Announcement

Collapse
No announcement yet.

syöttöpumpun vaihto sähköinen->mekaaninen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tapio87
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 235
    • Haapajärvi

    syöttöpumpun vaihto sähköinen->mekaaninen

    Eli sähköhärveli saa luvan lähtee, ja tilalle tulee kunnon pumppu eli vaihdon tehneet kertokaa vinkkejä. Tästä saattoi olla jo joku ketju/juttua jossain, mutten haulla löytänyt. Ei varmaan haittaa vaikka sähköpumpun boxit jää autoon kiinni? toimiiko kaikki mittarit ym. normaalisti, vaikka pumppu vaihtuukin? myös pumpun ajoitukseseen ym tarvis vinkkejä...
    324tdic savukonerojekti
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Mihinköhän käkättimeen / modoriin tämä vaihto on tulossa? Helpottaa asiantuntijan vastausta, zetor-harrastajia on melko vähän palstalla...
    ...

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Käkätin mahtaa olla 324td ja oiskohan vuosimallia -90. Laatikko manuaali, eikä tehtaan vakkaria tainnut olla. Ei muuta kuin vaihtamaan. Ne boksit voi jättää paikoilleen, jos haluaa.

      Odotellaanpas, jos Heikki.Niemi tulis kertoilemaan, että miten laitteet pelaa vaihdetulla pumpulla.
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • tapio87
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 235
        • Haapajärvi

        #4
        joo tosiaan ei ollu setori mutta traktori kumminki Eli e30 324td -90. M21-koneella ja manuaali laatikolla.
        324tdic savukonerojekti

        Comment

        • Heikki.Niemi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1180
          • Kalajoki-Bemareiden mekka

          #5
          Laitoin privana tapiolle romaanin mittaisen bestsellerin...ja semmonen juttu vielä et jos autossasi on vakionopeussäädin niin se ei toimi enää mekaanisen pumpun kanssa... ...pumppu vaihtoon ja voimasavuista nauttimaan...
          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
          Ex-320i E30 m20b20 -86
          Ex-318i E30 m20b20 -87
          Ex-320i E30 m20b20-83

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Ja ylijääneen tehdas vakkarin voi myydä mulle...
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • tapio87
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 235
              • Haapajärvi

              #7
              jälkiasennettu vakkari, jossa vaijeri joka repii kaasupolinta mtta nyt on mekaaninen pumppu paikallaan, mutta hämminkiä aiheuttaa ajoitus? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=46203
              nuiden ohjeiden mukaan koittanut tuota jakoremmiä laittaa takas->remmi tiukalle, ja käsin pyörittelee konetta, vähänmatkaa liikku, mutta jymähtää tuossa on m51 kaksoismassa, meneeköhän kaikki nyt vituiksi tuon takia..? purkaessa pistin kammen lukkoon ja merkit piirsin remmiin, tosin nehän on tietenkin kulunu lähes kokonaan pois ja kiitoksia kaikille neuvoneille, varsinkin heikki.niemelle voisin oikeestaan liittää tänne sen sun privan, siltävaralta että joku joskus meinaa vaihtaa pumpun...?
              324tdic savukonerojekti

              Comment

              • 324td
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 82

                #8
                joo laitappas tosiaan se priva tähän.ei sitä tiedä jos tulee tarvetta joskus vaihtaa

                Comment

                • Heikki.Niemi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1180
                  • Kalajoki-Bemareiden mekka

                  #9
                  No hyvä jos joku nuista mun sepustuksista sai selvän...minäkään en tuota mun pumppua ole itse vaihtanut vaan se oli paikallaan jo auton ostaessani mutta kyllä automekaanikon ammatissa pitää tietää ja ymmärtää monenlaista...nii tuota en tosiaan muistanu privassa kertoakkaan että kaasuvaijerihan sun pitää sinne kabiiniin vielä vetää...sen säätäminenkään ei oo mikään vaikee juttu sinänsä...mulla kiertää oma reilusti yli 5000 kierrosta..itellä hieman ongelmaa tuottaa se että tyhjäkäynti jää joskus isolle kun kaasun löysää kun syötöt on niin korkealla eikä tyhjäkäyntiruuvin löysääminenkään enää auta kun vaijerista ei saa enää annettua löysää vaan se jää kantamaan...mutta sekin korjaantuu isommalla nestepäällä aikanaan jolloin voin syöttöruuvia pienentämällä hieman vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin syötön siitä kuitenkaan kovin paljoa pienentymättä...tällä hetkellä vaan nuo kansipahviongelmat vaivaa että joutuu pitämään ahdot melko pienellä...pitäs taas saada aikaseksi että ottas kannen pois...samalla tulis välijäähy ja turbo vaihtus isompaan...osat alkaa pikkuhiljaa olemaan kasassa mutta ne pitäs vielä liittää pellin alle..
                  520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                  525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                  525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                  Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                  Ex-320i E30 m20b20 -86
                  Ex-318i E30 m20b20 -87
                  Ex-320i E30 m20b20-83

                  Comment

                  • tapio87
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 235
                    • Haapajärvi

                    #10
                    Originally posted by heikki.niemi
                    Kyllä se pääpiirteittään menee näin yksinkertaisesti...vanha pumppu vaan irti ja mekaaninen tilalle...itelläkin nuo johtosarjat on paikallaan autossa...boksit myin eteenpäin niitä tarvitseville...itellä ei ollu niille käyttöä ja saihan niistä ihan hyvät rahat kun toimivia olivat...ainut ongelma itselläkin on että kiekkamittari ja kulutusmittari eivät toimi kun boksit puuttuvat...kierroslukutieto meni niiden boksien kautta mutta nekin saa toimimaan kun jaksaa nähdä vaivaa ja yhdistää oikeat piuhat kierrosnopeustunnistimelta mittarille...mekaaniseen pumppuun ei tule muita johtoja kiinni kuin sammutinsolenoidin piuha ja kylmäkäyntiventtiilin piuha...itsellä tuo kylmäkäyntiventtiilikään ei ole toiminassa kun se venttiilin nasta johon piuha tulee kiinni meni oikki ja lähtee silti ihan hyvin käyntiin ja käy nätisti kun hehkut ja ajoitukset on kunnossa...minä olen vielä kytkenyt ton viivesammuttimen tuohon sammutin solenoisin väliin jotta jälkikäyttökin tulisi hoidettua...mulla auto käy hieman yli 2 minuuttia jälkikäyntiä...mulla on valmis sarja kiinni jossa on se timer-osa,rele ja painokatkaisin...helppo asentaa kun vain 5 piuhaa kiinni...ajoituksesta sen verran että mekaaninen pumppu ajoitetaan mittakellolla arvoon +-1,05 astetta eykk..parempi olisi jos saisi 1,00 asteen kohdalle ennakon jolloin vetoja voisi olla vielä enemmän mutta itsellä loppui pumpusta kääntövara niin niitä pumpun kiinnitys ja kiristysruuvien reikiä pitäisi vingulla sorvata pikkasen pitemmiksi niinsaisi enemmän ennakko eikä tarvitsisi käyttää rautakankea pumpun kääntämiseen...mittakellon reikähän löytyy sieltä nestepään keskeltä...siinä on sellainen muistaakseni 13 mm kannalla oleva pultti joka otetaan pois ja mittakello ruuvataan siihen tilalle...mitään ongelmia ei ole pumpun kanssa ollut toimivuuden suhteen mutta parit o-renkaat ja yläkannen tiivisteen olen joutunut vaihtamaan kun alkoi vuotamaan dieseliä välistä...ainut ongelma mikä kyseisen pumpun kanssa voi tulla eteen on rungon mekaaninen kuluminen tai mekaanien vika joka on kyllä harvinaista...rungolla ajaa hyvällä onnella 400000-500000 tuhatta ennenkuin se pitää vaihtaa uuteen...ei muuta kun pumppu paikalleen ja syötöt kaakkoon ja nauttimaan voimasavuista ilman kalliita karalla käyttämisiä...ja jos tulee ongelmia niin neuvoa voi kysyä...yritän neuvoa parhaani mukaan...
                    Tuossa tuo heikin bestseller romaani
                    324tdic savukonerojekti

                    Comment

                    • Heikki.Niemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1180
                      • Kalajoki-Bemareiden mekka

                      #11
                      Pirusti kirjotusvirheitä kun kiireessä kirjoitin mutta kait siitä silti tajuaa jotain...
                      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                      Ex-320i E30 m20b20 -86
                      Ex-318i E30 m20b20 -87
                      Ex-320i E30 m20b20-83

                      Comment

                      • tapio87
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 235
                        • Haapajärvi

                        #12
                        jospa tästä olisi jollekkin hyötyä tulevaisuudessa eli mulla meni muuten kaikki bolt-on, mutta alkuperäinen sammutinsolenoidin johto ei toimi enää. kulutusmittari ei osaa näyttää enää muuta kuin sen että kun pysähtyy viisari siirtyy sinne nurkkaan, kun lähtee ajamaan, näyttää kulutukseksi nollaa. muuten kaikki pelaa ok. eli aikalailla pulttaakiinni-operaatio, jos ei sitten tee siitä helvetin vaikeaa, kuten minä
                        324tdic savukonerojekti

                        Comment

                        • ILKIÖ
                          Newbiemmer
                          • Sep 2006
                          • 2

                          #13
                          soita, niin kerron....

                          just tänään sain oman myllyn toimiin, kuvat ja tiedot on tallella vielä ja kaikki on faktaa.... eli soita 0456325383

                          Comment

                          • Aleksi.H
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 17
                            • Muhos

                            #14
                            Minkä vaijeri sopii 525tds mekaanisen pumpun kanssa 524td?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎