Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 520i 24v touring -92 ilmastointi ja lämmitys laite ei toimi!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nos_touring
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 13
    • Helllsinki-Kitttee-Turgu

bmw 520i 24v touring -92 ilmastointi ja lämmitys laite ei toimi!?

juu elikkäs hankin äskettäin tuommoisen käyttökinnerin ja bmw:t minulle vielä aika vieraita laitteita. aiheesta varmaan on ollut keskustelua aiemminkin, mutta kysympä asiaa silti.

Ongelma on seuraavanlainen, ilmastointi (autom.ilmastointi) ei työnnä kylmää ja lämmityslaite vastaavasti ei anna kuin sellaisen lehmänhenkäyksen! moottorin lämmöt ym kaikki ok. puhallin toimii kaikilla asennoilla mutta lämmönsäätimillä ei ole mitään vaikutusta lämpötilaan!, lämpötila on kokoajan asentoa ns.lehmänhenkäys! onko lämmönsäätimet electronisesti ohjattuja? ja onko läppien ohjaus alipaineella vai ihan perinteisesti vaijereilla?.

Kiitoksia jo etukäteen neuvoista!
  • Jusa L
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 19
    • Kouvola

Vesiventtiili

Autossasi lienee sähkömoottoreilla ohjattu vesiventtiili, joka antaa kennolle joko kylmää tai kuumaa vettä. Venttiilin jumiutuminen on todella yleistä. Joskus auttaa puhdistus ja voitelu ja joskus ei. Minulla piti uusia koko venttiili, maksoi vaivaiset 135 euroa.
    -Jusa L

Comment

• Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

No, ilmastointi ei varmaan lähdekkään päälle niin kauan kun on pakkasta.
      Jos lämmintä ei riitä niin sähköinen kiertovesi pumppu rikki. Mikäli yleensäkään on, tuontiautossa ei välttämättä ole.
      Säädöt voi alkaa toimia kun käyttää akun kengät irti. Tai sitten vesiventtiilit on jumissa. Löytyy sulakerasian vierestä. Ja niiden alla kiertovesi pumppu.

Comment

• nos_touring
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 13

juu kiitoksia neuvoista! paikat on käyty nyt läpi. magneettiventtiilit toimii, toisen venttiilin sulku varsi oli poikki! liimasin, toimii mutta ei vaikutusta lämpötilaan. kiertovesipumppu löytyy ja toimii. purin kojelaudan alusen ainoa näkyvä vika oli jonkinsortin säädin repsikan puolella joka oli irti. kun virrat sammuttaa säädin vetää jonkun läpän kiinni! kuskin puolella samanlainen ja toimii. ONGELMA EI SIIS OLE RATKENNUT!

yksin ajettaessa lasit kestää vielä kohtalaisen auki mutta useampi jos on kyydissä niin ei pysty ajamaan kun vetää tuulilasinkin huuruun!! puhallin puhaltaa täydellä teholla, mutta puhallus ei tule suuttimista!!!! menee jonnekkin? taakse ei tule kuin kylmää ja eteenkään ei paljon sen lehmänhenkäyksen kummempaa.

onko kyseisissä laitteissa muuten raitisilma suodatinta?? ja missä se olisi?? puhallus ongelma voisi olla siinäkin jos se on tukossa!
        Last edited by nos_touring; 28-02-2006, 09:17.

Comment

• nos_touring
          Newbiemmer
          • Feb 2006
          • 13

noniin ainakin puhallukseen löytyi vika! se oli se tukossa oleva raitis ilma suodatin! viskasin sen huitsin nevadaan niin johan rupesi puhallusta löytymään!! nyt täytyy sitten huomenna kokeilla kuin lämpiää kun lupasi 25astetta pakkasta!

Comment

• Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

Hyvä. Minä ymmärsin tuon lehmän henkäyksen niin ettei tule kuin haaleaa ilmaa, ei kuumaa.
            Minä olen ottanut aina talveksi pois tuon raitisilmasuodattimen. Mutta keväällä on hyvä laittaa sinne uusi tilalle.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎