Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostuu. Paikkamaalaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    Ruostuu. Paikkamaalaus?

    Eli sellainen ongelma olisi että talvisen suolakylvyn jälkeen on "vähän" ruostetta tullut kuskin oven alareunaan, ja kummankin takaoven reunaan, takaluukkuun, ja takakaaren perään, tolle tarttis jotain tehdä aika nopeasti, mutta tällä hetkellä ei ole varaa kuvitellakkaan ammattilaisen palkkaamisesta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää maalata itse paukkumaalilla Maalausjäljellä ei ole niin paljoa väliä, kun auton kumminkin maalauttaa kunnolla kun vaan rahaa saa. Mutta miten saa maalin kestämään parhaiten? mielessä oli tälläinen järjestys:

    1. Hionta pellille ja kaikki ruosteet pois.
    2. Kittaus jos tarvetta.
    3. pohjamaali(sinkkispray vai mikä?)
    4. Väri.
    5. lakka.

    Mielipiteitä tai ehdotuksia?

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    hyvät pohjat on kaiken A ja O, teet vain kunnolla pohjat ja vetäset pohjamaalia-->maali-->lakka niin pitäisi kestää....
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • jazma
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1115
      • Oulu

      #3
      Mutta mun mielestä nuo on kuitenki sellaisia paikkoja johon saattaapi kohdistua paljon kovempi rasitus. Jos vaikka vahingossa kengällä hipaisee oven alareunaa. Tai ovat hiekkasuihkussa.. Minä ostaisin suoraan 2-komponentti epoksiprimeria että sais varmasti pinnasta kestävän.
      Ja vaikka pensselillä levitys ja sitten sitä hioo tasaiseksi ja joku maali päälle. Paukkupullolla paikkausta en suosittelis ollenkaan ainakaan omien kokemusten perusteella. Ei kerta kaikkiaan kestä. Edes happomaali + hiontaväri..Kaikista vähiten noissa nurkka/alareunapaikoissa.
      e30 318i

      Comment

      • nollakakkonen
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 40
        • Helsinki

        #4
        Haasteena on saada KAIKKI ruoste pois, olisi hyvä käyttää hiekkapuhallusta tai edes porakoneeseen kiinnitettyä teräsharjaa jotta pienimmätkin pöpöt saaisi poistettua. Semmonen "tein nyt tossa ruostekorjauksen" on ihan yhtä tyhjän kanssa ja ruoste kukkii iloisesti jo viikon parin päästä näin suolakylvyn aikoina.

        Comment

        • cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

          #5
          Nämä asiat ei kovin tuttuja ole minullekkaan mutta muista että maali vaikkakin väliaikainen niin se ei saa päästää kosteutta läpi, eli monet pohjamaalithan ilmeisesti tekevät näin ja usein näkee kun on korjattu ruostetta niin sen jälkeen ajellaan puolikesää pohjamaalissa ja syksyllä ihmetellään kun taas kukkii, toki näissä tapauksissa saattaa olla maalattu suoraan ruosteen päälle.

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            #6
            en alkais ite tekeen paikkauksia paukkupullolla, vaan hommaisin pienen pistehiekkapuhalluspistoolin ja vaikka kynäruiskun...sitte järjestys:

            1. hiekkapuhallus
            2. happopohjaväri vaikka pensselillä
            3. kittaus
            4. hiomista
            5. pintavärimassa + lakka
            6. hiomatahnalla sumuraja pois lakasta kun kuivanut

            työ ei oo iha suihkaus ja pyyhkäsy, mutta pitäs kestää.
            F31 320d LCI

            Comment

            • JuRi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 147
              • Kotka

              #7
              Tuohon kun tullaan niin alkaa olla tekemiset vähissä. Auton pelti on sen verran ohutta että pisteruoste menee läpi ja siihen ei paljon auta vaikka hiekkapuhaltaisi tai muuten rapsuttelisi ruosteen pois. Ja muutenkin nuo saumapaikat ovat hankalia kun ruoste menee sauman sisään. Hidastaahan tuo ruosteen poisto ja maalaus, mutta kohta kukkii taas. Takavuosina laittelin Opelia. Hiekkapuhalsin helmoja ja päälle pohjamaali+2 komponenttimaali. Ruosteet tuli läpi puolen vuoden päästä. Eihän sitä vanhaa peltiä voinut kunnolla hiekkapuhaltaa joten jonnekkin jäi ruostetta. Mutta sopivin väliajoin ruosteet pois niin eiköhän se siitä.

              Comment

              • Jussi78
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 916
                • Ruukki

                #8
                Originally posted by Rikke
                Eli sellainen ongelma olisi että talvisen suolakylvyn jälkeen on "vähän" ruostetta tullut kuskin oven alareunaan, ja kummankin takaoven reunaan, takaluukkuun, ja takakaaren perään, tolle tarttis jotain tehdä aika nopeasti, mutta tällä hetkellä ei ole varaa kuvitellakkaan ammattilaisen palkkaamisesta, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää maalata itse paukkumaalilla Maalausjäljellä ei ole niin paljoa väliä, kun auton kumminkin maalauttaa kunnolla kun vaan rahaa saa. Mutta miten saa maalin kestämään parhaiten? mielessä oli tälläinen järjestys:

                1. Hionta pellille ja kaikki ruosteet pois.
                2. Kittaus jos tarvetta.
                3. pohjamaali(sinkkispray vai mikä?)
                4. Väri.
                5. lakka.

                Mielipiteitä tai ehdotuksia?

                Jos joudut kittaamaan niin ehdottomasti metallikitillä,ei läpäise kosteutta ja muutenkin kestävempi kun muovikitit.
                Käyttis 530d


                Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                Comment

                • Rikke
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 579
                  • Paimio

                  #9
                  Kiitoksia neuvoista Katsotaan nyt mitä tuosta tulee. Pistää pahemman kerran ahdistamaan tuo ruoste, kun muuten ei autossa mitään valittamista ole, ei paljoa harmittais jos olis joku 80luvun gorilla alla

                  Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                  Nyk. VW Golf '00
                  Nyk. VW Golf '95
                  Historiaa:x17 BMW +Muuta

                  Comment

                  • Pite^
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 465
                    • Haapavesi

                    #10
                    kyllä se ruoste on sellainen perse ilmiö mikä maa päällä kantaa.. kunnon pohja työt ja pohjamaali-->maali-->lakka-->pesu ja vaha
                    Team Ryyppymäki

                    Comment

                    • Rikke
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 579
                      • Paimio

                      #11
                      Heh Heh..

                      Noniin, löytyihän tuosta saatanan saksalaisesta tuomionpäivänkoneesta vähän lisää hommia, takavaloja vaihtaessa meni Lampun alareunasta sormi pellistä läpi Ja sama homma toisella puolella, ja takaluukun tiivisteen kohta myös ruosteessa, kiitti v*tusti
                      No, onpahan nyt ainakin varma suunnitelma viettää hiihtoloma ja oppii korjaamaan

                      Olut maistuisi...

                      Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                      Nyk. VW Golf '00
                      Nyk. VW Golf '95
                      Historiaa:x17 BMW +Muuta

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎