Announcement

Collapse
No announcement yet.

klommot pois!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 438
    • lohja

    klommot pois!

    olisiko jollakin hyviä niksejä miten saa pienet klommot pois?
  • ufo12
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 36
    • Joensuu

    #2

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #3
      klommo

      Miten tämmöinen jälki korjataan kotikonstein?
      Rengas töiden aikana auto liukui sivuttain ja putosi tunkilta , teki tuollaisen jäljen helmaan sekä jarrukilpi vääntyi hieman, onneksi ei tullut muuta tuhoa.
      Last edited by aripaa; 19-06-2011, 10:17.
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • Tikkunen85
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 892
        • Paltamo

        #4
        pakkelillahan toi ainakin täyttyy

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Katso jos sisäkautta pääset klommon takapuolelle ja jos pääset niin jollain puutapilla koputtaa sen takaisin muotoonsa. Toinen vaihtoehton on hitsata esim pultti siihen kolhun pohjalle ja vetää sen ulos. Sitten hieman kittiä sekä hiontaa ja väri päälle.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Näyttää olevan e39:n sinkattu helma, vaikka sitä ei kysymyksessä mainittukaan...
            Eli nyt jos tuohon joudutaan hitsaamaan vetovasaran tarrain, joudutaan vahingoittamaan kotelon sinkkausta ja sisäpuolen muovipintaa. Sisäpuolen kautta ei e39:n kerrosrakennekoteloa pääse oikaisemaan, joten vaihtoehdot kaventuu. Eli ainoa ja kestävin vaihtoehto tässä tapauksessa on vaurioalueen kevyt vasarrus/tasoitus, 120-karheuden paperilla kevyt karhennus(sinkkipintaa pois hiomatta) ja kittaus. Päälle hieman pohjaväriä ja suihkaus kiveniskumassaa. Päälle pintaväri.
            Tosin kaiken yksinkertaisin, ja yhtä toimiva vaihtoehto on vetää lastalla siivu paksua alustamassaa ja kuivuttuaan suihkaus pintaväriä spraypullosta.

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Näyttää olevan e39:n sinkattu helma, vaikka sitä ei kysymyksessä mainittukaan...
              Eli nyt jos tuohon joudutaan hitsaamaan vetovasaran tarrain, joudutaan vahingoittamaan kotelon sinkkausta ja sisäpuolen muovipintaa. Sisäpuolen kautta ei e39:n kerrosrakennekoteloa pääse oikaisemaan, joten vaihtoehdot kaventuu. Eli ainoa ja kestävin vaihtoehto tässä tapauksessa on vaurioalueen kevyt vasarrus/tasoitus, 120-karheuden paperilla kevyt karhennus(sinkkipintaa pois hiomatta) ja kittaus. Päälle hieman pohjaväriä ja suihkaus kiveniskumassaa. Päälle pintaväri.
              Tosin kaiken yksinkertaisin, ja yhtä toimiva vaihtoehto on vetää lastalla siivu paksua alustamassaa ja kuivuttuaan suihkaus pintaväriä spraypullosta.
              Jep, e39 on kyseessä.

              Noin jotenkin ole itsekin tuumannut tehdä mutta aina kannattaa kysyä. Olisiko paras käyttää kumi tai muovivasaraa..
              Mitä jos poraa sopivan reiän vaurioon ja yrittää siitä vetää klommoa suoremmaksi, reiän kautta voi laittaa vaikka oikeaa tervaa suoja-aineeksi ja kitit päälle ym.. viimeistely työt.
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #8
                En kyl reikää alkais poraa, ruostu kummiski....
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • ruikki
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 585

                  #9
                  liekkö sinkitykset jo vaurioitunu niinku sisämuovituski??
                  ei tuosta saa selvää oikein
                  !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Ei nuo sinkit eikä muovipinnat vaurioidu muutakuin hiomalla ne pois.
                    Älä nyt kuitenkaan missään tapauksessa mitään reikiä ala helmakoteloon porailemaan, vaan täytä ja maalaa. Tämä on kuitenkin se varmin keino välttyä lisävaurioilta tulevaisuudessa.

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Ei nuo sinkit eikä muovipinnat vaurioidu muutakuin hiomalla ne pois.
                      Älä nyt kuitenkaan missään tapauksessa mitään reikiä ala helmakoteloon porailemaan, vaan täytä ja maalaa. Tämä on kuitenkin se varmin keino välttyä lisävaurioilta tulevaisuudessa.

                      Näin juuri ja vielä kun varmistaa, että karhentaessa(ennen kiitausta) ei hio liikaa..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • LiLHezz
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 647
                        • Pilpala / Riihimäki

                        #12
                        toimisko toi: http://www.riemurasia.net/jylppy/dis...php?pos=-19147
                        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                        E30 325iXA Touring
                        Lizzy - '82
                        Jättiprojekti

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Eiköhän tuossakin kannattais maksaa vakuutusyhtiölle omavastuu ja viedä työ ammattilaisen tehtäväksi. Vai joko suoristit helmasi? Itelle on kanssa joskus käyny ihan sama ja itellä pullistu vähän tosta ylempää ja alempaa meni kasaan. Ammattilaiselta saat työlle takuun.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • aripaa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 520
                            • Kuhmo

                            #14
                            Originally posted by LeMansBlau View Post
                            Eiköhän tuossakin kannattais maksaa vakuutusyhtiölle omavastuu ja viedä työ ammattilaisen tehtäväksi. Vai joko suoristit helmasi? Itelle on kanssa joskus käyny ihan sama ja itellä pullistu vähän tosta ylempää ja alempaa meni kasaan. Ammattilaiselta saat työlle takuun.

                            En ole tehnyt vielä mitään, mutta kokeilen itse korjata kitillä ja vasaralla ( varoen tietenkin ) kunhan ilmat lämpenee kun ei ole tallia saatavilla.
                            Ext. bmw:t
                            e28 518i -87
                            e34 518i -92
                            e39 540ia sedan 7/98
                            e39 540ia sedan 9/98
                            e39 540ia tour. 12/98
                            E34 525i Touring 7/92

                            Vikakoodien lukua/nollausta.

                            e39 540 ia sedan 7/96

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              Ei noiden automaalamojen takuun kovin pitkiä ole! Puhutaan muutamasta kuukaudesta. Eli jos viet auton maalaamoon ja lommo vedetään hitsillä ylös tehdään pohjat ja maalaus niin luultavasti on lyhytikäisempi korjaus kun mitä edellä on ehdotettu!
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎