Originally posted by Matlock
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kiveniskemien paikkamaalaus -yhdistetty topikit
Collapse
X
-
-
-
Kyllä ne paikkaukset jää aina jonkin verran näkyviin. Oikea tapa mielestäni on maalata kyseinen osa uudelleen käyttäen kovalakkaa jota lähes joka maalivalmistajalta löytyy. Ei synny uusia kiveniskuja niin herkästiPeltityöt ja maalaukset laadukkaasti kauttani
ex E30 320 cab -92
ex E30 318I Touring -91
ex E34 520I sedan -88
ex E30 316I 2d -88
ex E30 318I 2d -85
ex E30 316 2d -87
Comment
-
-
Onko muilla E90/91:n omistajalilla vastaavia kokemuksia maalipinnan kiveniskuherkkyydestä?
Väittäisin, että maalipinnat eivät ole nykyautoissa yhtä hyviä kuin ennen. Ja jotenkin tuntuu, että juuri maalipinta olisi nykybemarin heikko kohta?
No.
Syksyllä käytimme autoja myllytyksessä + pintakäsittelyissä/kovavahauksessa, missä kiveniskut korjailtiin samalla paikkamaalauksella.
Omaan autooni (grafiitin harmaa) otin silver seal nano 2K:n pintaan ja kivenhakkaumat tehtiin kynäruiskulla. Olen jälkeen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt on tullut muutama uusi isku, mutta pitänee laittaa ne vasta keväällä, koska pahin kiveniskuaika on vasta edessä. Menevät siinä kaikki sitten samalla, nykyiset ja vielä tulemattomat. Aika jännä juttu kun huomasin, että oviinkin on tullut muutama neulanpään kokoinen iskemä. Mitenkä sinnekin on kivet muka osuneet?
Ai niin. AutoDent teki homman ja käytän jatkossakin.
Kaverin auto (musta) ei mennyt sitten ihan putkeen eräässä toisessa firmassa. Ensinnäkin pinta oli jätetty käsittelemättä kunnolla. Sellaista hologrammia oli pintaan jäänyt tosi paljon. Ilmeisesti viimeistelylaikan käyttö oli unohtunut kokonaan? Samoin kärpäsiä oli jäänyt puskuriin kovavahan alle. Sama huolimattomuus jatkui sitten kiveniskujen korjauksessa. Puolet oli jätetty tekemättä. Korjatuissa jälki ihan asiallista, ei kuitenkaan samaa tasoa kuin minun autossa.
Mutta se pahin juttu: KAVERIN AUTON KATTO OLI KÄSITTELYN JÄLKEEN KASASSA takaosastaan. Oli kunnossa fixarille viedessä (näin auton itsekin samana päivänä kun sen sinne vei), mutta autoa hakiessa oli siis tällainen PIKKU JUTTU tapahtunut. Puoli kattoa painuneena sisään!
Ensimmäinen selitys firmalta oli muistaakseni se, että olivat huomanneet sen työhön ryhtyessään.
Kun kaveri tämän kielsi, että siinä vikaa olisi viedessä ollut, niin epäilivät ymmärtääkseni seuraavaksi palloa, joka olisi lentänyt naapuritontilta ja osunut kattoon auton ollessa parkissa firman pihalla ennen sisäänottoa.
Palloteorian romutti sekä vakuutustarkastaja että pari pelti-/maalausalan ammattilaista, jotka sanoivat, että katolle on kohdistunut ilmiselvästi miehen paino.
Yksi merkkiliikkeessä työskentelevän, kokeneen ammattimiehen, epäilys oli sellainen, että katolle olisi horjahdettu myllytyskoneen kanssa. Liike kielsi teoriat. Epäilivät silloin, että joku olisi sitten mahdollisesti kiivennyt parkissa auton katolle. Kumma kun eivät silloin vaivautuneet esim. soittamaan kaverilleni.
Tämä tapahtui siis Kuopiossa. Jälkimmäistä firmaa en suosittele siis, mutta
en viitsi mainita sen nimeäkään, koska en ole varma asian laillisuudesta.
Kaveri ei viitsinyt käyttää aikaansa mokoman roskafirman kanssa asioimiseen ja riitelemiseen enää tämän jälkeen vaan hoiti homman kaskostaan. Ei hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by Matlock View Post
Onko muilla E90/91:n omistajalilla vastaavia kokemuksia maalipinnan kiveniskuherkkyydestä?
Viime kesänä Lapin reissun jälkeen pesin puskuria painepesurilla ja ötököiden lisäksi lähti maali noin postimerkin kokoiselta alueelta.
Puskuri meni viime viikolla vakuutus yhtiön kustannuksella vaihtoon, koska joku peruutti kulman läjään
muut iskemät pitänee korjauttaa ammatilaisella.
Comment
-
-
Hyviä vinkkejä. Herätetään keskustelu jo olisi uutta. Olen ottanut ruostetta pois vanhalla pistehiekkapuhalluslaitteella, se on pistooli joka laitetaan kiinni kohteeseen ja puhaltaa pienen kolikon verran aluetta kerralla. Olen käyttänyt suojateippiä kun yleensä ei tarvitse sitäkään.
Nyt on sinkkimaalit monntuissa ja ala ihmetellä miten saan reunat alas ja keskiosan ylös.
Comment
-
-
kiveniskemistä pääsee maalaamalla osan uudelleen. kaikki muut paikkakynäpatentit on ihan ok pikakorjauksina. mutta ei sillä uutta tule.
Hiomakone käteen ja pinta siloseks. rasvanpoisto & roskanpoisto ja pohjamaali taas em. setti ja pintamaali pintaan.
Tommosessa ei nyt kauaa tuhlaannu..Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
^ Olet oikeassa, ei tule uutta. Ne osat vaan jotka pitäisi maalata tarkoittavat käytännössä koko autoa. No eipä sekään ole ihan mahdoton ajatus kun auto on jo 12 vuotta vanha ja ollut ehkä huonolla pidolla. Keulassa on niin paljon kiveniskemiä, että siellä on paikka paikan vieressä.
Elvytän nyt kuitenkin maalipintaa seuraavalla prosessilla:
- Hiotaan jälkiä (karkeus 2000) vesihiomapaperilla ja katsotaan tarviiko muuta. Yllättävän moni naarmu hävisi näin. Kiveniskemät ei.
- Jos on selvästi ruostetta niin teippirajaus, pistehiekkapuhalluksella maali pois ja sinkkimaali päälle
- Hiotaan (2000) paikan reunoilta sinkkimaali pois varoen. Tein parissa kohtaa lisää naarmuja kun hosuin hiontakapulalla. Prkl.
- Paikkamaalia kuoppaan pikkupensselillä.
- Hiotaan paikkamaali pois kuopan reunoilta.
- Lakka päälle
- Ylikiillotus Fareclan G4:llä.
Kommentteja? Riittäkö vaha / värivaha Farecla G4:n jälkeen, vai pitääkö ottaa vielä hienompi hionta väliin?
Auto on E46 Titan Silber. Ei siis ilmeisesti värinä hermimmästä päästä.
Comment
-
-
Olen viemässä autoani myllytykseen ja olisi muutamia kysymyksiä. Konepellissä ja kyljissä jonkin verran kiveniskemiä. Kannattaako niitä alkaa töhertään itse(on bmw:n maali ja lakkaa pikkupullot) vai viedä chipattavaks? Kannattaako tuo chippaus tehdä ennen vai välkeen myllytyksen? Itselläni järki sanoisi, että eka paikkamaalaus ja sitten myllytys, mutta eräs asiantuntija neuvoi päinvastoin.
Entäs sitten nuo kestopinnoitteet? Ceramic pro 9H jne. Onko noissa mitään järkeä?
Comment
-
-
Onkos tälläisestä korjaustavasta kokemuksia? Tuossa mainitut aineet chipfixx & dr colorchip
Edellisen auton kiveniskut korjasin maalaamalla kolot "täyteen" ja hiomalla vesissä 2000 yli ja lopuksi myllytin tuon. Tuo oli vain turkasen työläs homma.
Videolla kaiffari kehuu että tämä olisi työmäärän puolesta kaikista järkevin homma. Toki tapoja korjata on monenmoisia ja aikaa noiden kanssa saa halutessaan kulutettua vaikka kuinka. Esim tässä yksi perusteellisempi tapa.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnkos tälläisestä korjaustavasta kokemuksia? Tuossa mainitut aineet chipfixx & dr colorchip
Edellisen auton kiveniskut korjasin maalaamalla kolot "täyteen" ja hiomalla vesissä 2000 yli ja lopuksi myllytin tuon. Tuo oli vain turkasen työläs homma.
Videolla kaiffari kehuu että tämä olisi työmäärän puolesta kaikista järkevin homma. Toki tapoja korjata on monenmoisia ja aikaa noiden kanssa saa halutessaan kulutettua vaikka kuinka. Esim tässä yksi perusteellisempi tapa.
https://www.youtube.com/watch?v=4f9zqVbcZDQ&
Toi fefen korjaus on jo asiallinen tapa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKyllähän tossa chipfixx videon kommenteista jo voi päätellä että taas yksi ameriikan motorup tuote.
Toi fefen korjaus on jo asiallinen tapa.
Ja pensselin/hammastikun sijaan maalia töpötäessä voi käyttää tarkkuus-/kultakynää.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMikäs tuo on? Pieni sivellin?
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuommonen keramiikan maalaukseen tarkoitettu maalikynä.
Eipä ole moista tullut koskaan vastaan. Meneekö maali tuonne sisälle? Onnistuuko metallihohto millääntapaa tuollaisen kanssa?
Puteleita näyttää löytyvän jos jonkinmoisia. Onko tuossa bemarin omassa jotain parempaa verrattuna muihin?
Tässä myös pohjamaali mukana.
Pelkkä maali
bemarin oma
Tosin kun tätä kuvaa taas katsoo tulee väkisin mieleen maalari... :think Toki osa tuossa on jotain paskaakin.
Mikäs värisävy olisi kiiltävänmusta peilin runkoon?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEipä ole moista tullut koskaan vastaan. Meneekö maali tuonne sisälle? Onnistuuko metallihohto millääntapaa tuollaisen kanssa?
Puteleita näyttää löytyvän jos jonkinmoisia. Onko tuossa bemarin omassa jotain parempaa verrattuna muihin?
Tässä myös pohjamaali mukana.
Pelkkä maali
bemarin oma
Tosin kun tätä kuvaa taas katsoo tulee väkisin mieleen maalari... :think Toki osa tuossa on jotain paskaakin.
Mikäs värisävy olisi kiiltävänmusta peilin runkoon?
Mieluummin sitten vaikka ite pienellä ruiskulla vetää väriin jos haluaa harrastaa.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment