakoodeja ei antanu ollenkaan. Oli vaan sen verran näppärä asentaja, että tulkitsi laitteen oireita, kuin mikäkin fakiiri ja RA-RAA siellähän se vika oli. Muistaakseni meni diaknooseineen, töineen ja osineen noin 200€. Ja taas pöhisee lämmintä, niin kauan kuin löpöä on tankissa ja akussa virtaa...

            Mulla se oli ainaskin noin... Nastolassa on ainaskin paja joka osaa noi vekottimet, mutta sinne taitaa olla Oulusta n510km suuntaansa, mutta BMW ajaminenhan on yhtä iloa

            T:TINTTI
            Last edited by TINTTI; 03-01-2006, 22:29.
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • jjv
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 92
              • Oulu

              #7
              kiitos vain lohdutuksen sanoista ;-)

              Niin noita Oulun korjareita on tullut soiteltua muutamia mutta ei vielä tulosta, jolla olisi Webaston oma diag.laite.
              Kampe olisi tosiaan pöydällä auki ja alkaa tuntumaan että vika voisi olla 'kipinäpiirissä' eli joka tuottaa suuren jännitteen jotta p-aine syttyisi. Kortilla näyttäisi olevankin kela ja konkka liki yhtä isoa poweri liitintä joten sitä voisi koittaa piippailla - piru kun germaanit ovat lakanneet kortin hyvin. Kait siinä joku diodi voisi olla rikki kuten vanhoissa latureissa konsanaan - jos sellaisen löytää/korjaa niin osahan tuskin maksaa 0,1 eeroo eli motivaatiota n. 1000e korjaukselle löytyy.

              Onko kellään tosiaan pöytätestauskokemusta webaston ohjainkortista?

              Comment

              • TAP
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 84
                • Kuopio

                #8
                No jokos vika löyty. Mulla taitaa olla samantyyppinen vika omassa. Ei hehkun vaihtaminen auttanut vaikka diagnostiikka väitti sitä vialliseksi.
                ----- F11 535 XD -12 ------
                ----- E39 530 DA -00 ------

                Comment

                • jraiha
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 566
                  • Kempele

                  #9
                  Tietääkö joku minkä hintaisia nuo hehkutulpat, tai pumput ovat jos sellainen sattuu olemaan rikki?
                  Tässä kärvistellään pakkasessa rikkinäisen webaston kans ja lohkolämmitintäkään kun ei ole. :S
                  Last edited by jraiha; 28-01-2007, 22:45.
                  e46

                  Comment

                  • TAP
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 84
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by jraiha View Post
                    Tietääkö joku minkä hintaisia nuo hehkutulpat, tai pumput ovat jos sellainen sattuu olemaan rikki?
                    Tässä kärvistellään pakkasessa rikkinäisen webaston kans ja lohkolämmitintäkään kun ei ole. :S
                    Tulppa maksaa noin 230€ ja siihenhän tulee koko polttokammio mukana ja vesipumppu jotain 100€. Jos lähtee käyntiin (polttoainepumppu iskee ym.) ja pyörii aikansa ja sammuu on tod. näk. vesipumppu rikki, jos taas yrittää käyntiin ja ennen kuin polttoainepumppu iskee, aloittaa tuuletuksen ja sammuu on, vika tulpassa.
                    ----- F11 535 XD -12 ------
                    ----- E39 530 DA -00 ------

                    Comment

                    • jraiha
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 566
                      • Kempele

                      #11
                      Entäs kun polttoainepumppu ei anna minkäänlaisia elon merkkejä.
                      Virta tulee napoihin, mutta pumppu ei turise ollenkaan.
                      Webaston moottori huutaa aikansa, mutta sammuu ja tuulettimet jää puhaltamaan kylmää.

                      Eli:
                      Pumppu melko varmasti sökö.
                      Sytyttimestä ei voi tietää onko sökö, ennenkuin pumppu toimii.

                      Eikö...?

                      Ja mitähän se pumppu sitten maksanee? hmm....
                      e46

                      Comment

                      • Pepe58
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 23

                        #12
                        Vettä polttoaineen seassa

                        Originally posted by walle View Post
                        juu bemaris ruvennu webasto temppuilee lähtee puhaltamaan ja sammuu hetken päästä vissiin hehkutulppa menny oisko oulussa mitään liikettä missä tietäsivät/ois testauslaittetta?
                        Itselläni tekee tuota samaa, jos en välillä käytä jäänestoa. Webaston sisällä on tosi pienihalkaisijainen polttoaineputki, joka jäätyy helposti, jos polttoaineen seassa on vähänkin vettä. Eräs tuttavani huoltaa Webastoja työkseen ja hän kertoi, että yleisin ongelma on juuri tuo veden jäätyminen sinne putkeen ja neuvoi käyttämään jäänestoa. Olen nyt kokeillut tuon homman parina talvena ja ainakin omassa autossani tuo ongelma loppui.

                        Nyt teki vaan toisenlaisesen tempun, eli aamulla oli -25 pakkasta ja Webasto imaisi akun tyhjäksi. Akku on vuoden vanha, eli se pitäisi kyllä vielä toimia. Voiko olla vaan niin, että lämppärin puhallin on ollut vaan liian isolla ja se on kuluttanut akun varauksen? Tai sitten akku on ollut vajaaladattu, kun tuo muija muistaakseni jokin aika sitten laittoi webaston pari kertaa peräkkäin päälle ja sen jälkee akku oli tyhjä. Tuon jälkeen sitä ei ole ladattu muuten, kuin mitä auton oma laturi on sitä ladannut, eli voipi olla ettei ole täydessä latingissa.Täytynee mennä laittamaan akkulaturi ensi yöksi kiinni.

                        Comment

                        • TAP
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 84
                          • Kuopio

                          #13
                          Nykyään akut on aivan paskoja. Mulla oli Exide Excell 100Ah ja kesti 1 vuosi ja 1 kuukausi. Sitten ei enää antanut jännitettä kun pakkasta -20 eikä webasto jaksanut syttyä vaan jännittenvalvonta katkaisi pelin. Akku aivan kuin suleutui kun ei antanut eikä ottanut virtaa. Testerissä akku liikkeessä oli aivan OK, kesti 300A ja 10V jännitteellä. Annoin vanhan vaihdossa, hyvitti jonkun 60€ ja nyt joku Exiden parempi malli joka kuulema kestää paremmin "syväpurkauksia". En sitten tiedä, mutta kyllä merkkiakun ja vielä noin ison pitäisi kestää paremmin......
                          ----- F11 535 XD -12 ------
                          ----- E39 530 DA -00 ------

                          Comment

                          • jraiha
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 566
                            • Kempele

                            #14
                            Miksi web moottori alkaa huutaa samantien, kun pistän sen päälle?
                            Eikös sen tulisi odotella minuutin pari, kun pumppu hoitelee löpöä tarjolle?
                            e46

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎