Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähkövika b25:ssa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DoZ
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 206
    • Suomussalmi

    Sähkövika b25:ssa?

    Tuossa pihassa on tekniikanvaihdos E30, m20b25 koneella motronicin ruiskulla, joka ei anna kipinää. Johdoista ei löydy mitään vikaa. Auto on alkanut juonitella siten, että se ei aina ole lähtenyt käymään, mutta nyt se ei lähde enää ollenkaan. Voiko vika olla ohjausboksissa? Otin sen irti ja avasin. Tinaukset oli aika hyvästi hapettuneita, mutta yritin puhdistella niitä. Ei näyttänyt auttavan. Eikö se boksi kuitenkin ole auton "aivot", eli siis säätää ruiskua ja sytytystä ja koko hela hoitoa? Joko tässä pitää turvautua TeeBeen irtokipinöihin vaiko viedä tuo romu kalattomaan lampeen?
  • tumppu86
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 900
    • E-pohjanmaa

    #2
    Tarkista puolalta lähtevät johdot,että ne saa kunnolla kosketusta! :juo

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Vika suht varmasti moottorinohjausyksikössä eli ecussa.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • DoZ
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 206
        • Suomussalmi

        #4
        Annoin ohjausyksikön eräälle sähkömiehelle. Pienen mittailun jälkeen huomattiin, että siitä on palanut aimo läjä komponentteja. Saan huomenna ohjausyksikön takaisin, kunhan siitä on vaihdettu jokunen vastus, mutta epäilenpä, ettei sitä saa toimimaan. No sen näkee sitten.

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          No hyvä että vika löytyi.
          Toivottavasti boksi ei ole polttanut muuta kuin itsensä.
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • DoZ
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 206
            • Suomussalmi

            #6
            Ei lähde vieläkään tulille. Voikohan vika olla siinä, että ecu olisi oikosulun tullessa kytkenyt itsensä jonkinlaiseen suojaukseen, eikä lähde päälle ennen nollausta? Nollautuukohan koko ecu samalla kun nollaa huoltovalot sillä pitemmällä kaavalla eli oliko se jotain 11 sekunttia vai?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎