Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten konepelti auki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juke_
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 30
    • Savo

    Miten konepelti auki?

    Miten konepellin saa avattua kun jalkatilassa oleva avauskahva on aivan tunnoton, eli ilmeisesti vaijeri poikki? Autona e36.
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    lukon sai muistaakseni jotenki avattua ruuvimeissellillä sieltä munuaisten välistä ku aikansa tappeli...
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #3
      Originally posted by Juke_ View Post
      Miten konepellin saa avattua kun jalkatilassa oleva avauskahva on aivan tunnoton, eli ilmeisesti vaijeri poikki? Autona e36.
      Luultavasti vain jäässä.

      Comment

      • torant
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 213

        #4
        Mulla oli sama, eli kahva oli tunnoton, ja aattelin et taitaa mennä kevääseen ennen kun saan pellin auki, mutta sitten ku kävin koittamassa, niin pelti olikin auki, vaikka kahva oli ollut tunnoton. Voi vaan olla, että kaasujousi ei jaksa ponnata peltiä auki näillä pakkasilla.

        Comment

        • rle
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 112
          • tampere

          #5
          omasta e39:stä meni jokin aika sitten vaijeri poikki kahvan juuresta. Sen kyllä tunsi käteen kun napsahti. Tässä tapauksessa sain pellin auki irrottamalla kahvan ja vetämällä pihdeillä vaijerin päästä.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Juke_ View Post
            Miten konepellin saa avattua kun jalkatilassa oleva avauskahva on aivan tunnoton, eli ilmeisesti vaijeri poikki? Autona e36.
            Ajamalla lämpimään parkkihalliin.

            Comment

            • HILLOPAALLIKKO
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 241
              • Vantaa

              #7
              Itellä oli kans tunnoton jään takia... Koputtelin pellin reunat "hellästi" avokämmenellä läpi niin johan aukes! Kyseessä kylläkin Corolla.

              Comment

              • Tontza1982
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 145
                • Jyväskylä

                #8
                Auton edestä katsottuna, poista vasen munuainen. Sitten katso vasempaan yläviistoon sinne syylärin päälle. Siellä näkyy noin 3-4 senttiä sitä vaijeria. Koita saada sen ympäri narua, rautalankaa, tai kaiutinpiuhaa. Itse käytin kaiutinpiuhaa. Sitten vain vedät siitä, ja pitäisi aueta. Itselläni oli sama vika omassa e36:ssa.
                On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

                Comment

                • Juke_
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 30
                  • Savo

                  #9
                  Originally posted by Tontza1982 View Post
                  Auton edestä katsottuna, poista vasen munuainen. Sitten katso vasempaan yläviistoon sinne syylärin päälle. Siellä näkyy noin 3-4 senttiä sitä vaijeria. Koita saada sen ympäri narua, rautalankaa, tai kaiutinpiuhaa. Itse käytin kaiutinpiuhaa. Sitten vain vedät siitä, ja pitäisi aueta. Itselläni oli sama vika omassa e36:ssa.
                  Auto ollut nyt viikonlopun tallissa sulamassa eikä konepelti aukea edelleenkään. Purin muoveja avauskahvan ympäriltä ja vaijerin pätkä jäi käteen, eli on katkennut jostain kauempaa. Onneksi nyt ei ole akuuttia hätää päästä moottoriin käsiksi, mutta korjatahan tuo pitäisi mahdollisimman nopeasti. Täytyy yrittää irrotella munuaisia, jospa sieltä saisi ronkittua pellin auki. Saakos noita munuaisia ulkopuolelta ehjänä irti?

                  Comment

                  • Tontza1982
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 145
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ne lähtevät hyvin irti talttapäisellä meisselillä, kunhan vain et väkivaltaa käytä. Parhaiten lähtee irti sivuilta. Voin laittaa sulle sähköpostiin kuvia, jos tarvitset.
                    On helppo arvioida menonsa. Sen kun vaan lisää kymmenen prosenttia tuloihinsa

                    Comment

                    • juha83
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 5

                      #11
                      ongelmana olisi konepellin aukaisu e36:sta. Vaijeri ilmeisesti poikki, munuaiset purettu ja vaijeria yritetty nykiä sitä kautta mutta ei aukea. Olisiko kellään neuvoja miten saisin konepellin auki muilla keinoilla kun rälläkällä:think

                      Comment

                      • Hekuli
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 65

                        #12
                        Mulla vähän samaa ongelmaa e36:ssa. Avausvipu aukaisee apukuskin puoleisen lukon, muttei palauta sitä vaijeria sinne lukkoon, eli konepeltiä ei saa siltä puolelta kiinni.

                        Kuskin puolelta lukko pongahtaa puoleen väliin saakka auki, mutta ei niin ylös että saisi konepellin vivusta auki. Eli siis mikään ei toimi niinkuin pitäisi...
                        Köyhyys ei ole ilo, vaikka se rikkaita naurattaakin.

                        Comment

                        • -kujis-
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 9

                          #13
                          itselläni oli ne lukot niin jumissa ettei auttanu vaikka kuinka vaijerin päästä repi... kaikkea tuli yritettyä ja sieltä munuaisista päästä avaamaan mutta ei onnistunu. Lopulta sorkkaraudalla väänsi niin ponnahti auki. Onneksi ei konepelti pettänyt

                          Comment

                          • Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

                            #14
                            No mulla on kans nyt silleen, että konepellin avauskahva on kyl jäykkä, mut siit ei tapahdu mitn... Apukuskin puoleinen lukko tuntuu olevan auki kun peltiä saa siit nostettua ylös ja eikä se puoli edes lukitu jos painaa kiinnipäin.. MUtta sitten taas kuskin puoleinen lukko ei oo auki yhtään eli ei saa peltiä auki...
                            Mitähän nyt kannattais tehä? Onkohan vaijeri jääny johonki väärään väliin jumiin vai mikä siin voi olla...
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                            Comment

                            • ELekki
                              Newbiemmer
                              • Apr 2005
                              • 3
                              • Raahe

                              #15
                              Noniin lainaanpa tätä niin ei tarvii uutta tehdä :think Mulla ei siis oo ongelmana se, että kuinka saan konepeiton auki kun onnistuu vielä kabiinista vaijerin päästä pihteillä tms. nykien. Mutta nytten kun hommasin uuden kahvan ja vaijerin niin tarvisin teiän neuvoja, jotka on joskus vaihtanu sen vaijerin tai tietää miten se vaihetaan.. Onko sitä mahollista saada paikalleen siten, että kiinnitän hytin puolelta uuden vaijerin entisen jatkoksi ja sitten konehuoneen puolelta nykin vanhaa pois ja samalla uutta tilalle Vai onko tähänki joku oikeaoppinen tapa millä säästyy turhalta purkamiselta ja taistelulta.. Vastailkaa nopiaa miten ite ootte tehny tai nähneet jonku tekevän ku ois tarkotus nyt viikonloppuna se vaihtaa.. kiitokset jo etukäteen vastauksista..

                              Edit: niin ja e36 oli siis se munki ruoska
                              Last edited by ELekki; 27-07-2007, 16:22.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎