Announcement

Collapse
No announcement yet.

Angel Eyes polttimon vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Piplis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 292
    • Kerava

    #31
    Varmasti on eri tasoa, nämähän on vanhoista parkeista tehty Eipä tässä nyt mitään samantasoista himmeliä ollutkaan tarkoituskaan tehdä, vaan omaksi askarteluiloksi väsäillä jotain pientä. Ja kaikki osathat on BMW:n omaa tuotantoa, polttimot vaan vaihtuu.

    Normaalista _yhdestä_ superbright -ledistä lähtee 8000-1000mcd (25astetta), joka on noin 1191lumenia. Eihän se valoteho enää tuolla rinkulassa ole samaa luokkaa, mutta tuo riittää minulle, kunhan värisävy on lähempänä xenoneita ja valoteho sellainen, että vähän jaksaa päivälläkin erottua.

    Hyvä vaan, että löytyy sopivan hintainen versio kaikille tarpeiden mukaan.
    *-06 e46 330CiA Cabriolet*

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9158
      • Oulu

      #32
      Originally posted by LeMansBlau View Post
      Luultavasti myös laatu ja toiminta on vähän eritasoa... Toi kun nyt ei oikeasti ole ihan noin yksinkertainen homma. Asiaa on tutkittu ja kehitelty jo useampia vuosi tuolla ulkomaan foorumeilla. Olen sivusta seurannut niiden kehitystä ja nyt on ensimmäiset järkevät tarjolla, joten ajattelin laittaa tilauksen vetään. En usko, että perus penarimies yhdessä yössä samantasoista tuotetta kehittää. Ja itselläni on ainakin sen verran arvokas auto, että ku siihen jotain vaihdan, niin vaadin, että se o myös parasta mahdollista.
      Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä tuotekehitysvaiheessa on pähkäilty? Olettaisin, että tuossakin käytetään valonlähteenä yhtä teholediä. Alumiinista koneistettu runko toimii samalla jäähdytyksenä. Tuossa puhutaan ballastista, mutta kyseessä lienee virtaregulaattori. Aika nätti suoritus, jos se on pintaliitoskomponenteilla ympätty tuon mokkulan sisään. Regu olisi tietysti hyvä, jos lediä halutaan ajaa maksimivirralla pienistä jänniteheittelyistä huolimatta. Yksinkertaisella etuvastuksella joutuu hieman jättämään pelivaraa, jotta ledi ei kärähdä jännitepiikin yhteydessä.

      Miehellä näyttää olevan luottamuspula kanssamatkustajiin. No katsotaan, mitä tästä mahdollisesti kehittyy. Lähtökohtaisesti puhutaan kuitenkin <100€ / pari projektista. iBright:stakaan ei tulisi mieleenikään maksaa parkkipolttimoista tuollaista hintaa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #33
        Tuo Umnitzan viime joulukuinen versio kiinnostaisi periaatteessa, mutta hinnat ovat ihan naurettavia. Siksi olen odotellut, josko joku myisi käytetyt PIAA:n ledisysteemit ja updeittaisin niihin tehokkaammat polttimot. Joku on jo varmaan kokeillut tuonkin ja huomannut ettei valo näy silti päivänvalossa(?)

        Eli jos joku rakentelee n. 3 kertaa kirkkaamman ledisysteemin parkeille, kuin mitä tuo PIAA:n sarja on, olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen.
        ---

        Comment

        • kankali
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 4

          #34
          Originally posted by Piplis View Post

          Angel eyesit on faceliftin alkuperäiset, mutta polttimoiden tilalle on vaihdettu xenonledin BA9s kantaiset 6-ledin polttimot. Noidenhan pitäisi olla suoraan bolt-on, mutta jostain syystä ei vaan tuikku syty. Mittaristo valittaa palaneesta parkkivalosta ledeillä.
          Tuolla poltintyypillä ei taida juurikaan saada valoa kohdistettua kuitujen päihin, koska poltin jää liian kauas kuiduista ja taitaa valoteho olla muutenkin aika mitätön verrattuna esim. 3W:n lediin.
          Vertaa vielä 10W:n halogeeniin, jossa heijastimen kanssa polttopiste osuu n. 3cm:n etäisyydelle heijasimesta, eli juuri kuitujen päihin.

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #35
            Originally posted by Clavurion View Post
            Ihan mielenkiinnosta, mitä siinä tuotekehitysvaiheessa on pähkäilty? Miehellä näyttää olevan luottamuspula kanssamatkustajiin. No katsotaan, mitä tästä mahdollisesti kehittyy. Lähtökohtaisesti puhutaan kuitenkin <100€ / pari projektista. iBright:stakaan ei tulisi mieleenikään maksaa parkkipolttimoista tuollaista hintaa.
            No ei tässä luottamuspulasta kärsitä ja hieno homma jos täälläkin yritetään. Olen vaan lukenut paljon erinäisistä ongelmista mitä noitten kanssa on tullut.
            Itse en ymmärrä noista kuin ihan perusteet.
            Onhan noissa ollut mm. tällaisia vikoja:
            -pienen virran tarpeen takia etuvalojen merkkivalo syttyy palamaan. Eli ei tunnista, että siellä on led päällä
            -sytyttää SES valon
            -kuumenemis ongelmia
            -valojen tarkastustoiminto aiheittaa strobo efektin
            -valo ei tule tasaisesti kuidulle
            -ledi ei ole oikein suunnattu
            -liian pieni valonlähde
            -radio häiriötä
            -asennus ongelmia ja jälki huonoa.

            Ei muistu nyt muuten mitään mieleen, mutta paljon noita on tosiaan yrittäneet itsekin saada toimiin ja lopputulos on ollut, että ovat tilanneet valmiin tuotteen.

            On silti hienoa jos joku osaisi tuollaisen itsekin tehdä ja saada vielä kunnolla toimiin. Olisi vielä hienompaa jos näin käy, että siitä laitettaisi tänne foorumille kunnollinen tee se itse topic kuvineen päivineen.
            Itse olen kuitenkin aika käsi näissä, joten olen katsellut mielestäni parhaimman tuotteen joka tänä päivänä on markkinoilla ja se on mielestäni tuo iBright. Laitan topiccia kun saan tilauksen tehtyä ja valot asennettua...
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              #36
              Olin tänään juttusilla tuonne iBrightille...
              Sales Department
              CustomAngelEyes.com
              Massachusetts

              Ilmeisemmin jonkinlaista "group buy" alea vois olla luvassa jos olis useampi ottaja. Eli mulle voi tässä parin päivän sisään ilmoitella privalla mahd. kiinnostuksestaan.
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • kankali
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 4

                #37
                Tässäpä...



                Kuvassa vasemmalla 3W:n ledi ja oikealla normaali kymmenwattinen...



                ja tässä edelleen oikealla nyt 5W:n ledi. Väri hieman sinisempi.
                Homma rakennettu alkuperäisiä heijastimia tuhoamatta, että voi milloin tahansa vaihtaa alkuperäiset polttimot.
                Last edited by kankali; 03-10-2008, 09:20.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Ei muistu nyt muuten mitään mieleen, mutta paljon noita on tosiaan yrittäneet itsekin saada toimiin ja lopputulos on ollut, että ovat tilanneet valmiin tuotteen.
                  Minulla on omatekoiset 5W Luxeon-ledeillä tehdyt polttimot ja hyvin ne on toimineet jo 1,5 vuotta. Niissä jäähdytyslevy ja puhaltimet:



                  E39 528iA

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9158
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Minulla on omatekoiset 5W Luxeon-ledeillä tehdyt polttimot ja hyvin ne on toimineet jo 1,5 vuotta. Niissä jäähdytyslevy ja puhaltimet:
                    Onko ledin edessä suuntaavaa linssiä? Oletko huomannut tuota valon testaukseen liittyvää strobo-efektiä? Käytätkö pelkällä etuvastuksella vai regulla?

                    Ajattelemassani Luxeonin uusimman sarjan 1W Star/O (LXHL-NWE8) on erinomainen valontuotto suhteutettuna ottotehoon. Eli hukkalämpöä muodostuu vähemmän, eikä kovinkaan massiivista jäähdytyssiiliä tarvita. Linssin 10 asteen valokeilan suhteen pitäisi testata, millä etäisyydellä kuitujen päästä saadaan optimaalinen tulos. Regulla ainakin luulisi pääsevän eroon virransyötön ongelmista (testauksen strobo-efekti), lediä voi käyttää optimaalisella maksimivirralla ja se on suojattu virhekytkennöiltä ja jännitepiikeiltä.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Onko ledin edessä suuntaavaa linssiä? Oletko huomannut tuota valon testaukseen liittyvää strobo-efektiä? Käytätkö pelkällä etuvastuksella vai regulla?

                      Ajattelemassani Luxeonin uusimman sarjan 1W Star/O (LXHL-NWE8) on erinomainen valontuotto suhteutettuna ottotehoon. Eli hukkalämpöä muodostuu vähemmän, eikä kovinkaan massiivista jäähdytyssiiliä tarvita. Linssin 10 asteen valokeilan suhteen pitäisi testata, millä etäisyydellä kuitujen päästä saadaan optimaalinen tulos. Regulla ainakin luulisi pääsevän eroon virransyötön ongelmista (testauksen strobo-efekti), lediä voi käyttää optimaalisella maksimivirralla ja se on suojattu virhekytkennöiltä ja jännitepiikeiltä.
                      Toi valojen testaukseen liittyvä strobo-efekti ilmenee vain silloin kun parkit ei oo päällä, normaalisti sitä ei ilmene. Mä ainakin oo näissä 3-wattisilla ledeillä tehdyissä systeemeissä oon käyttänyt ihan etuvastusta. Suuntaavaa linssiä en oo käyttänyt vaan pientä suuntaavaa "heijastin"suppiloa liimattuna siihen ledin kupoliin kiinni.

                      Joskus aikoinaan vuosia sitten kokeilin tota Luxeonin 1-wattista (LXHL-NW98 linssillä) ja silloin totesin että siinä ei riitä valoteho näissä angel-eyeseissä. Sen jälkeen oon näitä tehnyt sitten 3-wattisilla ja ne on pelannut sitten hyvin ja kestäneet kanssa, ensimmäiset tein tän topikin alotusaikoihin (v.2004) ja ne on edelleen käytössä .
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by jartsa02 View Post
                        Toi valojen testaukseen liittyvä strobo-efekti ilmenee vain silloin kun parkit ei oo päällä, normaalisti sitä ei ilmene. Mä ainakin oo näissä 3-wattisilla ledeillä tehdyissä systeemeissä oon käyttänyt ihan etuvastusta. Suuntaavaa linssiä en oo käyttänyt vaan pientä suuntaavaa "heijastin"suppiloa liimattuna siihen ledin kupoliin kiinni.

                        Joskus aikoinaan vuosia sitten kokeilin tota Luxeonin 1-wattista (LXHL-NW98 linssillä) ja silloin totesin että siinä ei riitä valoteho näissä angel-eyeseissä. Sen jälkeen oon näitä tehnyt sitten 3-wattisilla ja ne on pelannut sitten hyvin ja kestäneet kanssa, ensimmäiset tein tän topikin alotusaikoihin (v.2004) ja ne on edelleen käytössä .
                        Tuo valmiiksi linssillä varustettu kiinnostaisi helpomman projektin toivossa. LXHL-NW98(white) on speksattu 180 cd, LXHL-NW8E(white) 500 cd.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Onko ledin edessä suuntaavaa linssiä? Oletko huomannut tuota valon testaukseen liittyvää strobo-efektiä? Käytätkö pelkällä etuvastuksella vai regulla?
                          Ledin edessä on Luxeonin oma suuntaaja, collimator. Koekäytössä tuo linssisuuntaaja näytti kirkkaammalta kuin tavallinen led-heijastin, mutta ero autoon asennettuna taitaa olla aika pieni, siinä tärkeintä on vaan saada kaikki valo tarkasti keskitettyä kuidun päihin koko alueelle.

                          Minulla oli ennen noita 3W systeemi, mutta se oli mielestäni hiukan liian himmeä alkuperäisiin verrattuna. Tuossa systeemissä oli normaalit led-heijastimet.

                          Pelkkä etuvastus noissa on, regulaattori toki olisi hienompi, mutta on tuollakin pärjännyt. Ja regulaattori siis sellainen tuohon käyttöön tarkoitettu, eikä mikään 7805 tms.

                          Valotesti väläyttää ledejä muutaman sekunnin välein, mutta tosiaan vain silloin kun ne ovat pois päältä (ja autossa virrat päällä) eli eipä tuo ole haitannut.

                          En ole tutkinut mitä Luxeonin 5W ledit nykyään maksaa, mutta Partcolla näytti nyt olevan jonkun muun valmistajan 5W ledejä selvästi halvemmalla.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Raptor99
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 28
                            • Helsinki, Finland

                            #43
                            Hei täällähän mulle osataan vastata..

                            Meitin 320i 97' bäämeris ihan orkkis valot ja polttimot. Jos haluaiski laittaa xenon versiot.. niin onks se ihan pelkillä polttimoiden vaihdolla vai pitääks haksoa jotain muutakin??

                            Kiitos vastauksista hölmöön kysymykseen.

                            Comment

                            • Piplis
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 292
                              • Kerava

                              #44
                              Noniin, johdot oli tosiaan käännetty faceliftin johtosarjassa, nyt toimii.

                              Xenonledin pienet tuikut on auttamattomasti liian himmeät, eikä valoteho ollut lähelläkään alkuperäistä polttimoa, eikä varsinkaan lähelläkään 5mm superbrighteja, joista valotehot katsoin. Ei siis kannata xenonledin tuikkuihin rahoja laittaa. Tai sitten mainittu heijastinsysteemi ei toimi ihan tähän tarkoitukseen. Olisihan se ollutkin liian helppo vaihtoehto.

                              Pitää käydä hakemassa pari 5mm 8000mcd (~1200lumenia) superbrightia ja niihin sisäheijastimella olevat suuntaajat. ELFAn luettelo lupailee tuolla 10x kirkkautta, mutta aika villille kuullostaa. Maksavat yhteensä ~3e, eli halpaa ajanvietettä
                              *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                              Comment

                              • jad
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 279
                                • Helsinki

                                #45
                                Partcolta saa Edison LEDejä. Ja niitä kannattaa koe polttaa pari tuntia ennenkuin uhraa 2-3 tuntia paikalleen sorvaamiseksi esim. E 90:seen
                                Viimeinen ruuvi kun oli puskurissa kiinni, niin LEDin "kupu" suli pois.
                                On kuulemma ihan normaalia noissa halpis teho LEDeissä.
                                www.carbonracingteam.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎