Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalipintojen myllytyksestä ja sisäpesusta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HKM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 427
    • Sipoo

Maalipintojen myllytyksestä ja sisäpesusta

Iltaa

Missä päin pääkaupunkiseutua kannattaisi käyttää auto "myllytettävänä"? Olen kerran tuon toimenpiteen teettänyt ja tulos oli heikko. Auto on tumman sininen ja auringonpaisteessa laikan jäljet näkyivät karmealla tavalla. Toisin sanoen uusiksi meni. Toisen kerran jälkeen auto oli "kohtuullisessa" kunnossa mutta ei todellakaan priimaa.

Tekijä sanoi, ettei tummaa autoa saa oikein hyväksi, vaaleat värit ovat kuulemma huomattavasti helpompia. Näin varmasti onkin, mutta kannattaako koko toimenpiteeseen lähteä jos tulos huono. Onko arvon raatilaisilla kokemuksia tumman auton myllytyksestä ja sen onnistumisesta?

Toinen kysymys koskien auton sisäpesua. Talven tuolla oon kovasti ajellu ja jälki on sen mukainen eli hienojakoista hiekkaa ja muuta paskaa, joka ei imurilla oikein tahdo lähteä pois. Oisko teillä ehdotuksia tuotteille, joilla saisi itse auton kunnolla puhdistettua vai onko järkevämpää viedä auto ammattimiehille siivottavaksi.

HKM
    Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
    Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
    Ex. E30 318is
    Ex. Jaguar XJR
    Ex. E39
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

Maalipinnan myllytyksessä on sama periaate kuin auton maalaamisessakin: Hyvä ja halpa pitää ostaa erikseen. Eli kyllähän laadukkaassa=huolellisessa "myllyprojektissa" palaa ammattimieheltäkin tunteja ja erityisesti kaikkien tummien helmiäis-sävyjen kanssa. Siltikin lopputulos konekiilloituksella voi olla vain välttävä Valkoisenhan saa kiilloitettua näyttelykelpoiseksi oikeastaan kuka tahansa joka hommaa on edes ammattikoulupohjalta harrastellut. Ainoa varma ja huippulaatuinen myllytystulos tehdään tummiin helmiäisiin alusta loppuun käsin!!! Kolme/neljä eri karkeutta tahnaa(aloitus hand rubbing tahnalla) ja muutama ilta kohtuullisen pölyttömässä tilassa auton kanssa niin kyllähän se siitä. Hommaa ei tarvitse tehdä yhteen putkeen, vaan esim.ilta ja tahnakarkeus. Muutama kaveri hommaan mukaan niin työ tulee tehtyä loppuun asti ja pari kaljakoppaa on kuitenkin halvempi kuin huippumaalaamon parin päivän myllytys.

Comment

• loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

Esimerkiksi soitat minulle, teen niitä työkseni... 050-4313539
      www.hcs.fi sivut vähän vaiheessa, mutta kertoo olennaisen.
      Myös sisäpesut ja maalaukset.

Auton myllytyksessä on aineet kaikista tärkeimmät. Jos on laatu aineet
      ja ammattimies, niin kyllä tulos hyvää on. En tajua miten joku voi sanoa asiakkaalle, että ei tummasta saa hyvää? Sitä autoa työstetään niin kauan kun se on hyvä!

Comment

• J.a.n.i
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 59
        • Oulu

ei oo tainnu olla mikään ammattimies myllyttämässä, tai sit on kiireellä hutiloimalla tehty. kyllä tummansinisestä saa tosi fiksun näköisen kun huolella tekee.

Comment

• Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

Mulla on tumma auto. Ja olen saanut laikan jäljet pois muutamalla kikalla. Olen myllytyksen yhteydessä käyttänyt hieman vettä. Aina kun on alkanut näyttämään, että hiomaaine alkaa "palamaan" kiinni. Olen sumupullolla laittanut hieman vettä pintaan.
          Ja toinen, myllytyksen jälkeen olen pessyt auton.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎