Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i turbo vakio motronicilla -> ahdoilla tökkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

    325i turbo vakio motronicilla -> ahdoilla tökkii

    Pistetään nyt tänneklkin kysely:

    Nyt on ensimmäiset sauhut otettu! MUTTA MUTTA!!!!
    Mikä hajosi? Aluksi tuntui pelaavan vallan mainiosti, paineita näytti tulevan ~0,7 ilman mitään hukkaportin säätöjä... mutta ajettuani pari testipätkää hiljalleen siis joku 100m ja tulin kotiin sammutin -> lähdin uudelleen testaamaan, mutta nyt ei toimi kuin alipaineosuuden... eli kun ahtoja alkaa tulla (tai paine on 0bar) niin alkaa tökkimään eikä mene mihinkään. Eli mitä vikana?

    Toinen kyssäri: Toimiikait toi normaali bensanpainesäädin pienellä paineellakin? Mietiskeltyäni sen toimintaa, päädyin siihen että se nostaa painetta kun normaaliin imuletkuun tulee paine?
    BMW F32 435d
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #2
    Tarttis olla toinen bensanpaineensäädin mielellään kertova. Mielestäni alkuperäinen ei toimi paineella kunnolla.
    Arpapeliä jos ilman seosmittaria lähdet ajelemaan ?
    Voi olla että joko bensaa ei tule tai tulpat sököt?
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      #3
      Seosmittari on. Ja mielestäni se ei käynyt laihalla tossa ajellessani... Tulpat vois tietty katsastaa. Mitkä tulpat olis paremmat turbokäyttöön kuin vakiot?
      BMW F32 435d

      Comment

      • Tom1s
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 669
        • .

        #4
        Joo noi vakiotulpat voi sanoa äkkiä sopimustaan irti..

        Ite käytän vakio NGK:n tulppia ainoa että vakio lämpöarvo on 5 niin käytän 8 eli kylmempää.
        F31 328i M-Sport

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #5
          8 tai 9 tulpat kiinni niin vois vaikka toimiakkin :wink: 5:t liian laihat...
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • Jubu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 937
            • Kuusankoski

            #6
            Originally posted by Tom1s
            Joo noi vakiotulpat voi sanoa äkkiä sopimustaan irti..

            Ite käytän vakio NGK:n tulppia ainoa että vakio lämpöarvo on 5 niin käytän 8 eli kylmempää.


            Originally posted by muggo
            8 tai 9 tulpat kiinni niin vois vaikka toimiakkin :wink: 5:t liian laihat...

            :wink:

            Comment

            • Pluto
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1860
              • Raisio

              #7
              Katoin tulpat, mut ne ei viellä ollut sulaneet :? Mut hankin kyl uudet..
              Vikakin selvis: Ainakin kun vaihdoin ilmamäärämittarin orkkikseen niin alko pelittää. Miksi ei 535:n mittari toimi vaikka antaa tismalleen samat oomiarvot kun toi 325:n anturi?? Tai vois kysyy miks se toimis vaan 10 minsaa?
              BMW F32 435d

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Tulppa asia tulikin jo selväksi...

                Osa ilmavirtamittareista toimii eri jännitealueella kuin toiset. Asia voinee johtua siitä. Jossain tapauksissa se ei toimi autossa ollenkaan, joskus jollaintavalla.

                t: Timo

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎