Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnan muuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ksairan
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 35
    • Jakokoski

    Webaston toiminnan muuttamisesta

    Onkohan mitenkään mahdollista saada alkuperäinen (520D -01) webasto pyörimään pitempään kerrallaan kuin tuon 30min jonka se pyörii ajastuksella. Ei tunnu näillä keleillä (-26) juuri lämpenevän sisältä tuolla ajalla. Pidän CTEK laturia kiinni joten se virran kulutuskaan ei liene ongelma. Miten muilla? Riittääkö lämmin kovemmilla pakkasilla vai pitääkö laittaa vielä erillinen lisälämmitin.
    EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
  • jjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 92
    • Oulu

    #2
    Näin äkkiseltään sen enempää asiaa tuntevana niin eikö toisen ajastimen voi laittaa triggaamaan 31 min myöhemmin joten 1h lämmitysaika luulisi jo jotain tekevän?

    Comment

    • ksairan
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 35
      • Jakokoski

      #3
      Enpä ole kokeillut

      Voikohan molemmat ajastimet laittaa kerralla... täytyy kokeilla. Jos sen pystyy noin laittamaan niin ne joutuu ajastamaan joka kerran uudelleen. Tarkoitan aamulla töihin ajastus1 ja töistä ajastus2. Olis kyllä hyvä jos jostain saisi muutettua sitä oletus puolituntista.
      EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Nyt tulee hakuammuntaa vailla mitään faktoja...

        Voisko olla niin, että jos sulla on automaatti-ilmastointi (?), ja se jättää illalla lämpimällä autolla ajettaessa sisätilan termarin aika pienelle. Sitten se on aamulla samassa asennossa, ja kajuutta ei saa lämpöä kunnolla, vaikka tuntitolkulla huudattais webastoa...

        Tai jotain?
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • ksairan
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 35
          • Jakokoski

          #5
          On automaatti ilmastointi... Mitenkähän tuon toteaisi, tuon termarijutun.

          Lämpeneekö muilla tälläsillä (-26) pakkasilla auto sisältä kunnolla. Oma on Touring ja onhan siinä tietenkin aika isotila lämmittää mutta luulisi tuon 5 kilowattisen kuitenkin riittävän.
          EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01

          Comment

          • ksairan
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 35
            • Jakokoski

            #6
            Niin voisihan tuon testata laittamalla kylmänä käyntiin ja ajastamalla kylmällä sisätilalla webaston ja kattoo mitä aamulla tapahtuu...
            EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #7
              Jees. Ja heittää ennen koneen sammutusta kajuutan lämmöt kaakkoon, just in case.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • jjv
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 92
                • Oulu

                #8
                Kun ei kuluta löpöä niin ei tule paljoa lämpöäkään. Siitä kait se johtuu - itsellä samat havainnot. Keulaa tukkoon niin vähän auttaa. Pitänee varmaan jossain yhteydessä vaihtaa termari, ainakin aiempien autojen kanssa on ollut merkittävä parannus sen uusimisella - termarin jousi kun aikaa myöten väsähtää ja alkaa päästämään hieman aiemmin vettä lävitsensä.

                Comment

                • ksairan
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 35
                  • Jakokoski

                  #9
                  Ajon aikana lämmöt pysyy hyvin ei ongelmia. Mutta se aamu ja helvetinmoinen pakkanen... kun on webasto niin ois kiva saada siitä se hyöty että auto olis lämmin lähtiessä.
                  EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01

                  Comment

                  • tuomkiti81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1162
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by ksairan
                    Ajon aikana lämmöt pysyy hyvin ei ongelmia. Mutta se aamu ja helvetinmoinen pakkanen... kun on webasto niin ois kiva saada siitä se hyöty että auto olis lämmin lähtiessä.
                    mä oon ny kans tämän talven käyttäny tota orggis-webastoa(auto 530d) ja ei se kyllä oo vakuuttanu niin paljoa ku mitä odotin.lämpömittari ei koskaa nouse siniseltä aluuelta ylemmäs vaikka pidän sisätilan puhallinta aika pienellä.sisätilatkaa ei kyllä mielestäni mitenkää hyvin lämpiä varsinki jos on jotain -15pakkasta tai enemmän.onkohan muuten mitää eroa että ku ajastaa ton webaston ja säätää lämpötilan,niin että laittaako lämpötilaksi +22 tai täydet +32?itte en oo ainakaa huomannu mitää eroa..tänään tein vielä semmosenki huomion ku olin ajastanu webaston normaalisti klo 13:50.sitte siitä 15min päästä ku menin pihalle niin koko toosa oli jo sammunnu.ihime touhua
                    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                    Opel Insignia 2.0 Cdti
                    Scania R560 8x4

                    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                    Ex. E60 530dA -05
                    Ex. E39 530dA -01
                    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #11
                      Joo, tuntuu, että toi diesel-webasto ei oo lähellekään niin tehokas kuin bensakäyttöinen. Eipä mullakaan koskaan siniseltä nouse lämmöt.

                      Mulla on bensavolvossa eberi, ja se täräyttää auton sisältä täysin lämpimäksi ja koneen lämmöt keskelle mittaria alta kahdenkymmenen minuutin. Tosin se pitää kyllä semmosta ääntäkin kuin suihkari olis nousukiidossa...
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • pt.
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 122
                        • Kouvola

                        #12
                        Nyt en kyllä ole samaa mieltä.

                        Eli kuten toisaalta on kirjoitettu, niin laiton omaan kauko-ohjauksen ja jätin sisätilanpuhaltimen viellä pois.

                        Kone on 1/4-lämmössä näillä keleillä 10min ja puolessa välissä (jolloin webasto itsensä jo alkaa sammutella..) hieman reilummassa ajassa, eli n20min. Keli siis tämä -20c ja yön yli pihalla oltuaan.

                        Kun koneen käynnistää, niin tottakai hieman valahtaa alaspäin, mutta heti puhaltaa kuumaa ja kohta tasaantuu jo normaaliin lämmöt, jolloin webaston voi napsauttaa pois päältä.

                        Viime talvena oli bensa-eberi, jossa tosin sisäpuhallus laitettuna, niin ei sillä tuollaisia lämpöjä koneeseen saannut..

                        Comment

                        • tuomkiti81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1162
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by pt.
                          Nyt en kyllä ole samaa mieltä.

                          Eli kuten toisaalta on kirjoitettu, niin laiton omaan kauko-ohjauksen ja jätin sisätilanpuhaltimen viellä pois.

                          Kone on 1/4-lämmössä näillä keleillä 10min ja puolessa välissä (jolloin webasto itsensä jo alkaa sammutella..) hieman reilummassa ajassa, eli n20min. Keli siis tämä -20c ja yön yli pihalla oltuaan.

                          Kun koneen käynnistää, niin tottakai hieman valahtaa alaspäin, mutta heti puhaltaa kuumaa ja kohta tasaantuu jo normaaliin lämmöt, jolloin webaston voi napsauttaa pois päältä.

                          Viime talvena oli bensa-eberi, jossa tosin sisäpuhallus laitettuna, niin ei sillä tuollaisia lämpöjä koneeseen saannut..
                          no mulla ei ainakaa oo koskaa edes noussu lämmöt sinne neljäsosaankaa vaikka ulkolämpötila olis ollu vaikka vain -2 ja webasto on ollu päällä sen 30min.ja sisäpuhaltimen nopeus on ollu 2-3pykälää(autom.ilmastointi).sitte esim. ku näillä ilmoilla(-20)ajelee tos kaupungilla ja webasto huutaa ajon aikanaki kokoajan niin lämmöt ei nouse sinne puoleenväliin.vasta sitte ne nousee sinne ku ajaa hetken 80km/h.en sitte tiedä olisko termari paskana(ja webasto kans)?
                          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                          Opel Insignia 2.0 Cdti
                          Scania R560 8x4

                          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                          Ex. E60 530dA -05
                          Ex. E39 530dA -01
                          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                          Comment

                          • amppa
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 86

                            #14
                            Originally posted by pt.
                            Nyt en kyllä ole samaa mieltä.

                            Eli kuten toisaalta on kirjoitettu, niin laiton omaan kauko-ohjauksen ja jätin sisätilanpuhaltimen viellä pois.

                            Kone on 1/4-lämmössä näillä keleillä 10min ja puolessa välissä (jolloin webasto itsensä jo alkaa sammutella..) hieman reilummassa ajassa, eli n20min. Keli siis tämä -20c ja yön yli pihalla oltuaan.

                            Kun koneen käynnistää, niin tottakai hieman valahtaa alaspäin, mutta heti puhaltaa kuumaa ja kohta tasaantuu jo normaaliin lämmöt, jolloin webaston voi napsauttaa pois päältä.

                            Viime talvena oli bensa-eberi, jossa tosin sisäpuhallus laitettuna, niin ei sillä tuollaisia lämpöjä koneeseen saannut..
                            Mulla on 525 TDS -95 ja siinä en ole koskaan saanut webastolla lämpöjä nousemaan yli sinisen. Pirttissäkään ei hiki tule pelkän webaston voimin, vaikka kuinka antaa öhhyyttää.Voisiko vikaa olla vesipumpussa, kuvassa osa numero 2:


                            Mistä tuo pumppu löytyy ja kuinka sen toimivuuuden voisi tarkastaa?

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #15
                              Originally posted by touring39
                              Nyt tulee hakuammuntaa vailla mitään faktoja...

                              Voisko olla niin, että jos sulla on automaatti-ilmastointi (?), ja se jättää illalla lämpimällä autolla ajettaessa sisätilan termarin aika pienelle. Sitten se on aamulla samassa asennossa, ja kajuutta ei saa lämpöä kunnolla, vaikka tuntitolkulla huudattais webastoa...

                              Tai jotain?
                              Lämpöä tulee maksimiteholla automaatti-ilmastoinnissa siihen asti, kunnes asetettu lämpötila saavutetaan, paitsi jos laitetaan 16 astetta, silloinhan puhaltaa pelkästään kylmää.
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎