Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostetta rekisterikilven kiinnityksissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariVompatti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 440
    • VT 6

    Ruostetta rekisterikilven kiinnityksissä

    Tosi ikävän näköinen tuo takaloosterin kansi rekisterikilven kiinnitysruuvien kohdalta. Voikohan sitä kiinnitystä parantaa jollain tavalla ettei se niin ruostuttaisi? (kumitiivisterengas, silikoni?) Vai onko jokin vaihtoehtoinen kilvenlaittotapa joka ei aiheuta vastaavaa ilmiötä? (jonkinlainen kilvenpidike).

    Selailin haulla Ongelmista eikä ainakaan sattunut (puu)silmään vastaavaa.
  • bmw318is
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 135

    #2
    Laita semmonen noin 3mm vahva metalli pala sinne rekisterikilven alle ja poraa siihen 4 reikää (tarkasti). Maalaa se metallipala ennen kuin laitat kiinni ettei ruoste valu.. :shock: Eli 2 niihin kohtiin jossa kilpi on ollut loodassa kiinni ja 2 sitten kilven ja sen palan välille ja pienillä pulteilla ja muttereilla kiinni.
    328i e46

    Comment

    • BemariVompatti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 440
      • VT 6

      #3
      Kokeilenpa tätä jos löydän jostain tarpeeksi levyä. Kiitoksia.

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • Vihti

        #4
        Yhteen paskakasaan (Volvo V70 '99) tein modifaation, siinä ongelmana oli maahantuojan nerokas tapa kiinnittää kilvet, puuruuveilla peräseinään ja se on siinä! Noh, eipä tuossa muuta mutta takaluukusta lähtee maalit kun kilpi hankaa ja sisäpuolelta ruostuu koska ruuvien kohdalla on bitumimaton palaset -> jää kolo johon kertyy vettä aikaa myöten.

        Porasin puuruuvien reijät isommiksi, suojasin reikien reunat maalilla, läpivientikumit reikiin ja pulteilla läpikiinnitys. Saatiin kilpi irti pellistä, ja vieläpä kaikenlisäksi se ei rämise luukkua suljettaessa kun on kumi eristämässä sitä takaluukusta.

        Halpa, nopea (no, okei, tähän vaikutti se että takaluukun verhous irtoaa noissa kun nykäisee reippaasti luukun sulkukahvasta. Ruuvit, jotain syötävää?) ja fiksu modi vaikka itse sanonkin :wink:
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • BemariVompatti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 440
          • VT 6

          #5
          Hmm, oikeestaan tulee halvemmaks kun käydä ostamassa kolmen millin alumiini-/peltilevyä. Nyt vaan ettimään jostain noita kumeja.

          Comment

          • illinois
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 68
            • Raceland

            #6
            Joo, ja noi silikonit kannattaa unohtaa aina näissä maalipintaläpivienneissä.
            Niissä on rikkihappoa tmv.ainesosana joten parin vuoden sisään on isompi homma rei`än kohdalla edessä.
            DetroitDieselandia

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎