Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaus sekä ruosteensuojaus hinta-laatu suhteessa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    Maalaus sekä ruosteensuojaus hinta-laatu suhteessa...

    Eli tarvitsisi nuo coupen helmat maalata korinvärisiksi. Missä ihmiset ovat maalauttaneet pks-seudulla, mitä homma on maksanut, minkälaisella aikataululla ja minkälaista oli jälki? Mitä hommaan kuului, veittekö puskurit/helmat irrallaan vai koko auton?

    Toisekseen saksantuontiin kannattanee tehdä hyvä ruosteensuojaushoito, ettei kasvitarha ryhdy kukkimaan autossa. Hyviä paikkoja tarvitaan, sekä hinnat samaan syssyyn.Tämäkin tulisi mielellään löytyä pks-seudulta, mutta myös muut kelpaavat.

    Jakakaa kokemuksenne ja auttakaa mua löytämään se oma maalaamo, missä noi helmat maalautan sekä ruosteeneston toteutan.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Sinkkikorissa ei kasvitarhat viihdy, mutta saahan sitä suojailla ihan kotimaista työtä kannattaakseen.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Topicin varastusta: Joko e34:n koppa on sinkitty? Vai mistä lähtien tuo on ollut käytössä. Jostain luin, että vähän alle 50% peltiosista olis sinkitty, joten mitä kohteita siitä nyt sitten kannattais suojata, jottei ihan käsiin mätänis.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Hevimies
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1456
        • Savonlinna

        #4
        Kyselin paikallisesta Finkor-liikkeestä käsittelyä e34 touringiin ja tarjolla oli kahta erilaista täys-käsittelyä joista edullisempi muistaakseni 520,- ja kalliimpi 680,- tai ainakin sinnepäin. Onhan noissa "10-vuoden takuu" ja tarkistukset eikä mahdolliset uusintakäsittelyt maksa kuin alustan pesun mutta silti on ihan sairaan kallis. Onneksi löysin hyvän tekijän joka velottaa kunnon hölväyksestä parituhatta mummoa joka on mielestäni jo ihan sektorilla.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Oliko nyt kysymys e34:sta vai e36:sta? No, saahan niitä sinkittyjä 34:kin massailla jotta saa 10-vuoden "suojaustakuun". Säästäkää suttaus/massaus ja hakekaa pelkkä takuutodistus. Muuten kamala katsella vahvalla sinkityksellä, muovituksilla ja uretaanein pinnoitettuja alustoja jotka on "sotkettu" ruostepeikonpelossa. Mutta niinkuin sanottu, saahan sitä Suomalaista työtä tukea, se ei ole synti.

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            #6
            Originally posted by Hemi
            Oliko nyt kysymys e34:sta vai e36:sta? No, saahan niitä sinkittyjä 34:kin massailla jotta saa 10-vuoden "suojaustakuun". Säästäkää suttaus/massaus ja hakekaa pelkkä takuutodistus. Muuten kamala katsella vahvalla sinkityksellä, muovituksilla ja uretaanein pinnoitettuja alustoja jotka on "sotkettu" ruostepeikonpelossa. Mutta niinkuin sanottu, saahan sitä Suomalaista työtä tukea, se ei ole synti.
            Kyllä mulla ainakin on hakannut kivet etc. parista pellin kulmasta etc. etupyörien takaa nämä hienot muovitukset ja sinkitykset pois, joten täytyy tehdä takinkääntö ja viimesyksyisen kotelokäsittelyn lisäksi käsitellä myös osa pohjasta. Ei kiinnosta katsella mitä toinen suomen talvi saa aikaan muuten..

            Tosin autoa ei ulkopuolisista katsele alta kuin katsastusmies, ja sen luulisi nähneen järkympiäkin tapauksia kuin käsitellyn tuontibemarin pohjan.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • loyal
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1480
              • Vantaa

              #7
              Re: Maalaus sekä ruosteensuojaus hinta-laatu suhteessa...

              Originally posted by HJP
              Eli tarvitsisi nuo coupen helmat maalata korinvärisiksi. Missä ihmiset ovat maalauttaneet pks-seudulla, mitä homma on maksanut, minkälaisella aikataululla ja minkälaista oli jälki? Mitä hommaan kuului, veittekö puskurit/helmat irrallaan vai koko auton?

              Toisekseen saksantuontiin kannattanee tehdä hyvä ruosteensuojaushoito, ettei kasvitarha ryhdy kukkimaan autossa. Hyviä paikkoja tarvitaan, sekä hinnat samaan syssyyn.Tämäkin tulisi mielellään löytyä pks-seudulta, mutta myös muut kelpaavat.

              Jakakaa kokemuksenne ja auttakaa mua löytämään se oma maalaamo, missä noi helmat maalautan sekä ruosteeneston toteutan.
              Minkä värinen auto se on? Jos metalli, niin luulisinpa että joku 200€ luokkaa on maalaus. Riippuu tietenkin onko ruosteessa vai ei.

              Comment

              • cz85
                Bimmer Rookie
                • Sep 2003
                • 38
                • Tuusula

                #8
                Tästä oli joskus 'tarjous' bmwtuningclubille. En jaksanut etsiä.
                Maksoin €330 suojauksesta E34:ään viime kesänä.

                Laadusta en tiedä (en ole katsonut koteloita/alle), mutta homma oli asiallisesta.
                Katso vain sertifikaatin muoto. Vanhaan autoon et saa 10v. 'takuuta'.
                E46

                Comment

                • HJP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1282
                  • Helsinki

                  #9
                  lagungrun metallic on väri, elikkä metallivihreä.Niin luulisi, mutta tahtoisi vinkkiä hyvistä paikoista.Helmat ei ole ruosteessa...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Uskonasioistahan ei voi kiistellä...joten ei kun "suojaamaan".

                    Comment

                    • Sid
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 75
                      • Porvoo

                      #11
                      Asemasodaksi mennyt kiistely on turhaa, mutta keskustelu ei.

                      Kesäkuun alussa kävin katsomassa Laakkosella Hertsikassa vm. 2000 316i -mallia, joka oli vielä alakerran meikkaajalla pestävänä. Koko konepellin etureuna oli mätä, ihan reunasta reunaan. Vaihtoautomyyjä sanoi, että konepelti vaihdetaan ennen auton pistämistä myyntiin, eikä ollut lainkaan järkyttynyt.

                      Erityisesti 80-90- luvulla (ja nykyisinkin) autoja markkinoitiin sinkityllä korirakenteella. Sinkitys on tullut yhdessä suurlujuusterästen kanssa parantamaan ohentuneen koripellin korroosiokestävyyttä ja toisaalta on pyritty säilyttämään korin lujuus. Sinkityksen pääasialliset hyödyt liittyvät rautaa epäjalomman sinkin korisaumoille sekä pintapeltien kiveniskuille ja naarmuille antamaan galvaaniseen suojaan. Sinkkikerroksen vahvuus on tyypillisesti pieni, 3-7 mikrometriä, johtuen kustannussyistä sekä siitä, että vahvempi sinkkikerros murtuu muokattaessa. Sinkin syöpymisnopeus normaalioloissa on luokkaa 1-2 mikrometriä/vuosi, kun taas raudalla se on tähän verrattuna monikymmenkertainen (vrt. puhkiruostumattomuustakuu). Tyypillisesti alustan osat ovat kuumasinkittyjä ja peltipinnat ovat usein sähkösinkittyjä. Nykyisin useimmat autonvalmistajat käyttävät orgaanisia sinkkipinnoitteita esim. sinkkipölyväriä tai sinkkifosfatointia, joista osittain harhaanjohtavasti käytetään nimitystä ”täyssinkitty korirakenne”. Sinkitys kestää heikosti mekaanista kulumista ja siten Suomen vaihtelevissa oloissa käytettäessä alusta vaatisi näin ollen perinteisen alustasuojauksen, jotta auton kolariturvallisuus säilyy myös elinkaaren loppupuolella ja vältytään kalliilta ruostevauriokorjauksilta.
                      E36 316i -96
                      E46 316i -01
                      E46 316i -03

                      E91 318i -09

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎