Kuinka hankalaa mahtaisi olla kattoluukun asentaminen luukuttomaan? Onko kukaan laitattanut, mitä maksaa, paljonko se luukku kustantaa etc etc. Auton haku käynnissä ja mahdollisuutena eräs E36 jossa ei luukkua enkä voi käsittää miten sellaisessa autossa voi olla kesällä syttymättä tuleen Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kattoluukun jälkiasennus
Collapse
X
-
Eipä se luukku auta kuumuuteen juuri paskankaan vertaa. Kylmäkone sen viileyden tuo.
Jonkun finlandia-jälkiasennusluukun asentelee varmaan tunnissa sahauksineen, mutta jos kaipaat alkuperäistä luukkua, niin helpompi vaihtaa koko katto toisesta autosta. Ammattimieheltä tuo onnistuu viikonlopun aikana, amatööriltä tuskin ikinä.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigEipä se luukku auta kuumuuteen juuri paskankaan vertaa. Kylmäkone sen viileyden tuo.
Ei pidä paikkaansa! Kyllä varmasti tulee kuumempi kun aurinko porottaa katosta suoraan päälleEX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Luukku on lähinnä fiiliksentuoja, ei se oikein auton jäähtymiseen helteellä auta mitään.
Itse vaihdatin katon entiseen autoon kun juurikin luukun tahdoin siihen.
Ammattimies vaihtoi sen päivässä ja tinasi saumat siistiksi, sitten koko höskä maalarille.
Onnistuu se juu, mutta maksaa.
Suosittelisin ennemmin etsimään e36 misson sekä luukku että ilmastointi.
Comment
-
-
En kannata kyllä mitään jälkiasennusluukku-systeemiä. Ainakin jos jonkun Finlandiankin "asentaa", niin vuotaa aivan takuulla kuin seula, vaikka olisi se 50prk sikaa välissä. Ja samalla tuli tehtyä pahin "Pimp my ride"-raiskaus, mitä vaan autoon voi tehdä. Eli tuskinpa nuo muutkaan jälkiasennetut luukut sen pitävämpiä ovat Samalla vaivalla kannattaa vaihtaa auto luukulliseen malliin, jos harmittaa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Aksu|Ei pidä paikkaansa! Kyllä varmasti tulee kuumempi kun aurinko porottaa katosta suoraan päälle
Ihmettelen vain, miksi on niin vähän kattoluukullisia autoja?
Comment
-
-
Etuikkuna ja kattoluukku vain auki, niin mukavasti se ilma kiertää. Saa autossakin rusketusta muuallekin kuin käsivarteen kun on kattoluukku auki.
Minulla ei oikeasti ole edes ilmastointia ikävä. Mukavampi se on ajella ikkunat ja luukku auki. Kuumahan voi vähän olla, mutta kesällä siitä kuumuudesta pitääkin vain nauttia, ei se kauaa kestä.
Comment
-
-
Minulla on E30:ssä joku ei-original lasinen kattoluukku, joka toimii 2-toimisesti sähköllä ja vedenpoistoletkut on juuri samalla tavalla takapuskurissa kuin alkuperäisessäkin. Kaikin puolin toimii moitteetta ja on siististi asennettu. Joku made in Germany luukku tuo on anyway ja muistuttaa hyvin paljon original peltiluukkua. En tiedä olisiko joku maahantuojan tms. asentama.
Sen tuomasta viileydestä voi olla montaa eri mieltä, mutta parempi tuo on kuin ikkunat auki ajaa korvat lukossa. Usein sitä tulee auki pidettyä ja kyllä huomaa miten kojelaudan suuttimista alkaa ilmaa tulemaan ihan eri tavalla kun luukun avaa.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Originally posted by dsl BimmerHassuja kommentteja Mulla on kattoluukku ja kyllä se kummasti viilentää. Tosin kyllä ilmastointi sen viileyden tuo, varsinkin kun lähtee parkeista liikkeelle. Mutta ilmastointia ei juurikaan tarvi normaali päivänä päällä pitää, jos on luukku auki. Luukkua on paljon mielekkäämpi pitää auki kuin ikkunaa.
Ihmettelen vain, miksi on niin vähän kattoluukullisia autoja?
Jeap. Mullakin on luukku ja automaatti-ilmastointi. Aurinkoisena päivänä en vedä luukkua koskaan katon sisään koska se aurinko todellakin paistaa niin perkeleen kuumasti tuolta ylhäältä
Jos auto on seissyt auringossa niin sillon nostan luukun persiin ylös että kuuma ilma vaihtuu nopeammin siihen ilmastoinnin tuomaan viileyteen ¨
Mutta muuten tuo varuste on kyllä yksi turhimmista käytännön kannaltaEX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
No joo lisätään sen verran, että kyllä siitä luukusta on jonkun verran hyötyä esim. kun jättää auton luukku takalaidasta raolleen päiväksi parkkiin aurinkoon esim. duuniparkkikselle tms. Kuuma ilma lähtee pitkin päivää pois autosta, mutta siltikin siellä on kuin saunassa.
Ajettaessa pidän itekin luukkua auki, varsinkin motarilla, kun tuntuu röökin savut katoavan silleen melko nopeesti kabiinista.
Ilmastoinnista ja monesta muustakin varusteesta olen sitä mieltä, että niitä ei kaipaa, ellei niihin ole tottunut. Sen jälkeen kun on tottunut, niin ilman ei voi enää elää.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Löytyy ilmastointi ja luukku.
Ilmastointia käytän harvoin, tosin nyt kuumilla ollut käytössä. Muuten ajelen aina luukku auki ja fiilistelen muuten.
Ehkä turha varuste mutta ite ainakin tykkään siitä luukusta juurikin sen takia että ei suhise ja kohise kuin ikkunoiden auki pitäminen.
Ja kyllä se aurinko porottaa kuumasti siitä luukusta sisää..Mut rusketus on jeesSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Comment