Onkohan mitenkään mahdollista saada alkuperäinen (520D -01) webasto pyörimään pitempään kerrallaan kuin tuon 30min jonka se pyörii ajastuksella. Ei tunnu näillä keleillä (-26) juuri lämpenevän sisältä tuolla ajalla. Pidän CTEK laturia kiinni joten se virran kulutuskaan ei liene ongelma. Miten muilla? Riittääkö lämmin kovemmilla pakkasilla vai pitääkö laittaa vielä erillinen lisälämmitin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webaston toiminnan muuttamisesta
Collapse
X
-
Enpä ole kokeillut
Voikohan molemmat ajastimet laittaa kerralla... täytyy kokeilla. Jos sen pystyy noin laittamaan niin ne joutuu ajastamaan joka kerran uudelleen. Tarkoitan aamulla töihin ajastus1 ja töistä ajastus2. Olis kyllä hyvä jos jostain saisi muutettua sitä oletus puolituntista.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Nyt tulee hakuammuntaa vailla mitään faktoja...
Voisko olla niin, että jos sulla on automaatti-ilmastointi (?), ja se jättää illalla lämpimällä autolla ajettaessa sisätilan termarin aika pienelle. Sitten se on aamulla samassa asennossa, ja kajuutta ei saa lämpöä kunnolla, vaikka tuntitolkulla huudattais webastoa...
Tai jotain?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
On automaatti ilmastointi... Mitenkähän tuon toteaisi, tuon termarijutun.
Lämpeneekö muilla tälläsillä (-26) pakkasilla auto sisältä kunnolla. Oma on Touring ja onhan siinä tietenkin aika isotila lämmittää mutta luulisi tuon 5 kilowattisen kuitenkin riittävän.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Jees. Ja heittää ennen koneen sammutusta kajuutan lämmöt kaakkoon, just in case.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Kun ei kuluta löpöä niin ei tule paljoa lämpöäkään. Siitä kait se johtuu - itsellä samat havainnot. Keulaa tukkoon niin vähän auttaa. Pitänee varmaan jossain yhteydessä vaihtaa termari, ainakin aiempien autojen kanssa on ollut merkittävä parannus sen uusimisella - termarin jousi kun aikaa myöten väsähtää ja alkaa päästämään hieman aiemmin vettä lävitsensä.
Comment
-
-
Originally posted by ksairanAjon aikana lämmöt pysyy hyvin ei ongelmia. Mutta se aamu ja helvetinmoinen pakkanen... kun on webasto niin ois kiva saada siitä se hyöty että auto olis lämmin lähtiessä.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Joo, tuntuu, että toi diesel-webasto ei oo lähellekään niin tehokas kuin bensakäyttöinen. Eipä mullakaan koskaan siniseltä nouse lämmöt.
Mulla on bensavolvossa eberi, ja se täräyttää auton sisältä täysin lämpimäksi ja koneen lämmöt keskelle mittaria alta kahdenkymmenen minuutin. Tosin se pitää kyllä semmosta ääntäkin kuin suihkari olis nousukiidossa...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Nyt en kyllä ole samaa mieltä.
Eli kuten toisaalta on kirjoitettu, niin laiton omaan kauko-ohjauksen ja jätin sisätilanpuhaltimen viellä pois.
Kone on 1/4-lämmössä näillä keleillä 10min ja puolessa välissä (jolloin webasto itsensä jo alkaa sammutella..) hieman reilummassa ajassa, eli n20min. Keli siis tämä -20c ja yön yli pihalla oltuaan.
Kun koneen käynnistää, niin tottakai hieman valahtaa alaspäin, mutta heti puhaltaa kuumaa ja kohta tasaantuu jo normaaliin lämmöt, jolloin webaston voi napsauttaa pois päältä.
Viime talvena oli bensa-eberi, jossa tosin sisäpuhallus laitettuna, niin ei sillä tuollaisia lämpöjä koneeseen saannut..
Comment
-
-
Originally posted by pt.Nyt en kyllä ole samaa mieltä.
Eli kuten toisaalta on kirjoitettu, niin laiton omaan kauko-ohjauksen ja jätin sisätilanpuhaltimen viellä pois.
Kone on 1/4-lämmössä näillä keleillä 10min ja puolessa välissä (jolloin webasto itsensä jo alkaa sammutella..) hieman reilummassa ajassa, eli n20min. Keli siis tämä -20c ja yön yli pihalla oltuaan.
Kun koneen käynnistää, niin tottakai hieman valahtaa alaspäin, mutta heti puhaltaa kuumaa ja kohta tasaantuu jo normaaliin lämmöt, jolloin webaston voi napsauttaa pois päältä.
Viime talvena oli bensa-eberi, jossa tosin sisäpuhallus laitettuna, niin ei sillä tuollaisia lämpöjä koneeseen saannut..Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by pt.Nyt en kyllä ole samaa mieltä.
Eli kuten toisaalta on kirjoitettu, niin laiton omaan kauko-ohjauksen ja jätin sisätilanpuhaltimen viellä pois.
Kone on 1/4-lämmössä näillä keleillä 10min ja puolessa välissä (jolloin webasto itsensä jo alkaa sammutella..) hieman reilummassa ajassa, eli n20min. Keli siis tämä -20c ja yön yli pihalla oltuaan.
Kun koneen käynnistää, niin tottakai hieman valahtaa alaspäin, mutta heti puhaltaa kuumaa ja kohta tasaantuu jo normaaliin lämmöt, jolloin webaston voi napsauttaa pois päältä.
Viime talvena oli bensa-eberi, jossa tosin sisäpuhallus laitettuna, niin ei sillä tuollaisia lämpöjä koneeseen saannut..
Mistä tuo pumppu löytyy ja kuinka sen toimivuuuden voisi tarkastaa?
Comment
-
-
Originally posted by touring39Nyt tulee hakuammuntaa vailla mitään faktoja...
Voisko olla niin, että jos sulla on automaatti-ilmastointi (?), ja se jättää illalla lämpimällä autolla ajettaessa sisätilan termarin aika pienelle. Sitten se on aamulla samassa asennossa, ja kajuutta ei saa lämpöä kunnolla, vaikka tuntitolkulla huudattais webastoa...
Tai jotain?Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Comment